صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اخبار

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
جدیدترین کتاب‌های انتشارات مکتب حاج قاسم رونمایی شد
آیین رونمایی از آثار منتشره مکتب حاج قاسم در تالار رودکی و با حضور محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرزندان شهید سلیمانی برگزار شد.
در این مراسم که عصر یکشنبه دهم دی‌ماه برگزار شد از کتاب‌های «این خانه فروشی نیست»، «باران گرفته است»، «همراه ما بود»، «بچه‌های حبیب»، «جهت ۱ و۲» و «طبقه‌بندی موضوعی (مجموعه سخنرانی‌های حاج قاسم)» رونمایی شد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خدا را شاکریم که در آستانه چهارمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی این مراسم برگزار می‌شود. همه بخش‌ها باید برای این عنوان بزرگ، کار کنند. واقعه شهادت سردار سلیمانی چنان بزرگ و غم‌انگیز بود که همه آزادی‌خواهان دنیا درصدد تولید آثار برآمدند. تک‌تک لحظات زندگی شهید حامل پیام‌های اخلاقی و معنوی است که ما به آنها نیاز داریم. برای ما مهم است که دغدغه‌های ایشان مطرح شده و به نسل‌های بعدی شناسانده شود.
وی افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار خانواده این شهید عزیز و مکتب شهید سلیمانی در خدمتشان بودیم و آثاری که در مکتب تولید شده اکنون به رونمایی رسیده که جای تقدیر دارد. سمفونی ویژه حاج قاسم عزیز نیز سه‌شنبه شب در تالار وحدت رونمایی خواهد شد./روابط عمومی

 

کتابی درباره اینکه چگونه سرگرمی
بر واقعیت غلبه کرد
کتاب «فیلم زندگی» با عنوان فرعی «چگونه سرگرمی بر واقعیت غلبه کرد» نوشته «نیل گابلِر» با ترجمه شیما عالی، از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
این کتاب شرح ماجرای تغییر زندگی انسان معاصر به واسطه سرگرمی است. «نیل گابلِر» با ابداع مفهوم «زندگی فیلم» در این کتاب شرح می‌دهد که اگر تا پیش از دوران حاضر می‌توانستیم از رابطه سرگرمی و زندگی سخن بگوییم اکنون باید درباره ادغام سرگرمی و زندگی صحبت کنیم. ماجراهای واقعی مرتبط با چهره‌های مشهور، اخبار جنجالی، افتضاحات سیاسی، مفاسد اقتصادی و حتی پرونده‌های جنایی پرده‌هایی از این فیلم بزرگند که تا مدت‌ها رسانه‌های متعارف را به خود مشغول می‌سازند و به موضوع گفت‌و‌گوی ملی تبدیل می‌شوند. این کتاب در ۵ فصل «جمهوری سرگرمی»، «جامعه دوبعدی»، «اثر ثانویه»، «سرگرمی انسانی» و «خویشتن واسطه‌مند» منتشر شده است./روابط عمومی
 
انتشار
شماره 18
مجله دانشمند
ســــــــــــــــری جدید مجله دانـــــــشمند، باسابقه‌ترین مجله دانش و فنــــــــاوری به زبان فارسی و با رویکرد «روایت پیشرفت» منتشر شد.
در ایــــــــــن شمـاره مجموعــــــــــــــــــه‌ای از گفـــــــــــــت‌وگو و یادداشت‌ها پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفته است؛ از آن جمله می‌توان به «گفت‌وگو با ریحانه‌سادات میرحسنی؛ مدیر پروژه تولید واکسن نوترکیب hpv و آنفلوانزا»، «روایتی از فراز و فرودهای زیست ‌فناوری کشور در گفت‌وگو با دکتر مصطفی قانعی»، «گفت‌وگو با بهنود نکویی از کارگردانان انیمیشن سینمایی بچه زرنگ» و «افسانه جومونگ چگونه برای مردم قهرمان می‌سازد؟» و همچنین یادداشتی بر کتاب «عملیات احیا» اشاره کرد. /روابط عمومی
 

جستجو
آرشیو تاریخی