وزیرامور خارجه با اشاره به مقاومت 80 روزه فلسطینی ها:

خروج امریکا از باتلاق غزه پرهزینه خواهد بود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت که سیاستمداران امریکا وارد باتلاقی در غزه شده‌اند که بیرون آمدن از آن برای‌شان پرهزینه خواهد بود. وی به موضوع مقاومت در غزه پرداخت و عنوان کرد: امروز در اتاق تصمیم کاخ سفید یک چالش جدی بین دولتمردان امریکا به‌وجود آمده است. برخی معتقدند امریکا زیاده‌روی کرد و نباید تمام‌قد در نسل‌کشی و جنایاتی که رژیم اسرائیل در بیش از ۸۰ روز گذشته در غزه و بخش‌هایی از کرانه باختری انجام داد، به این شکل وارد می‌شد.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه امریکا امروز به دنبال خروج آبرومندانه از معرکه غزه است، افزود: رژیم صهیونیستی به دنبال آرزوهای خود حرکت کرد، آنها اعلام کردند که می‌خواهند حماس را نابود کنند که چنین چیزی محقق نشد، آنها اعلام کردند از طریق عملیات نظامی هوایی، زمینی و دریایی حماس را خلع سلاح خواهند کرد که چنین چیزی  نیز به لطف خدا و پایداری مقاومت، محقق نشد. آنها در گام بعد اعلام کردند، عملیات را ادامه می‌دهیم تا در تونل‌ها و زیرزمین بیمارستان‌های غزه اسرای اسرائیلی را از طریق نظامی آزاد کنیم اما نتوانستند یک اسیر اسرائیلی را از مسیر نظامی آزاد کنند و با شکست مواجه شدند.
امیرعبداللهیان ادامه داد: در آنچه هدفگذاری کردند به بن‌بست رسیدند و با شکست مواجه شدند. امروز همان حاکمان رژیم اشغالگر اسرائیل و دولتمردان امریکایی که از نابودی حماس سخن می‌گفتند، به حماس پیام می‌دهند و در کشورهای ثالث به‌صورت غیرمستقیم درباره چگونگی اداره غزه پساجنگ و چگونگی تبادل اسرای فلسطینی با اسرای رژیم اشغالگر اسرائیل با حماس مذاکره می‌کنند. این نشان می‌دهد، مقاومت در مسیر درست خود حرکت کرد و توانست یک پیروزی بزرگ دیگر را ظرف ۸۰ روز ثبت کند.
وی با ذکر این نکته که پیروزی اول مقاومت بامداد روز شنبه هفتم اکتبر رقم خورد و ثبت شد، افزود: در بامداد هفت اکتبر شکست سیاسی، امنیتی و روانی تمامی ستون‌های رژیم جعلی اسرائیل  فروریخت و ۸۰ روز مقاومت، ۸۰ روز ایستادگی و ۸۰ روز پاسخ مستمر به تجاوزات، نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل با حمایت امریکا، شکست روانی و نظامی را هم برای رژیم اسرائیل و هم برای حامیانش رقم زد.
وزیر امور خارجه با ذکر این نکته که تنها دو گزینه در مقابل همه کنشگرانی که خود را در جنگ غزه شریک رژیم اسرائیل کردند وجود دارد، گفت: گزینه اول ادامه جنگ است و ادامه جنگ یعنی ادامه باتلاق، ادامه کشتار و ادامه شکست مفتضحانه توأمان اسرائیل و امریکا. گزینه دوم راهکار سیاسی است؛ در راهکار سیاسی امروز این مقاومت است که شرط می‌گذارد و حاضر به آتش بس نیست، مگر اینکه در یک پکیج و در یک مجموعه کامل همه موضوعات، مورد توافق قرار بگیرد و خواسته‌های مقاومت محقق شود.

جستجو
آرشیو تاریخی