صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

پایان مربیگری علی‌حسینی در وزنه‌برداری ازبکستان

سعید به اردبیل بازگشت

رضا عباسپور
خبرنگار


اگرچه سعید علی‌حسینی یکی از ستاره‌های سال‌های نه چندان دور وزنه‌برداری ایران در مدت زمان اندکی که به عنوان مربی و مشاور تیم ملی وزنه‌برداری ازبکستان حضوری فعال را در این کشور وزنه‌بردارخیز تجربه کرد، اما گویا به‌خاطر مشغله و پاره‌ای مسائل و مشکلات شخصی به ایران برگشته و عازم زادگاهش اردبیل شده است. علی‌حسینی به عنوان مربی و مشاورفنی تیم ملی وزنه‌برداری ازبکستان همراه این تیم قدرتمند آسیایی در رقابت‌های گزینشی المپیک پاریس همچون رقابت‌های آسیایی کره جنوبی، بازی‌های آسیایی هانگژو و رقابت‌های جهانی 2023 عربستان حضور داشت و موفق شد افتخارات ارزشمندی را برای ازبک‌ها کسب کند.
سعید علی‌حسینی قطعاً یکی از ستاره‌های بی‌چون و چرای وزنه‌برداری ایران در دسته وزنی فوق سنگین(109+ کیلوگرم) بود که بعد از پایان دوره قهرمانی و بدبیاری‌های زیادی که دراین مسیر گریبانگیرش شد، بلافاصله به حرفه مربیگری روی آورد و به عنوان مربی وزنه‌برداری پس از اینکه مدتی هدایت تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان را عهده‌دار بود، در خاتمه حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان ایران، عازم ازبکستان شد و به عنوان مربی و مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری ازبکستان افتخارات متعددی را با این تیم قدرتمند آسیایی تجربه کرد. علی‌حسینی که قرار بود تا بازی‌های المپیک 2024 پاریس کنار ازبک‌ها باشد، گویا به‌خاطر مشکلات و مشغله شخصی که دارد به رغم اینکه ازبک‌ها خواهان حضور و تمدید قراردادشان با او بودند، قید ماندن و ادامه مربیگری برای ازبک‌ها را زده و به زادگاهش اردبیل بازگشته است. او قطعاً یکی از قهرمانان و چهره‌های ماندگار وزنه‌برداری ایران است که سوای بحث مربیگری و قهرمانی سابقه ریاست هیأت وزنه‌برداری استان اردبیل و تیمداری در لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور را نیز درکارنامه دارد. حالا باید منتظر ماند و دید که علی‌حسینی برای آینده خود در بخش مربیگری یا سیستم مدیریتی در وزنه‌برداری چه برنامه‌ای در دستورکار دارد. درحالی که تصور می‌شد این همکاری تا المپیک پاریس ادامه داشته باشد، خبرهایی رسید مبنی بر اینکه همکاری علی‌حسینی و فدراسیون ازبکستان به پایان رسیده است. علیمجون محموداف دبیر فدراسیون وزنه‌برداری ازبکستان با تأیید این خبر، درباره علت پایان این همکاری می‌گوید: «فدراسیون وزنه‌برداری ازبکستان از زحمات ارزنده سعید علی‌حسینی که به عنوان مشاور مربی در سال ۲۰۲۳ فعالیت کرد، تشکر می‌کند. قرارداد او که در ۲ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۲ دی ۱۴۰۱) به امضا رسید تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ (۹ آذر ۱۴۰۲) بود.
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری ازبکستان در مورد علت پایان همکاری تصریح کرد: «متأسفانه با وجود پیشنهاد فدراسیون وزنه‌برداری ازبکستان برای تمدید قرارداد جدید، علی‌حسینی به دلایل شخصی ترجیح داد این کار را انجام ندهد. با این حال فدراسیون ازبکستان خدمات او را ارزشمند می‌داند. ما خواهان بازگشت سعید علی‌حسینی به تاشکند هستیم و هر زمان این مربی توانمند تصمیم گرفت مربیگری را ادامه دهد، مایل به بازگشت و همکاری با او هستیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی