رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

وضعیت آب تهران وخیم است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه دیروز شورا با تأکید بر اینکه وضعیت آب در استان تهران وخیم است، گفت: اگر باران نبارد معلوم نیست چه خواهد شد. وضعیت ناگواری را شاهد هستیم و ظرفیت سدها به حداقل رسیده است.
به گزارش ایرنا، مهدی چمران افزود: حداقل کاری که مردم می‌توانند انجام دهند صرفه‌جویی در مصرف است تا بتوان آب را به گونه‌ای تأمین کرد.
 
اتوبوس برقی امسال وارد خطوط پایتخت نمی‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران امکان واردات و رسیدن اتوبوس‌های برقی خارجی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا پایان امسال را رد کرد.
 مهدی چمران گفت: امسال اتوبوس‌های برقی به تهران نمی‌رسند، البته منابع مالی تأمین شده است و قرار بود تعداد یک‌هزار دستگاه اتوبوس برقی و یک‌هزار دستگاه دیزلی باشد که وزیر صمت اصرار بر برقی بودن همه داشت که ما هم پذیرفتیم.
وی افزود: قرار است ۲ هزار اتوبوس برقی وارد شود اما زمان مشخص نیست. مشکل تأمین برق نخواهیم داشت چون برق زیادی مصرف نمی‌کنند و اگر یک‌بار در روز شارژ شوند کافی است، ضمن اینکه ایستگاه‌های شارژ برقی ایجاد خواهیم کرد.

 نگرانی اعضای شورای شهر از وضعیت «آب» و «هوا» در تهران
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با ابراز نگرانی از وضعیت «آب» و «هوا» در پایتخت مدعی شد وضعیت آب در تهران به هیچ عنوان مطلوب نیست و آلودگی هوا از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.
مهدی پیرهادی در جلسه شورا با بیان اینکه میزان استفاده آبفا از آب‌های زیرزمینی در سال ۱۴۰۱ و امسال نسبت به سال ۹۰ تقریباً دو برابر شده است، گفت: از سال ۱۳۹۰ آبفا از ۲۸ درصد آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کرد، اما در سال ۱۴۰۱ و امسال این میزان به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.
وی با تأکید بر اینکه «وضعیت آب در تهران به هیچ عنوان مطلوب نیست»، اظهار کرد: مجموعه‌های دولتی باید بیشتر از مردم صرفه‌جویی در مصرف آب را رعایت کنند، البته مردم نیز باید صرفه‌جویی کنند تا از بحران ناشی از کمبود بارندگی خارج شویم.

جستجو
آرشیو تاریخی