مرور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
وزیر علوم استعفای رئیس سازمان سنجش را نپذیرفت
 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تا جایی که اطلاع دارم وزیر علوم استعفای رئیس سازمان سنجش آموزش کشور را نپذیرفته است.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالحسین خسروپناه »در حاشیه مراسم تقدیر از برگزیدگان فراخوان ایده اعتکاف دانشجویی که دیروز در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد، درباره استعفای عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: رئیس سازمان سنجش استعفا داده که البته کار درستی نبوده است. درباره اختلاف پیش‌آمده باید حلم ورزی می‌کرد تا به نتیجه و جمع‌بندی نهایی برسد.
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور، ۲۷ آذرماه با انتشار نامه‌ای در اعتراض به بازگشت به تحصیل داوطلبان شبهه‌دار کنکور از مقام خود استعفا داد.

پورعباس: هیچ تماسی با من گرفته نشده است
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به خبرعدم تأیید استعفای وی توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «از لحظه‌ای که از سازمان سنجش خارج شده‌ام تا کنون هیچ تماسی از سوی وزارت علوم با بنده گرفته نشده است.»
خبرگزاری فارس اعلام کرد، بعد از انتشار خبر مربوط به پذیرفته نشدن استعفای عبدالرسول پورعباس توسط محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، که به نقل از عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان شد، وی با بیان اینکه از ساعت ۱۱ صبح ۲۷ آذر ۱۴۰۲ تمام مسئولیت‌های سازمان سنجش را واگذار کرده است، تأکید کرد که از صبح ۲۷ آذر ۱۴۰۲ هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال سازمان سنجش آموزش کشور به عهده ندارد و هیچ تماس و ارتباطی هم با سازمان برقرار نکرده است.


راه‌اندازی سامانه غربالگری اوتیسم
رئیس گروه مطالعه و نظارت بر مراکز روزانه توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به میزان یک درصدی شیوع اختلال اوتیسم مطابق با آمارهای جهانی، گفت: راه‌اندازی سامانه ملی و الکترونیک غربالگری و تشخیص اختلال طیف اوتیسم، از خدماتی است که امکان اجرای آنلاین آزمون غربالگری توسط خانواده‌ها و ارجاع به پایگاه‌های غربالگری سازمان را فراهم کرده است.
 به گزارش ایسنا، مریم پورسید افزود: سامانه ملی و الکترونیک غربالگری و تشخیص اختلال طیف اوتیسم، با لینک autism.behzisti.ne قابل دسترس بوده و کودکانی که از نظر ملاک‌های غربالگری قابل بررسی شناخته می‌شوند، توسط سامانه مذکور، برای دریافت خدمات تشخیصی، معرفی به ستاد پذیرش و کمیسیون‌های پزشکی، توانبخشی، تعیین نوع و شدت معلولیت، قرارگیری در چرخه خدمات حمایتی و بهره‌مندی از خدمات تخصصی در قالب مراکز روزانه آموزشی توانبخشی اختلال طیف اوتیسم فعال در سراسر کشور (تحت نظارت سازمان بهزیستی) راهنمایی می‌شوند.
 پورسید خاطرنشان کرد: افراد با اختلال طیف اوتیسم در مرحله بعد از دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی از مراکز روزانه توانبخشی اختلال طیف اوتیسم، می‌توانند از خدمات مراکز حرفه‌آموزی، کارگاه‌های تولیدی حمایتی و مراکز پشتیبانی شغلی تابعه سازمان برخوردار شوند.

عرضه پروژه‌های مسکن به‌صورت متری در انتظار مجوز
سخنگوی شهرداری تهران گفت: مقدمات عرضه پروژه‌های مسکن به‌صورت «متری» آماده شده و مجموعه مدیریت شهری امروز منتظر اخذ مجوزهای لازم از جانب بازار سرمایه است.
عبدالمطهر محمدخانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ضوابط سختگیرانه سازمان بورس و اوراق بهادار، تصریح کرد: لازمه عرضه کالا و مشارکت در بازار سرمایه، شفافیت و انضباط مالی است. این نهاد اقتصادی به همین منظور، معمولاً مقررات محکمی را برای ورود عرضه‌کنندگان به بازار در نظر می‌گیرد. همکاران ما هم در تعامل با سازمان بورس در حال فراهم کردن مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای عرضه شفاف و بی‌اشکال مسکن هستند.
محمدخانی با بیان اینکه یکی از بهترین بسترها برای جذب نقدینگی بازار سرمایه است، اضافه کرد: البته اتفاقات سال‌های گذشته و رواج برخی سفته‌بازی‌ها موجبات سلب اعتماد مردم را فراهم کرد. با وجود این بورس کالا بستر بسیار قابل لمس‌تری از بورس اوراق بهادار برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. چرا که ما‌به‌ازای سرمایه‌گذاری روی زمین به عنوان پروژه مسکن قابل رؤیت و بهره‌برداری است.
وی گفت: هدایت نقدینگی سرگردان به سمت تولید مسکن می‌تواند علاوه بر یک سرمایه‌گذاری امن، موجب رونق تولید شود. همان‌طور که می‌دانید صنعت ساختمان امروز پیشران ده‌ها صنعت دیگر محسوب و با راه‌اندازی هر پروژه ساختمانی، ده‌ها اشتغال مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود.سخنگوی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه رونق صنعت ساخت می‌تواند بر تولید ناخالص ملی اثرگذار باشد، افزود: به علاوه تقویت سمت «عرضه» در بازار متلاطم این روزهای ساختمان در حکم مُسکن است و تاحدودی قیمت‌ها را کنترل می‌کند. بنابراین جذب سرمایه‌های خرد به‌سمت بازار املاک، نه تنها مشکل تأمین مالی سازندگان حرفه‌ای ساختمان را حل‌وفصل می‌کند، بلکه با هدایت نقدینگی به سمت تولید، ریسک‌های تورمی را از بین می‌برد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی