درپی حمله هوایی امریکا به قایق‌های یمنی در دریای سرخ اتفاق افتاد

شهادت 10 نفر از نیروهای دریایی ارتش یمن

روز گذشته مقاومت یمن در تداوم اقدامات راهبردی خود علیه صهیونیست‌ها، یک کشتی دیگر با مقصد سرزمین‌های اشغالی و همچنین بالگردهای امریکایی را مورد هدف قرار داد.
فرماندهی مرکزی ارتش امریکا، سنتکام، با انتشار بیانیه‌ای، به این حادثه که در نزدیکی بندر الحدیده یمن رخ داد، واکنش نشان داد. این مرکز مدعی شد، زمانی که قایق‌های متعلق به حوثی‌های یمن به یک کشتی کانتینربر تیراندازی می‌کردند، بالگردهای نیروی دریایی امریکا برای حمایت از کشتی وارد عمل شدند که این امر موجب تبادل آتش فیمابین شد و طی آن چند قایق غرق شدند.
البته باید گفت کشتی مذکور، متعلق به شرکت مرسک بوده که پیشتر اعلام کرده بود مسیر حرکت خود را به دور آفریقا تغییر خواهد داد. لذا حضور این کشتی، نشان‌دهنده عدم استطاعت شرکت‌های کشتیرانی در دور زدن آفریقا برای دور ماندن از حملات ارتش یمن و نیاز به عبور از دریای سرخ است.

بیانیه ارتش یمن
ساعاتی بعد ارتش یمن، شهادت رزمندگان دریایی یمن در حمله امریکا را تأیید کرد.
نیروهای مسلح یمن در بیانیه خود آورده است نیروهای امریکایی اقدام به حمله به سه قایق متعلق به نیروی دریایی یمن کردند که منجر به شهادت 10نفر از نیروهای دریایی شد. ارتش یمن تأکید کرد که دشمن امریکایی عواقب این جنایت را تحمل خواهد کرد.
بر اساس این بیانیه نیروهای مقاومت تصریح کرد: تحرکات نظامی امریکا در دریای سرخ برای حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی مانع از انجام وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی یمن در حمایت و پیروزی از مظلومان فلسطین نمی‌شود. یمن همچنین خبر داد با عنایت الهی، نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن موفق شدند با موشک‌های مناسب کشتی کانتینری مرسک هانگزو را که عازم بنادر فلسطین اشغالی بود، هدف قرار دهند. عملیات هدف‌گیری پس از آن انجام شد که خدمه کشتی از پاسخگویی به تماس‌های هشدار دهنده نیروهای دریایی یمن خودداری کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی