رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد

افزایش خدمات‌رسانی با ایجاد پایگاه اطلاعات خانواده سببی و نسبی

گروه اجتماعی/ معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد: کلیه افراد می‌توانند، اطلاعات شجره‌نامه خود را از سایت این سازمان مشاهده کنند.
به گزارش خبرنگار «ایران» دکتر هاشم کارگر، ضمن اعلام این خبر که خدمات درگاه الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور از 6 به 19 خدمت افزایش یافته است، بیان کرد: از این پس افراد می‌توانند در این سامانه که به‌صورت یکپارچه درحال خدمات‌رسانی است، کلیه اطلاعات مربوط به خانوار خود را مشاهده کنند.به گفته رئیس سازمان ثبت احوال کشور، ایجاد پایگاه اطلاعات خانواده به منظور پوشش روابط سببی و نسبی یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور در جهت ارائه خدمات کارآمد است که در سال ۱۴۰۱ اجرایی شد. اطلاعات خانواده در کنار هویت اشخاص حقیقی و ارتباطات سببی و نسبی، به عنوان موجودیتی جدید در ســازمان ثبت احوال کشور مدیریت می‌شود.
وی افزود: درحال حاضر این سرویس علاوه بر سامانه سهیم در اختیار چند دستگاه اجرایی از جمله بانک مرکزی، درگاه یکپارچه خدمات دولت هوشمند، ثبت‌نام یارانه و فراجا قرارگرفته است.به اعتقاد رئیس سازمان ثبت احوال کشور ایجاد درختواره خانوار و شجره‌نامه ایرانیان، شناسایی و احراز هویت ایرانیان را در دستگاه‌های اجرایی تسهیل و خدمات مطلوب‌تری به مراجعین ارائه می‌کند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به رویکرد اصلی سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: در راستای تحول در مأموریت‌ها و تکالیف سازمانی، حرکت به سمت سازمانی هوشمند و ارائه خدمات به متقاضیان به‌صورت تمام‌الکترونیک، سامانه هویت ملی یکتای ایرانیان (سهیم) به عنوان درگاه خدمات یکپارچه الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور در شهریورماه 1401 و همزمان با هفته دولت افتتاح شد. این سامانه به نشــانی ir.sabteahval.sahim به عنوان درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور برای عموم در دســترس است و به جهت سهولت در ارائه خدمات به شهروندان نسخه مبتنی بر تلفن همراه آن نیز طراحی شده و درحال حاضر خدمات آن به 19 مورد افزایش یافته است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی