مصاحبه و خبر

آیا ستاره روئینگ قایقش را به آب‌ها می سپارد؟
ملایی: روئینگ را کنار می‌گذارم
درحالی که همه چیز از دور خوب به نظر می‌رسید، یکباره بمب وسط اردوی تیم ملی روئینگ ترکید تا اینطور به نظر بیاید که آواز دهل تیم ملی روئینگ فقط از دور خوش بوده است. در شرایطی که قبل از بازی‌های آسیایی همه یک مدال را برای نازنین ملایی و کیمیا زارعی کنار گذاشته بودند، قایق 2 نفره سبک وزن دختران چهارم شد تا رؤیای هانگژو به کابوسی تلخ تبدیل شود.
بعد از این مسابقات بود که افشین فرزام، سرمربی تیم ملی شاگردانش را مقصر این نتیجه می‌دانست و معتقد بود طمع ملایی و زارعی برای طلا و پیاده نکردن برنامه‌هایش باعث شده تا سر روئینگ در این ماده بی‌کلاه بماند اما ملایی این موضوع را تکذیب کرد. آتش این اختلافات بعد از بازی‌های آسیایی تا حدی بالاگرفت که ملایی ترجیح داد به جای تمرین در اردوهای تیم ملی راهی کمپ یونان شود، فدراسیون هم با او راه آمد اما به یک شرط، اینکه او در 3 مرحله رکوردگیری شرکت کند تا در صورت زدن رکورد حدنصاب راهی انتخابی المپیک شود.
دیروز اولین مرحله این رکوردگیری برگزارشد اما ملایی در عین ناباوری به رغم بازگشت به ایران، در این تست شرکت نکرد و حتی اعلام کرد که برای همیشه روئینگ و قایقرانی را می‌بوسد و کنار می‌گذارد.
او بعد از غیبت در اولین مرحله رکوردگیری در اقدامی عجیب به گفته خودش تصمیم به خداحافظی از قایقرانی گرفته است: «من در رکوردگیری امروز شرکت نکردم و دلیلم هم این است که می‌خواهم برای همیشه روئینگ و قایقرانی رابوسیده و کنار بگذارم. دلیلی ندارد که یک ورزشکار هربار در هر مسابقه‌ای خودش را ثابت کند اما دوباره روز از نو و روزی از نو تا مجبور باشد چندباره خودش را ثابت کند.
ماندن و تلاش در این رشته فقط درجا زدن است و ترجیح می‌دهم به جای درجا زدن دنبال این باشم که شانسم را در مسیرهای تازه‌تری برای رسیدن به موفقیت امتحان کنم و به جای اینکه اعصاب، وقت و هزینه‌ام را صرف کاری کنم که نه دیده و نه شنیده شود، دنبال کارهای بزرگتری بروم.»
ملایی در واکنش به شرط فدراسیون برای حضور در 3 مرحله رکوردگیری گفت: «یکی از مسائل همین است، من یونان بودم و برای آمدن به ایران ارزان‌ترین بلیت 30 تا 35 میلیون تومان است، هنوز هم IOC پولی به من نداده است، بنابراین تمام حرف من این است که اگر قرار است از جیب هزینه کرده و فشارهای روحی و روانی مرتبط با دوری از خانواده و کشور را تحمل کنم، پس حداقل انتظارم از فدراسیون این است که من را درک کنند تا حداقل در یک مرحله رکوردگیری شرکت کنم نه اینکه شرط حضور در 3 رکوردگیری را برای من بگذارند.
در تمام این سال‌ها از خوشی‌هایم زده‌ام و وقتی همه جوایز خود را می‌گرفتند و با آن سرمایه‌گذاری می‌کردند من پاداشم را صرف ماساژور و جزئیات ورزش قهرمانی کردم که نتایج بهتری بگیرم.»


دستمزد 200 میلیاردی طارمی در اینتر!
مهدی طارمی مهاجم ملی‌پوش کشورمان و پورتو «گزینه موردعلاقه رئیس باشگاه اینتر» لقب گرفت. بر اساس گزارش سایت sempreinter  ایتالیا، په په ماروتا رئیس باشگاه اینتر به شدت برای امضای قرارداد با طارمی علاقه‌مند است و این علاقه مسیر انتقال این بازیکن را به سری A  هموار می‌کند. دستمزدی که برای طارمی در نراتزوری در نظر گرفتند، سالانه 3.5 میلیون یورو بیش از 200 میلیارد تومان است. سایت ایتالیایی می نویسد باشگاه اینتر از طریق واسطه‌ها در حال مذاکره با اطرافیان طارمی است تا با وعده پرداخت پاداش به نزدیکان و مدیربرنامه ستاره ایرانی، بتواند در تابستان آینده با خیال راحت دیگر مشتریان را کنار بزند و او را به سن سیرو بیاورد.


گل محمدی: کلاه خیلی گشادی
سر  پرسپولیس رفت!
یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار امروز با نساجی گفت:
«با توجه به شرایطی که در جدول داریم گرفتن این سه امتیاز برای‌مان حیاتی است. امیدوارم با تمرکز و انرژی خوب وارد این مسابقه شویم. با توجه به برد قبلی فکر می‌کنم تیم ما از نظر روحی شرایط خیلی خوبی دارد. ان‌شاءالله بتوانیم بازی خیلی خوبی هم به نمایش بگذاریم. نساجی هم باشگاهی قابل احترام و ریشه دار در فوتبال ایران است.» او درمورد اینکه آیا با اتفاقاتی که در 24 ساعت اخیر افتاده می‌توان از مسائل فنی، تمرکز و آرامش صحبت کرد، چنین نظر داد: «نمی‌دانم. در مورد این مسائل زیاد صحبت شده، چند نفر نشستند قانونی گذاشتند، جریمه و محروم کردند، دوباره برداشتند و بخشیدند. این اتفاقات فقط در فوتبال ایران می‌افتد. جای دیگر نمی‌بینید. در این میان فقط سر پرسپولیس کلاه رفت. کلاه خیلی گشادی هم رفت. ظاهراً همه چیز دست به دست هم داده بود و تصمیماتی که گرفته شده بود فقط برای این بود که سر پرسپولیس کلاه برود. هدف دیگری نمی‌توانم پیدا کنم. هدف از وضع قوانین جدید چه بود؟ الان هم این اتفاقات افتاه است. خودم به این اتفاقات نگاه و بررسی می‌کنم فقط به این نتیجه می‌رسم که می‌خواستند پرسپولیس را ضعیف کنند. ما در آسیا بودیم. تیم ما احتیاج به تقویت داشت. چند بازیکن خوب در خط حمله را از دست دادیم. دنبال تقویت تیم بودیم. الان هم چوبش را می‌خوریم. تحمل کردیم و آخرش گفتند همه چیز از نو! بچه بودیم بازی می‌کردیم می‌گفتیم سر از نو! هرچه بیشتر فکر می‌کنم بیشتر چیزی در مورد این مسائل نمی‌فهمم!»
 
 

جستجو
آرشیو تاریخی