صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

ورزش ایران

کارگروه احداث مجموعه ورزشی هر دو هفته یک‌بار باید گزارش بدهد
هاشمی: از شرکت چینی انتظار داریم طبق برنامه پروژه را پیش ببرد
در پی امضای تفاهمنامه احداث مجموعه ورزشی جدید در پایتخت که روز گذشته در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، صبح دیروز مدیران ارشد شرکت IPPR چین با حضور در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان دیدار کردند. در این دیدار مشاور ارشد این شرکت در امور طراحی با ارائه طراحی‌های پیشنهادی مختلف برای احداث این مجموعه، توضیحاتی را درباره روند کار از زمان مطالعات اولیه تا آغاز کار احداث مطرح کرد. فم مدیر شرکت چینی، در این دیدار با اشاره به جلسات متعددی که شرکت IPPR با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برگزار کرده، گفت: «پس از دریافت نقطه‌نظرات کارفرما، انجام طراحی مفهومی ساخت پروژه را پیش برده‌ایم و به طرح‌هایی رسیده‌ایم که این طرح‌ها در ادامه گفت‌وگوها تکمیل‌تر خواهد شد. همچنین برنامه زمانبندی این پروژه را برای اعلام عمومی دراختیار قرار خواهیم داد.»وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار با اشاره به پیگیری‌ها و دستورات رئیس جمهور برای ساخت این مجموعه ورزشی عنوان کرد: «امضای تفاهمنامه احداث این مجموعه با حضور پنج تن از اعضای کابینه دولت برگزار شد. همواره یکی از دغدغه‌های مدنظر در پیشرفت پروژه‌های ورزشی، مشخص شدن نحوه پرداخت و موضوعات مالی است که خوشبختانه به‌صورت رسمی اعلام شد که با تهاتر نفتی و میعانات گازی احداث این پروژه انجام می‌شود.»هاشمی از تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه‌های دخیل در ساخت این مجموعه خبر داد و یادآور شد: «این کارگروه وظیفه دارد هر دو هفته یک‌بار تشکیل جلسه بدهد و گزارش روند کار و پیشرفت پروژه را طی گزارشی برای شخص آقای رئیس‌جمهور آماده کند.»
وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر پیشرفت کار طبق برنامه زمانی پیش‌بینی شده، عنوان کرد: «از شرکت چینی انتظار داریم پروژه را دقیق، منطبق با این برنامه پیش ببرد و این موضوع برای مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی دارد و شروع کار تا پایان باید به‌صورت تابلوی روزشمار مشخص باشد. مردم ایران علاقه‌مندند که بدانند پروژه چگونه پیش می‌رود و این حق مردم است.»


آقایی به نساجی پیوست
سعید آقایی مدافع چپ سابق تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و فولاد که در آغاز این فصل در تراکتور بازی می‌کرد ولی با نظر پاکو خمس از این تیم جدا شد، با قراردادی به‌مدت یک‌فصل‌ و نیم به نساجی پیوست تا اولین خرید سرخپوشان قائمشهری در نیم فصل لقب بگیرد.
 

آسیب‌دیدگی رضاییان
سپاهان فردا در دیداری معوقه از هفته ششم لیگ برتر میهمان گل‌گهر سیرجان است. با وجود این رامین رضاییان مدافع ملی‌پوش سپاهان در ساختمان پِک در تهران حضور دارد. این حضور شائبه مصدومیت بازیکن مذکور را طرح کرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد مدافع طلایی‌پوشان در بازی برابر آلومینیوم اراک در هفته چهاردهم لیگ برتر از ناحیه عضله ساق پا دچار مصدومیت شده است. رضاییان ترجیح داده است که در آستانه اردوی تیم ملی که دوازدهم دی ماه برگزار می‌شود، در تهران حضور یابد. ظاهراً برای جلوگیری از تشدید مصدومیت، مدافع سپاهان زیر نظر پزشکان تیم ملی امور درمانی‌اش را پیگیری می‌کند.
 

آلکاراس: نکونام و شجاعی را می‌شناسم
لوکاس آلکاراس سرمربی اسپانیایی و جدید نساجی درباره حضور در فوتبال ایران گفت: «سلام به همه
(به فارسی). خیلی خوشحالم که اینجا هستم. نه تنها از آمدن به اینجا بلکه از اینکه قرار است با فوتبال ایران در مدت زیادی آشنا شوم، پس از 20 سال در اسپانیا دوست داشتم با کشور دیگری آشنا شوم و این اتفاق برای من افتاد. وقتی این شانس به من دست داد با باشگاه نساجی آشنا شوم، برایم خیلی هیجان‌انگیز بود که با هواداران پرشور نساجی و فوتبال نساجی آشنا شوم. می‌خواهیم طوری کار کنیم که هواداران راضی باشند. شروع کار سخت است اما تقریباً مطمئن هستیم که می‌توانیم این جایگاه را برگردانیم.»
او درباره مسعود شجاعی و جواد نکونام که در لالیگا هم حضور داشتند، چنین نظر داد: «با آنها برخورد داشته‌ام. در سال 2008 من رئال مورسیا بودم و مقابل اوساسونا بازی کردیم. خیلی خوب است که بازیکنان شناخته شده‌ای در لالیگا هستند و امیدوارم از هم یاد بگیریم و پیشرفت کنیم.» این مربی درباره اینکه با خوان ایگناسیو مارتیز و پاکو خمس سرمربیان اسپانیایی فولاد و تراکتور پیش از ورود به ایران صحبت داشته یا نه، چنین توضیح داد: «خیلی مقابل پاکو بازی کردم در کوردوبا و رایو وایه‌کانو و بعضی از دستیاران ما هم مشترک بودند.»

جستجو
آرشیو تاریخی