مدافع گرجستانی در دو قدمی آلن ویتل

گولسیانی: ما پرسپولیس هستیم و باید موفق باشیم


گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس با دو گلی که در بازی با شمس‌آذر به ثمر رساند، توانست هم تیمش را به پیروزی برساند و هم در آستانه کسب یک رکورد ویژه قرار بگیرد. او که در بازی با الدحیل قطر با از دست دادن پنالتی مورد غضب هواداران تیمش قرار گرفته بود، با دبل در این دیدار به آمار ۱۴ گل زده برای این تیم دست یافت تا در رده دوم بهترین گلزنان خارجی تاریخ پرسپولیس و در کنار گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای و سابق این تیم قرار بگیرد. منشا این تعداد گل را در 62 بازی برای قرمزها زد و گولسیانی در 50 بازی موفق به این کار شده است. برترین گلزن خارجی پرسپولیس آلن ویتل بریتانیایی است که به عنوان یک مهاجم در دهه 50 شمسی، ۱۶ گل در 36 بازی برای پرسپولیس به ثمر رسانده و حالا گولسیانی تنها دو گل با ویتل فاصله دارد و باید دید خواهد توانست این رکورد قدیمی را پس از مدت‌ها بشکند یا نه. گولسیانی که یک گل با ضربه سر زد و یک گل هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، درباره اینکه او پنالتی‌زن اول پرسپولیس است یا محمد حسین کنعانی‌زادگان نیز گفت: «حسین هم پنالتی‌زن قهاری است. برای من از لحاظ روانی پس از آن پنالتی که مقابل الدحیل خراب کردم، زدن پنالتی سخت بود اما به نظرم شخصیتم طوری است که دوباره پشت ضربه پنالتی قرار بگیرم و گل بزنم. ما پرسپولیس هستیم و باید موفقیت‌های سال قبل را تکرار کنیم، پرسپولیس در سال‌های اخیر نتایج خوبی گرفته و این نتایج را به طور حتم ادامه خواهد داد.» او که چندی پیش درباره مطالبات خود به باشگاه پرسپولیس نوتیس (هشدار) داده بود، در این باره چنین توضیح داد: «یک‌سری مشکلات مالی وجود داشت. یک‌سری نامه‌نگاری وجود داشت ولی خوشبختانه پرسپولیس تمام بدهی‌های مرا پرداخت کرد. از آنها تشکر می‌کنم که احترام گذاشتند.»
گولسیانی درباره مذاکره سپاهان با او هم اعلام کرد: «اینکه باشگاه سپاهان با من مذاکره کرده است، حقیقت ندارد.»
مدافع پرسپولیس درباره مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی که باعث شده است از ترکیب پرسپولیس دور باشد نیز یادآور شد: «پور علی گنجی مدافع بسیار خوب و بزرگی است. البته او قبل از اینکه بازیکن خوبی باشد انسان بسیار شریفی است که متأسفانه به دلیل مصدومیت نمی‌تواند در کنار ما باشد و امیدوارم که هر چه زودتر برگردد. فرشاد فرجی هم مقابل شمس آذر نمایش بسیار خوبی را به اجرا گذاشت.»

 

برش

پرسپولیس جزو 10 تیم برتر آسیا

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در رده‌بندی باشگاه‌ها برای مسابقات جام باشگاه‌های جهان 2025 به معرفی 10 باشگاه برتر آسیا پرداخت و پرسپولیس با ایستادن در رده دهم جزو 10 تیم برتر قاره آسیا قرار گرفت. الهلال عربستان، چونبوک موتورز کره، اولسان هیوندای کره، کاوازکی ژاپن، پوهانگ استیلرز کره، الدحیل قطر، اوراواردز ژاپن، النصر عربستان و پاتوم یونایتد تایلند در رده‌های اول تا نهم این فهرست و بالاتر از پرسپولیس ایران قرار دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی