صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و چهار - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

در هفته چهاردهم نتایج به سود پرسپولیس بود

پرچم سرخ‏ها در مسیر بـاد موافق

لیگ برتر در حالی به پایان نیم‌فصل اول خودش نزدیک شده است که بازی‌ها با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود؛ مسابقاتی که این هفته بازی‌های هفته چهاردهم آن برگزار شد و نتایجی به دست آمد که جالب توجه بود، چراکه ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا باد به سمت پرچم سرخ‌ها وزیدن بگیرد. پرسپولیس در حالی این هفته برنده شد که سپاهان باخت و استقلال و تراکتور هم در بازی‌های خود مساوی کردند تا به این ترتیب رقابت در بالای جدول شدیدتر شود. این در حالی است که امتیازهای کسرشده سپاهان و پرسپولیس هم با رأی کمیته استیناف برگشت. در بازی‌های این هفته که چهار دیدار آن برنده داشت و چهار بازی هم به تساوی انجامید، 14 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا به طور میانگین 1.75 گل در هر مسابقه به ثمر رسیده باشد. البته در هفته سیزدهم 18 گل زده شده بود تا به این ترتیب سه گل کمتر از هفته قبل زده شده باشد.

حامد جیرودی
خبرنگار

تساوی با درخشش کنت
بازی پیکان و فولاد در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که کریستوفر کنت، دروازه‌بان اتریشی فولاد 9 بار دروازه تیمش را نجات داد تا عملکردی استثنایی داشته باشد و البته با کمک تیر دروازه که سه بار توپ به آن برخورد کرد، موفق شد دروازه فولاد را بسته نگه دارد. به این ترتیب شاگردان رضا عنایتی در چهارمین بازی با مربیگری او از رسیدن به برد بازماندند و شاگردان خوان ایگناسیو مارتینز هم همین وضعیت را داشتند و چهارمین بازی بدون بردشان را تجربه کردند.
 
تساوی در غیاب سرمربیان جدید
نساجی و هوادار در شرایطی به تساوی 2-2 رسیدند که هر دو تیم سرمربیان‌شان را تغییر داده بودند. تیم شهر خسته با اینکه لوکاس آلکاراس اسپانیایی را به عنوان سرمربی جدیدش انتخاب کرده، او را روی نیمکتش نداشت و مسعود شجاعی هم که سرمربی هوادار شده است، کارتش برای نشستن روی نیمکت این تیم صادر نشده بود. حالا باید دید این دو تیم با تغییراتی که داشته‌اند در نیم‌فصل دوم به شرایط مطلوب دست پیدا می‌کنند یا خیر.
 
خوب و بد مساوی استقلال
تساوی دیگر بازی‌های این هفته با نتیجه 1-1 در دیدار گل‌گهر و استقلال رقم خورد. شاگردان مارینوس اوزونیدیس دومین تساوی پیاپی‌شان را به دست آوردند اما شاگردان جواد نکونام چهارمین تساوی پیاپی خود را در بازی‌های خارج از خانه تجربه کردند. البته نکته‌ای که درباره استقلال وجود دارد این است که این تیم اولین و آخرین شکست خود را در لیگ بیست‌وسوم در هفته سوم مقابل سپاهان متحمل شد و آبی‌پوشان پایتخت پس از آن 6 برد و 5 تساوی به ‌دست آوردند تا با 11 هفته شکست‌ناپذیری، از این حیث در میان تیم‌های لیگ برتری رکورددار باشند.
 
اولین برد استقلال‌خوزستان
یکی از نتایج جالب توجه این هفته برد 2-1 استقلال‌خوزستان برابر مس‌رفسنجان بود تا شاگردان سید سیروس پورموسوی بالاخره به اولین بردشان در این فصل دست یابند. آبی‌های اهواز هفته قبل با پرسپولیس مساوی کردند و با این برد نشان دادند در شرایط خوبی قرار دارند. آنها البته در هفته‌های قبل هم تیم خیلی بدی نبودند و اگر کمی شانس همراهشان می‌شد، اینقدر کسب اولین بردشان طول نمی‌کشید. در سمت مقابل، شاگردان ساکت الهامی پنجمین شکست متوالی خود را متحمل شدند تا باشگاه مس 10 درصد از قراردادشان را کسر کند.
 
برد غیرمنتظره آلومینیوم
آلومینیوم با پیروزی 1-0 در خانه سپاهان و با گلی که عارف حاجی‌عیدی با ضربه‌ای بی‌نقص و زیبا به ثمر رساند، در این هفته نتیجه‌ای غیرمنتظره به دست آورد و با مرور نتایج سپاهان در هفته‌های اخیر همه متوجه خواهند شد که شاگردان مجتبی حسینی دست به چه کار بزرگی زده‌اند. البته سپاهان در روزی ‌که تماشاگرانش را نداشت، بدجوری غافلگیر شد و سه بازیکن ژوزه مورایس توسط وحید کاظمی داور مسابقه، بعد از گل آلومینیوم اخراج شدند تا این تیم بازی را هشت نفره به پایان برساند.
 
سپاهان خشن‌ترین تیم فصل
سپاهان از جمله تیم‌های منضبط تاریخ لیگ برتر است و در فصول اخیر متوسط دریافت یک کارت قرمز در یک فصل را دارد ولی این تیم پس از ۱۳ بازی در این دوره از لیگ 6 کارت قرمز گرفته و رکورددار بیشترین کارت قرمز در این فصل از لیگ است. بدترین آمار انضباطی سپاهان به لیگ دوازدهم بازمی‌گردد که در آن فصل هشت کارت قرمز گرفت و در حالی در میانه‌های این دوره از لیگ قرار داریم، سپاهان فاصله چندانی با این آمار ندارد. کارنامه سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا هم چندان جالب نیست و در این رقابت‌ها نیز با دو کارت قرمز جریمه شده است و تاکنون در ۱۸ بازی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا 8 بار بازیکنان این تیم از زمین اخراج
شده‌اند.
بازگشت آرامش به اردوی پرسپولیس
پرسپولیس که در 9 بازی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تنها یک برد کسب کرده بود، این هفته در حالی مقابل شمس‌آذر به میدان رفت که به پیروزی نیاز مبرمی داشت و توانست 2-1 به برتری دست یابد. این تیم در شرایطی که 10 نفره شده بود، میهمان قزوینی‌اش را که در 6 مسابقه نباخته بود شکست داد تا پس از دو مساوی متوالی دوباره با برد آشتی کند و در فاصله یک هفته مانده به نیم‌فصل، به وضعیت خود سروسامانی بدهد. شاگردان یحیی گل‌محمدی بعد از پذیرش باخت یک‌گله مقابل سپاهان در ورزشگاه نقش جهان، دیگر شکستی را در لیگ برتر متحمل نشده‌اند و دو برد و دو مساوی در این رقابت‌ها به دست آورده‌اند. گئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی سرخ‌ها با دو گلی که در این بازی به ثمر رساند، در لیگ برتر چهار گله شد تا در کنار شهاب زاهدی بهترین گلزن این تیم باشد.
 
تنها برد خارج از خانه
تنها برد خارج از خانه این هفته با پیروزی 1-0 ذوب‌آهن در آبادان برابر صنعت نفت به دست آمد. شاگردان محمد ربیعی در هفت بازی اخیرشان باختی را متحمل نشده‌اند و سه برد و چهار تساوی داشته‌اند. در آبادان اما شرایط به ضعیف‌ترین شکل ممکن پیش می‌رود و شاگردان عبدالله ویسی سومین شکست خود را در چهار بازی اخیر کسب کردند. با ورود ویسی به آبادان، این تیم از سقوط نجات یافت، اما وی از عملکرد بازیکنانش بسیار ناراضی است و عنوان کرده انگار به سیزده بدر
آمده‌اند!
 
اولین تساوی تراکتور
هفته چهاردهم با کشیدن ترمز بردهای تراکتور همراه بود. آنها پس از باخت به استقلال در هفته دهم، در سه بازی بعدی‌شان برابر فولاد، گل‌گهر و پیکان به پیروزی رسیدند اما این هفته برابر ملوان با تساوی بدون گل متوقف شدند تا روند بردهایشان پس از سه بازی متوقف شود. پس از 8 برد و 5 باخت، این اولین مساوی تراکتور در فصل جاری بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی