برای خودروها هم مالیات دادیم و هم حق گمرکی

عزت‌اللهی: امیدوارم در جام ملت‌ها تاریخ‌سازی کنیم

سعید عزت‌اللهی هافبک تیم ملی کشورمان و تیم وایله با پایان نیم فصل سوپرلیگ دانمارک، به ایران آمده و تمرینات خود را در ایران به‌صورت انفرادی انجام می‌دهد. او چند روز در تمرین ملوان حضور داشت و با شاگردان مهدی تارتار تمرین کرد و سپس با سفر به تهران، اکنون در کمپ تیم‌های ملی دیده می‌شود. عزت‌اللهی درباره وضعیت آینده‌اش در وایله به ورزش سه گفت: «همه چیز امکان‌پذیر است‌. باید با توجه به زمان و پیشنهاداتی که بیاید، تصمیم‌گیری کنم اما دانمارک کشور خوبی است و اینجا آرامش دارم و بیشتر چیزها روی روال خودش پیش می‌رود و این کمک می‌کند که تمرکزت را روی ورزش بگذاری؛ شاید کمی به لحاظ آب و هوایی مشکل باشد اما من بعد از سه سال عادت کرده‌ام.»
عزت اللهی درباره اینکه ممکن است در این زمستان منتقل شود، پاسخ داد: «من تا آخر فصل قرارداد دارم و بعد آزاد می‌شوم، اگر پیشنهاد خوبی باشد همین زمستان، اما اگر نشد هم تابستان بازیکن آزاد می‌شوم و می‌توانم جابه‌جا شوم. الان همه فکر و ذکرم باشگاهم است و تیم ملی.»
او درباره شانس قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها نیز این صحبت‌ها را مطرح کرد: «خداراشکر؛ کادرفنی تیم ملی تمام تلاش خود را می‌کند و پیگیر وضعیت بازیکنان هستند. الان هم هر روز کادرفنی به همراه آقای قلعه‌نویی در پک حضور دارند و مطمئن باشید چنین تیمی نتیجه خواهد گرفت. امیدوارم یک اتفاق خوب را رقم بزنیم که دل یک ملت شاد شود و این دوره تاریخ‌سازی کنیم .ما باید بازی به بازی پیش برویم. برای ما که هر بازی حکم فینال را دارد و نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیریم. اگر هر بازی را ببریم، می‌توانیم به هدف آن مهم فکر کنیم.»
این بازیکن اهل بندر انزلی درباره حضورش در تمرین ملوان گفت: «ملوان، تیم شهرم است و امسال هم خوب ظاهر شده‌است و من هم سعی کردم به لحاظ روانی کنار بچه‌ها باشم. در هفته‌ای که من رسیدم، یک بازی با شمس‌آذر داشتند که باختند و بعد از آن باخت کمی به لحاظ روحی-روانی به هم ریخته بودند. خدا را شکر با هماهنگی‌هایی که با آقای تارتار داشتیم، یک هفته کنارشان تمرین کردم و به نظرم امسال تیم خوب و منسجمی دارند و امیدوارم بتوانند به روندشان ادامه بدهند. من بچه آنجا هستم و دوست دارم که تیم شهرم نتیجه بگیرد و این باعث افتخار من است.»
عزت‌اللهی درباره موضوع پاداش تیم ملی و حواله خودرو چنین نظر داد: «این قضیه از اول بین اذهان عمومی اشتباه جا افتاد. این پاداش‌ها برای جام جهانی نبود و برای صعود به جام جهانی بود و در آن برهه دولت باتوجه به محدودیت‌هایی که داشت، خواست برای قدردانى از بازیکنان و کادرفنی این امکان را به‌وجود بیاورد که بچه‌ها بتوانند از این طریق پاداشی دریافت کنند اما یک سری رسانه‌ها شیطنت کردند و دیدگاه مردم را نسبت به این موضوع بد شکل دادند. همه نامه‌ها موجود است که ما برای این خودروها هم مالیات دادیم و هم پول گمرکی. این‌طور نبود که ما یک چیزی را مجانی وارد کنیم و از موقعیت‌مان سوءاستفاده‌ کنیم. فکر می‌کنم بهتر بود یک مرجعی این موضوع را برای مردم روشن کند، چون الان هم اکثر کسانی که من را می‌بینند، داستان را نمی‌دانند. من نمی‌خواهم موضوع خیلی بولد شود اما دوست داشتم فقط برای مردم شفاف‌سازی کنم تا حداقل آنها آگاه باشند.»
او درباره اعتراض سایر رشته‌ها به این پاداش عنوان کرد: «همه رشته‌های ورزشی حق‌شان است که از آنها در خور شأن و شخصیت‌شان قدردانی شود اما مقوله فوتبال متفاوت است. همین تیم ملی در سال‌های گذشته چندین میلیون دلار برای فدراسیون درآمدزایی کرده و این چیزی است که در سایر فدراسیون‌ها وجود ندارد. بعضی‌ها شیطنت کردند اما ما متانت به خرج دادیم و سکوت کردیم و در این آتش هیزم نینداختیم. اما ما هم خانواده و شخصیت داریم و نمی‌شود که هر روز مورد عنایت دوستان قرار بگیریم و هر روز در مورد ما حرف‌های غلط بزنند. ما هم ایرانی هستیم و برای اعتلای نام ایران تلاش می‌کنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی