وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سمفونی حاج‌قاسم هفته آینده رونمایی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رونمایی سمفونی حاج قاسم در هفته آینده خبر داد و گفت: ما به وعده‌ای که به همه علاقه‌مندان حوزه موسیقی داده بودیم که برای چنین مناسبت‌هایی با تولیدات فاخر، ملی و مذهبی بتوانیم جریان موسیقی کشور را همراه کنیم، جامه عمل پوشاندیم. محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در پایان نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: هفته آینده که به سالروز شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم نزدیک می‌شویم، برای نخستین‌بار سمفونی ویژه حاج قاسم توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید شده که اتفاق مهمی است و این سمفونی هفته آینده رونمایی خواهد شد.

اعداد بی‌نظیری در تاریخ سینمای کشور ثبت شد
وزیر فرهنگ همچنین در خصوص نیم‌بها شدن نرخ بلیت سینماها در دو روز و اینکه چنین اقدامی چه تأثیری می‌تواند در مصرف فرهنگی داشته باشد و بسته فرهنگی خانواده‌ها را شکل دهد، گفت: «در همین دو سه روز، رکوردها و اتفاق‌های ویژه‌ای و ثبت اعداد بی‌نظیری در تاریخ سینمای کشور رخ داد. فیلم بالای ۳۰۰ و ۲۰۰ میلیاردی و پویانمایی بالای ۵۰ میلیاردی را تجربه کردیم و عدد فروش سینماها به ۸۵۰ میلیارد رسیده است. پیش‌بینی ما این است که برای نخستین‌بار در تاریخ کشور میزان حضور تماشاگر در سینما و به تبع آن میزان فروش یک ثبت تاریخی خواهد شد.»
او افزود: «با توجه به استقبال بالایی که بویژه از سه‌شنبه‌هایی که نیم‌بها بود، داشتیم، همکارانم در سازمان سینمایی با همکاری اصناف، دوشنبه‌ها را نیز به صورت آزمایشی وارد کردند. از هفته آینده دوشنبه‌ها هم به صورت نیم‌بها در اختیار مردم قرار داده می‌شود. مردم دوست دارند در فضای پرشور و نشاط در سینما همراه با خانواده‌هایشان حاضر شوند و لحظات شعف‌برانگیزی را تجربه کنند که با اعتمادی که مردم به سینما پیدا کرده و با آن آشتی کردند، این شور و ذوق وجود دارد.» وزیر فرهنگ اظهار داشت: «ما ۵۷۰ سینما تحویل گرفتیم و هم‌اینک چند شهرستان آماده افتتاح سینماهای جدید هستند؛ در جیرفت و بم و شهرهای محروم در سیستان و بلوچستان که ا‌ن‌شاءالله این عدد در روزها و هفته‌ها و ماه‌های منتهی به پایان سال، عدد ۹۰۰ را پشت سر خواهد گذاشت.»

جستجو
آرشیو تاریخی