معاون رئیس‌جمهور در کنگره زنان تأثیرگذار:

سیاست دولت سیزدهم توانمندسازی بانوان است

از کسب‌وکار بیش از ۸ هزار زن سرپرست خانوار حمایت شد

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در دومین کنگره زنان تأثیرگذار که دیروز در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و آغاز هفته بزرگداشت مقام زن، در سالن اجلاس سران برگزار شد، دو سیاست عمده دولت سیزدهم در حوزه بانوان را «پیشگیری از طلاق» و «ایجاد کسب و کار پایدار برای زنان» عنوان کرد و افزود: اکنون بیش از 8هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش هستند.
به گزارش ایرنا، «انسیه خزعلی» با برشمردن اولویت‌های دولت سیزدهم در حوزه بانوان افزود: از دو سال پیش در بخش توانمندسازی و آسیب زدایی از حوزه بانوان فعال شدیم که این حرکت‌ها اکنون به ثمر رسیده است.
وی با بیان اینکه ۱۲ کار جدید در این دولت برای زنان صورت گرفت که مهمترین آن، اختصاص اعتباری برای زنان و ارتقای ساختار بوده است، گفت: در سفرهای استانی برای زنان و خانواده اعتبارهایی در نظر گرفته شده ‌است.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین بیمه زنان نابارور، بیمه اجتماعی و بیمه زنان باردار تا پایان شیردهی را از دستاوردهای این دوره عنوان کرد.
«خزعلی» دولت سیزدهم را دولت
 صادق الوعد توصیف کرد و افزود: این دولت توانست وعده‌ها را با هم افزایی و دانش و تجربه جامعه زنان به سرانجام برساند.
وی با اشاره به در نظر گرفتن یک درصد از اعتبار دستگاه‌ها برای حوزه زنان و خانواده، گفت: در این دولت یک درصدی را که با وجود ادغام از نظر اعتبار می‌تواند سه برابر هم باشد اجرایی کردیم.
معاون رئیس‌جمهور در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم حرکتی که در شناسایی زنان تأثیرگذار آغاز شده است، در پشتیبانی و هم افزایی آنان و تعامل بیشتر آنان نمود داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت انتخاب و معرفی تأثیر گذار، گفت: امیدواریم با شناسایی زنان تأثیرگذار بتوانیم از توان و ظرفیت آنان استفاده کنیم و فعالیت و اثرگذاری آنها را توسعه دهیم.
 معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بازنشستگی پیش از موعد، یکی از درخواست‌هایی است که معمولاً زنان شاغل مطرح می‌کنند و این امر را پیگیری می‌کنیم.
وی با بیان اینکه برای برخی مشاغل امکان دورکاری وجود ندارد، تأکید کرد: نمی‌توان انتظار داشت که دورکاری برای همه مشاغل اجرایی شود اما معاونت این موضوع را پیگیری می‌کند.

آغاز داوری‌ها از امروز
معاون رئیس‌جمهور درباره جزئیات همایش زنان تأثیرگذار اظهار داشت: از فردا (امروز، پنجشنبه ۱۴ دی) داوری‌ها شروع می‌شود. بخشی از این داوری‌ها استانی است و توسط متخصصان و اساتید عضو کارگروه‌ها انجام می‌شود.
 
همسر شیخ زکزاکی:
زمانی که زنان ایستادگی کنند همه چیز خوب پیش می‌رود
در دومین کنگره زنان تأثیرگذار، از زینت ابراهیم، همسر شیخ زکزاکی تجلیل شد.
به گزارش فارس، زینت ابراهیم در دومین کنگره ملی زنان تأثیرگذار، خطاب به زنان حاضر در این کنگره اظهار کرد: اجازه ندهید انقلاب اسلامی تحت تأثیر قرار گیرد، چراکه زنان مؤثر‌تر از آقایان در حفظ انقلاب و ارزش‌ها هستند و زمانی که زنان ایستادگی کنند همه چیز خوب پیش می‌رود. اگر زنان منفعل باشند، همه چیز خراب می‌شود.
وی افزود: امام خمینی(ره) این انقلاب را بنیاد گذاشتند و خدا خواست که ۱۰ سال بودند و راه را هموار کردند تا پس از ایشان رهبر انقلاب این راه را ادامه دهند.
همسر شیخ زکزاکی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین درسی که فاطمه زهرا(س) به ما دادند مقاومت در برابر ظلم است، گفت: فاطمه زهرا(س) در این جهان، کوتاه زندگی کردند اما علیرغم سن کمی که داشتند در برابر سختی‌ها ایستادگی کردند و این ایستادگی را به ما آموختند.
زینت ابراهیم افزود: خرسندم که در بین جامعه و بانوانی هستم که یاد گرفتند در برابر ظلم ایستادگی کنند. مطمئنم همه شما بانوان حاضر در اینجا این روحیه ظلم ستیزی را دارید تا مقاومت کنید. همین‌طور که امام خمینی(ره) گفتند زنان ایرانی می‌توانند حتی از مردان بیشتر تأثیر‌گذار در جامعه باشند.

استاندار تهران:
زنان پیشگامان
حل مشکلات هستند
علیرضا فخاری، استاندار تهران، در دومین کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار، گفت: امروز ما شاهد شکوفایی زنان مسلمان هستیم که این مستلزم بیانات امام خمینی(ره) در زمینه حضور زنان در جامعه است.
وی افزود: قدرت زنان ما برای ابراز وجود و تکامل اهداف اسلامی بر کسی پوشیده نیست. اگر ما با مشکلی در سطوح کشور مواجه شویم، پیشگامان حل این مشکلات زنان هستند.
فخاری درخصوص جایگاه زنان در کشور گفت: امروز ما شاهد خلق آثار جدیدی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… در کشور هستیم که زنان در این زمینه تلاش وافری دارند. تأثیر هویت‌بخشی به جایگاه زنان در استقلال کشور بر کسی پوشیده نیست.
وی در خصوص تأثیر زنان در علم و پرورش بیان کرد: حضور مؤثر جمعیتی ۵۵۷ نفره از پیشگامان علم و دانش و ثبت آن در مؤسسه IST دنیا نشان‌دهنده این است که زنان می‌توانند چه تأثیری در پرورش علم داشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی