رویداد ملی هوای مادری 20دی برگزار می‌شود

هم افزایی متولیان تربیت کودک و ارائه الگوهای بومی

سمیه افشین فر
خبرنگار


رویداد ملی هوای مادری، با هدف حمایت و گسترش گروه‌های شاخص ارتقای مادر و کودک در روزهای 20 و 21 دی ماه در مشهد مقدس برگزار خواهدشد.
 حسین علیزاده دبیر اولین رویداد ملی هم افزایی فعالان شاخص مادر و کودک در گفت‌و‌گو با «ایران» با این توصیف که طرح اولیه این دبیرخانه با هدف هم افزایی، حمایت و گسترش گروه‌های شاخص ارتقای مادر و کودک در سراسر کشور شکل گرفته است، گفت: اولین رویداد ملی هم افزایی فعالان حوزه مادر و کودک با نام «هوای مادری» با محوریت 3 اصل حمایت از توسعه مجموعه‌های مادر و کودک، ارتقای الگوی عملیاتی رشد مادر و کودک و تجربه‌های موفق کنشگری مادران در محله برگزار می‌شود. این رویداد با حمایت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، دفتر امور بانوان وزارت کشور و همکاری آستان قدس رضوی، با حضور 30 گروه برگزیده از میان فعالان شاخص این عرصه از سراسر کشور، در روزهای 20 و 21 دی ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. همچنین 14 هیأت کودکانه که در اولین فراخوان برگزیده شده‌اند در این رویداد به ارائه تجربیات خود می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه هم افزایی تخصصی فعالان شاخص، بیان تجربیات موفق مادرانه در محلات و تکمیل بوم چالش‌ها و اقدامات اختصاصی هر مجموعه با کمک راهبردهای تخصصی، از جمله برنامه‌های این رویداد ملی است، افزود: با حمایت از تشکل‌های فعال این عرصه برآن هستیم که با ایجاد جریان گفتمانی کمک کنیم تا مجموعه‌های مادر و کودک بتوانند اعتبار بخشی لازم را دریافت کنند و در بستر همدلانه و ارزان، پذیرای مادر و کودک در محله‌های مختلف در سراسر کشور باشند.
وی گفت: اکثر حمایت‌های صورت گرفته در کشور تاکنون مختص به فعالیت‌های فرهنگی در دوران دبیرستان و دانشگاه بوده و کمتر به ایجاد فرصت رشد برای مادر به عنوان محور نهاد خانواده و پرورش دهنده نسل‌های آینده پرداخته شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی