صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اخبار

تسویه‌حساب با یک هنرمند بزرگ
این بار پس از مرگ
خبر درگذشت ناصر طهماسب، دوبلور منحصربه‌فرد و پیشکسوت کشور، جامعه هنری را عزادار کرده است. اما در این میان برخی افراد برخورد دیگری را در پیش گرفته‌اند که بیشتر بوی تسویه‌حساب سیاسی با این هنرمند متعهد را می‌دهد. داوود نماینده دوبلور در گفت‌وگو با تسنیم درباره این رفتار عجیب و برخورد تلخ با ناصر طهماسب که جریان‌هایی در دستور کارشان قرار دادند، گفت: حتماً باید این موضوع ریشه‌یابی شود که چنین رسم‌هایی پابرجا نماند. ریشه این اتفاقات به سال‌های دور برمی‌گردد؛ یادم می‌آید رهبر معظم انقلاب در مقطعی به شبیخون فرهنگی اشاره کردند و هشدار دادند. متأسفانه مسئولان فرهنگ در کشور این موضوع را زیاد جدی نگرفتند چرا که غربی‌ها خصوصاً امریکایی‌ها برای حمله به فرهنگ، تاریخ و هویت ایران تدارکات ویژه‌ای دیدند که آسیب‌هایی به نسل نوجوان و جوان ما وارد کرد که نتیجه بی‌توجهی مسئولانی بود که باید با فکر و اندیشه درست جلوی این هجمه‌های فرهنگی را می‌گرفتند. رفته‌رفته متوجه شدیم این حملات به خاطر گرفتن هویت فرهنگی، تاریخی و ملی ایرانی ماست. هنوز هم به دنبال گرفتنِ ماهی از آب گل‌آلودند و اتفاقاً همان‌ها به ایرانی‌هایی که ماندند و ایران را می‌پرستند، می‌گویند وطن‌فروش؛ در حالی که خودشان وطن‌فروش‌اند.
او همچنین تأکید کرد: وطن‌فروشان کسانی هستند که به دامن بیگانه افتاده‌اند و به بیگانه در این هجمه فرهنگی کمک کردند تا هویت فرهنگی و تاریخی ایران را خدشه‌دار کنند. حالا یک کاری خوانده می‌شود که بر اساس هویت ایرانی‌مان حمله غربی‌ها به فرهنگ‌مان را افشا می‌کند.
آنها از این افشا خشمگین می‌شوند؛ همچون سال گذشته که طرحی به نام «جنگ ترکیبی» بود، یک سال‌ونیم وزرای کشورهای غربی بویژه امریکا روی این طرح کار کردند و اغتشاش ایجاد کردند و خودشان چندی بعد به آن اعتراف کردند. البته من مستندی در این زمینه دوبله کردم که جریان‌ها و گروه‌هایی برنتابیدند و هجمه‌ و حمله علیه بنده را در دستور کارشان قرار دادند. من سؤالم این است، این گروه‌هایی که خودشان را دغدغه‌مند مردم می‌دانند، از این سناریوهای غربی علیه ایران که به عمد جوانان ما را مورد حمله قرار داد، انتقاد نکردند و معترض‌شان نشدند ولی امروز به ناصر طهماسب حمله می‌کنند؛ برای چه؟
وی افزود: چرا باید چشمان‌مان را به روی این همه کارهای زیبا و دلنشین ناصر طهماسب که نابغه دوبله ایران است، ببندیم و نشنویم و نبینیم و بگوییم او درباره منافقین و جریان‌های ضدایران و انقلاب‌مان مستنداتی را دوبله کرده؟ اتفاقاً اگر به این دوبله‌های مهم اعتراض می‌کنید، شما منافق هستید.
ایران عزیز دل همه ماست، ناموس و شرف ماست؛ چیزی که شما در آن سوی مرزها ندارید. ناصر طهماسب خیلی اهل مطالعه و کتاب و رسانه بود؛ او انسان بسیار فهیمی بود که تکرارنشدنی است.
آنهایی که این‌طور به او می‌تازند، وسعت اندیشه، تفکر، مطالعه و کتاب‌خوانی او را سال‌ها ندیدند. سال‌ها ناصر طهماسب از بسیاری جلوتر بوده و هست. اگر واقعاً اهل منطق و مطالعه بودید، کارهای ناصر را نقد می‌کردید و به او توهین نمی‌کردید. / تسنیم

تور کنسرت‌های احسان یاسین در ماه رمضان برگزار می‌شود
احسان یاسین ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در شهرهای تهران و شیراز برای دومین بار برای اجرای قطعات آلبوم «ماه من» و تازه‌ترین قطعه‌های خود روی صحنه می‌رود ./ایسنا

تولید ۴ فیلم کوتاه درباره غزه
فیلمسازان مرکز فیلم جوان سوره با ۴ اثر کوتاه به سراغ مقاومت مردم فلسطین و روایت مظلومیت غزه رفتند .فیلم‌هایی چون «آغوش» به کارگردانی امیرحسین کشمیری و تهیه‌کنندگی حسین رضایی‌فرد، «پیام» به نویسندگی و کارگردانی سعید ملتجی، انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» به کارگردانی محمد لطفعلی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی و انیمیشن کوتاه «سرزمین جوانه‌های غمگین» به کارگردانی زینب‌سادات بدری و تهیه‌کنندگی محدثه پیرهادی./ایسنا

جستجو
آرشیو تاریخی