صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

قم؛ میزبان رویارویی ستاره‌های کشتی فرنگی

بازگشت قهرمانان جهان به گود قهرمانی کشور

محسن وظیفه
خبرنگار


مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور در حالی از صبح امروز به میزبانی قم آغاز می‌شود که حضور چند ستاره نامدار در این رقابت‌ها باعث شده تا این رقابت‌ها مورد توجه علاقه‌مندان به کشتی قرار بگیرد؛ مسابقاتی که به لحاظ فنی حتماً سطحی متفاوت نسبت به تمام دوره‌های گذشته دارد. بعد از برگزاری کشتی آزاد قهرمانی کشور با حضور چند ستاره نامدار و دارنده مدال جهانی، حالا برگزاری کشتی فرنگی قهرمانی کشور با حضور ستاره‌های نامدار کشتی فرنگی جانی دیگر می‌گیرد. یکی از این ستاره‌ها که در قهرمانی کشور به میدان می‌رود، علی‌اکبر یوسفی دارنده مدال طلای مسابقات کشتی فرنگی جهان در سال 2021 است. علی‌اکبر یوسفی بعد از قهرمانی جهان در سال 2021 مدت زیادی است از فرم ایده‌آل فاصله گرفته اما حالا قرار است که در ترکیب تیم مازندران در قهرمانی کشور به میدان برود و شانس خود را برای رسیدن به ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک امتحان کند.
علی‌اکبر یوسفی دارنده مدال طلای جهان در سال 2021 است و در واقع اولین کشتی‌گیر فوق‌سنگین تاریخ ایران بود که توانست مدال طلای جهان را در سنگین‌وزن به دست بیاورد، اما در یکی دو سال اخیر در اردوی تیم ملی کم حضور داشت و از فرم ایده‌آل فاصله گرفته بود، ولی حالا قرار است همراه فردین هدایتی، دو کشتی‌گیر سنگین‌وزن مازندران در قهرمانی کشور را تشکیل دهند. امید شایگان، رئیس هیأت کشتی مازندران با اشاره به حضور علی‌اکبر یوسفی در تیم ملی کشتی فرنگی گفت: «خوشبختانه یوسفی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در ماه‌های اخیر مدام در تمرینات بوده و الان شرایط بسیار خوبی دارد و من مطمئن هستم که می‌تواند دوباره به سطح اول تیم ملی برگردد. چندی پیش هم در مسابقات نیروهای مسلح به عنوان قهرمانی رسید و حتماً اینجا هم می‌تواند خوش بدرخشد و خودش را به تیم ملی تحمیل کند.»
 علاوه بر علی‌اکبر یوسفی، علیرضا نجاتی هم در ترکیب تیم قم راهی قهرمانی کشور می‌شود. علیرضا نجاتی دارنده مدال برنز جهان در سال 2019 بود که اکنون مدتی است از ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی فاصله گرفته است. نجاتی بعد از ناکامی در بازی‌های المپیک 2020 دیگر نتوانست به تیم ملی برسد و حالا دوباره می‌خواهد شانس خود را برای حضور در ترکیب تیم ملی امتحان کند. البته علاوه بر این دو نفر، علیرضا مهمدی هم که مدل نقره جهان در بلگراد را کسب کرد به دلیل تغییر وزن در قهرمانی کشور که مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی است، کشتی می‌گیرد. علیرضا مهمدی در جهانی بلگراد مدال نقره وزن 82 کیلوگرم را کسب کرد و حالا می‌خواهد در وزن 87 کیلوگرم شانس خود را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک امتحان کند.

جستجو
آرشیو تاریخی