صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و سه - ۰۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

«شب شعر بزرگ غزه» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

ادای دین شاعران به مظلومان فلسطین

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شب شعر غزه گفت: آراستن موضوعات مهم به شعر و هنر آنها را به پیامی ماندگار تبدیل می‌کند.
همزمان با هشتادمین روز «عملیات طوفان‌الاقصی» شب شعری با عنوان «شب شعر بزرگ غزه» همراه با اجرای «سمفونی قدس شریف» با حضور شاعران ۱۴ کشور و حوزه مقاومت شامگاه یکشنبه، سوم دی در تالار وحدت برگزار شد.
در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و برخی دیگر از مسئولان حضور داشتند.
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  ضمن تشکر از حضور حاضران دراین برنامه در سخنانی گفت: ۴۵ سال است که مردم ایران در کنار همه آرمان‌های بلندی که فریاد زده‌اند و بهترین جوانانشان را تقدیم کرده‌اند، آرمان آزادی قدس شریف و رهایی فلسطین را مطرح کرده‌اند. خوشحال هستیم مقاومت مردم فلسطین ثمر داده است، خون‌هایی که در این مقاومت اعجازانگیز در غزه بر زمین ریخت، اسباب آبروریزی کامل اسرائیل و امریکا را فراهم کرده است.
او گفت: حوزه فرهنگ و هنر مسئولیت‌ مضاعفی دارد.
هر موضوع مهمی زمانی که به‌ شعر و هنر تزئین شد به پیامی ماندگار تبدیل می‌شود. بحمدالله از روزهای آغازین حوادث اخیر این اتفاق در ایران اسلامی آغاز شد و همکاران ما در بخش‌های مختلف شب‌های شعر متعددی را برگزار کردند. در همان روزهای اول دوستانمان در حوزه هنری و سایر بخش‌ها واکنش نشان دادند.
اسماعیلی با بیان اینکه «همه اهالی فرهنگ و رسانه و مردم عزیز کشورمان پای قصه‌ غزه ایستاده‌اند» گفت: کمتر محفلی را در ایران اسلامی شاهد هستیم برگزار شود، مگر اینکه به یاد غزه باشد؛ این اتفاق مهمی است، دست‌ و بازوی همه اهالی هنر در ایران و دنیا را به خاطر این میزان حضور و خلوصی که از خودشان نشان دادند به گرمی می‌فشاریم.
 در شب شعر غزه قطعه «قدس شریف» با شعر علیرضا قزوه توسط گروه ارکستر سمفونیک برای اولین بار به اجرا درآمد.همچنین شاعرانی از کشورهای فلسطین، عراق، سوریه، لبنان، هند، پاکستان، مصر و... به شعرخوانی پرداختند.این مراسم به همت مرکز شعر و موسیقی و سرود صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی