صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

متفکر مسیحی: صهیونیست‌ها، مسیحیان را هم می‌کشند

در حالی که ماشین کشتار صهیونیست‌ها، تمام مردم فلسطین اعم از غیر‌مسلمان و مسیحی را هدف قتل‌عام مرگبار خود قرار داده، مسیحیان و برخی اندیشمندان مسیحی در آستانه جشن سال نوی میلادی به انتقاد از جنایات صهیونیست‌ها و هم‌دردی با همه اقشار جامعه فلسطین پرداختند.
به گزارش العالم، آنطونیوس حنانیا، کشیش و متفکر مسیحی در گفت‌و‌گو با برنامه صباح جدید این شبکه از محدود‌شدن جشن‌های کلیساهای مسیحی به مناسبت میلاد مسیح به برگزاری مراسم دعا و نیایش خبر داد.
آنطونیوس حنانیا تصریح کرد: «مسیح در شرایطی مشابه آنچه امروز در فلسطین اتفاق می‌افتد، به دنیا آمد. هنگام تولد مسیح، پادشاه هرودوس ترسید و در نتیجه کودکان بیت‌لحم را به قتل رساند و صدای گریه مادران همه‌جا بلند شد، درحالی که کشتن این کودکان به‌سبب ترس از تولد کودکی بود که فقط برای صلح و محبت آمده بود.»
وی بااشاره به کشتارهای اشغالگران اسرائیلی علیه کودکان غزه، تأکید کرد: «این کشتارها، ایام میلاد مسیح را در سال‌جاری به ایام میلاد مسیح و آنچه در آن زمان رخ داد، تشبیه می‌کند.» آنطونیوس حنانیا با تأکید بر اینکه آنچه امروز رخ می‌دهد، کشتار غزه است، خاطرنشان کرد: «خودداری کلیساها از جشن میلاد و بسنده‌کردن به نماز، در چهارچوب همبستگی با مردم فلسطین و همه مردم آزاده‌ای است که از هژمونی صهیونیستی- امریکایی رنج می‌برند.»
جستجو
آرشیو تاریخی