صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

حامیان فلسطین مقابل خانه وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی کاخ سفید تجمع کردند

کریسمس خشم علیه مشاوران بایدن

زهره صفاری
خبرنگار

مشاوران ارشد بایدن در پرونده حمایت از صهیونیست‌ها، کریسمس امسال را با شعارهای حامیان فلسطین مقابل خانه‌هایشان پرهیاهو آغاز کردند.
به گزارش نیویورک‌پست، شرکت‌کنندگان در این اعتراض با تجمع در برابر خانه‌های لوید آستین؛ وزیر دفاع امریکا و جک سالیوان؛ مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور، در ویرجینیا و واشنگتن در حالی مشاوران کاخ سفید را مجرمان جنگی می‌خواندند که خواهان آتش‌بس فوری نیز بودند. گروه‌های بسیاری از جمله ائتلاف ضدجنگ آنسر، جنبش مردم و حزب سوسیالیسم و لیبرال که در این تجمع مشارکت داشتند، یکصدا خواهان پایان یافتن شراکت واشنگتن در قتل‌عام غزه بودند. از آنجا که این اعتراضات به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی پوشش داده شد، در کمتر از چند ساعت کلیپ‌های مختلف آن فضای مجازی را پر کرد. نیویورک‌پست نوشت: گرچه هنوز مشخص نیست آستین و سالیوان در زمان این اعتراضات در خانه حضور داشته‌اند یا خیر، اما ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد، معترضان پشت در خانه آستین، فریاد می‌زدند: «آستین، آستین... بیدار شو. در بحبوحه قتل‌عام وقت خواب نیست.» به گزارش المیادین، برخی از گروه‌ها حتی خشمگینانه‌تر نیز شعار می‌دادند. حزب سوسیالیست و لیبرال ویدیویی از این صحنه‌ها منتشر کرده که تظاهرکنندگان در آن چنین می‌گفتند: «فعالان سیاسی، جنایتکار جنگی؛ لوید آستین را بیدار کردند. کسی که مهره کلیدی قتل‌عام در غزه است. در زمان قتل‌عام کریسمسی نداریم! کمک به اسرائیل را تمام کنید! همین حالا باید آتش‌بس شود.»
جنبش حامی فلسطین آنسر نیز همزمان با این اعتراضات در ویرجینیا، در برابر خانه سالیوان در حومه واشنگتن تجمع کرد و با تأکید بر اینکه مشاور امنیت ملی بایدن عامل اصلی تهدیدهای جنگی علیه یمن است و صهیونیست‌ها را تا مغز استخوان مسلح کرده است، جک سالیوان را جنایتکار جنگی لقب داد. با بالا گرفتن این اعتراضات، افزوده شدن جمعیت معترضان و ترافیک سنگین منطقه، پلیس وارد عمل شد. به گزارش نیوزویک، پلیس با تهدید به دستگیری معترضان، آنها را در هر دو محل متفرق کرد. با این حال این شرایط در فضای مجازی همچنان برقرار بود و در نخستین روز کریسمس، پست‌هایی با محتوای «ما همه برای فلسطین معترضیم و کریسمسی نداریم!» فضای این روز را برای امریکایی‌ها و کاربران مجازی کاملاً تغییر داده و توجهات را به جای جشن و پایکوبی به کشتار صهیونیست‌ها در غزه معطوف کرده بود. یکی از پست‌هایی که بارها توسط کاربران بازنشر شد حمله‌ای تمام‌عیار به کاخ سفید داشت و با فراخوان از مردم برای پیوستن به جنبش‌های اعتراضی عنوان کرده بود: «هیچ کس از این دولت چه آنهایی که سرمایه‌گذاری این کشتار را کردند و چه امضاکنندگان مجوزهای این قتل‌عام، اجازه ندارند تا زمانی که یورش صهیونیست‌ها به غزه ادامه دارد، استراحت کنند. به ما بپیوندید! جنایتکاران جنگی امپریالیست نباید در آرامش باشند!»
به رغم این هیاهوی بزرگ اما همچنان نه کاخ سفید و نه هیچ یک از وزرای جو بایدن واکنشی نسبت به اتفاقات پیش آمده و اتهامات وارد بر مشاوران بایدن درباره ارتکاب جنایات جنگی نداشتند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی