صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

حمله امریکا به مقاومت عراق

در حالی که همراهی امریکا با رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه، پایگاه‌های واشنگتن در منطقه را با تهدید جدی روبه‌رو کرده، روز گذشته ارتش امریکا در پاسخی تلافی‌جویانه به مقاومت عراق به سه تأسیسات متعلق به گروه مقاومت کتائب حزب‌الله عراق و گروه‌های وابسته به آن حمله کرد.
به گزارش العالم، ارتش امریکا این حمله را که به شهادت و زخمی شدن شماری از نیروهای حشدالشعبی و غیر نظامیان منجر شده، پاسخ واشنگتن به سلسله حملات علیه پایگاه‌های امریکا از 17 اکتبر تاکنون عنوان کرد. موضوعی که دولت عراق با صدور بیانیه‌ای آن را به هر نام و بهانه‌ای غیرقابل قبول خواند و اعلام کرد: «این حمله که شهادت یکی از نیروهای مقاومت و مجروح شدن 18 نفر از جمله غیرنظامیان را در پی داشت، اقدامی خصمانه و غیرسازنده بود که در مسیر منافع مشترک برای ایجاد ثبات و امنیت نیست.»
 اما تنها چند ساعت پس از این رجزخوانی امریکایی پایگاه امریکا در الشدادی در شمال شرق سوریه هدف حمله قرار گرفت. گرچه هیچ گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفت اما منابع رسانه‌ای ردپای مقاومت عراق را بسیار پررنگ می‌دانند. در همین حال منابع خبری سوریه به نقل از ارتش این کشور، انهدام 8 پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی را تأیید کرده است. گفته می‌شود این پهپادها برای حمله به شهرک‌ها و مقرهای نظامی واقع در استان‌های حلب و ادلب ارسال شده بودند.
جستجو
آرشیو تاریخی