صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت - ۰۲ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت - ۰۲ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

گزارش و خبر

دیدار تاج و نماینده فلسطین
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، پنجشنبه و در حاشیه برگزاری نشست هیأت اجرایی کنفدراسیون در جده، با سوزان شلبی، نماینده فدراسیون فلسطین در کنفدراسیون دیدار و گفت‌وگو کرد.  تاج، در این نشست با ابراز تأسف از جنایات تلخ و ظالمانه رژیم صهیونیستی در نواز غزه عنوان کرد: «غاصبان صهیونیست نه تنها به کودکان بی‌پناه، حتی تبسم را بر لبان کودکان فوتبالیست هم خشکاندند. علاوه بر زنان و مردان، فوتبالیست‌های مظلوم هم مورد بی‌رحمی آنها قرار گرفتند و به خاک و خون کشیده شدند. رژیم صهیونیستی در این مدت زمین‌های متعدد فوتبال را به تمامی تخریب کرده است. این منطق صهیونیسم نباید در هیچ جایی از جهان مدافعانی داشته باشد. فیلمی که شما در جلسه هیأت اجرایی کنفدراسیون پخش کردید دل همه را به درد آورد و باید هر انسان آزاده‌ای را با هر دین و منطقی به واکنش برانگیزد. واقعاً در کجای دنیا 60 فوتبالیست توسط یک رژیم غاصب از بین می‌روند؟ این جنایات باید به شکل همه‌گیر محکوم شود.»


سوپرلیگ اروپا برگزار می‌شود؟
دادگاه عالی اروپا ممنوعیت حضور باشگاه‌ها در سوپرلیگ اروپا را که از سوی فیفا و یوفا وضع شده بود، غیرقانونی اعلام کرد.  این بدان معناست که تورنمنت‌هایی مانند سوپرلیگ را می‌توان بر اساس قوانین اروپا راه‌اندازی کرد. به این ترتیب بار دیگر صحبت‌ها درباره سوپرلیگ بر سر زبان‌ها افتاده است. سوپرلیگ قرار است به عنوان بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی فعالیت خود را از ژانویه 2025 آغاز کند. تورنمتنی که به رهبری رئال مادرید و بارسلونا تأسیس شد ولی مخالفانی مانند تاتنهام، چلسی، آرسنال و لیورپول هم دارد. خاویر تباس رئیس لالیگا در واکنش به این موضوع گفت: «اکثریت قریب به اتفاق باشگاه‌ها مخالف سوپرلیگ‌اند. نباید حقوق باشگاهی به خاطر زیاده‌خواهی باشگاه‌های دیگر ضایع شود. حداقل در هشت سال آینده سوپرلیگ را نخواهید دید. می‌گویند سوپرلیگ رایگان خواهد بود.» در این میان، برند رایشارت، مدیرعامل سوپرلیگ، در مصاحبه با ال‌چیرینگیتو، فاش ساخت که برخی مدیران باشگاه‌های بزرگ اروپایی که در ظاهر واکنش منفی به سوپرلیگ نشان داده‌اند با او تماس گرفته و در مورد جزئیات این رقابت‌ها گفت‌وگو کرده‌اند. رایشارت گفت که آنها فعلاً از ترس یوفا سوپرلیگ را رد کرده‌اند.


استقلال پرتماشاگرترین تیم ایران
استقلال طبق گزارش ترانسفر مارکت از  لحاظ تعداد تماشاگران «محبوب‌ترین تیم باشگاهی ایران» معرفی شد. طبق این گزارش، آبی‌پوشان پایتخت به صورت میانگین در هر بازی با 32 هزار تماشاگر بالاترین سهم از حضور هواداران فوتبال در استادیوم‌ها را دارند. تراکتور با 31.708 هزار نفر در رده دوم و سپاهان با 31.167 هزار در رده سوم قرار دارند و پرسپولیس هم با 28.750 تماشاگر در هر بازی در رده چهارم محبوب‌ترین باشگاه‌های ایران بر اساس همین گزارش قرار گرفت.
 

جریمه سنگین و محرومیت مجیدی
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امارات، دیروز با صدور حکمی فرهاد مجیدی سرمربی اتحاد کلباء را نقره داغ کرد. مجیدی هفته گذشته بعد از باخت تیمش مقابل الوصل از کوره دررفت و بعد از سوت پایان بازی به داور حمله کرد و درگیری شدیدی را بوجود آورد و با کارت قرمز جریمه شد. پس از این اتفاق، کمیته انضباطی فدراسیون امارات، سرمربی سابق استقلال را 20 هزار درهم معادل 250 میلیون تومان جریمه نقدی کرد و او را از حضور در بازی بعدی روی نیمکت تیمش محروم کرد. مجیدی برای دومین فصل هدایت اتحاد کلباء را برعهده دارد و تیمش اکنون با 12 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد.
 

توافق هوادار با شجاعی؟
مدیران باشگاه هوادار پس از جدایی محمود فکری از این تیم، به دنبال جایگزین او بودند که در دیدار بعدی خود مقابل نساجی بدون سرمربی در زمین حاضر نشوند. طبق خبرهای رسیده، این باشگاه با مسعود شجاعی کاپیتان اسبق تیم ملی به توافق نهایی رسیده و او در بازی آینده روی نیمکت هوادار خواهد نشست. به گزارش ایرنا، حسین عبدی و خسرو حیدری که نام آنها برای هدایت هوادار مطرح شده بود گزینه مدیران این باشگاه نبودند و مذاکره‌ای با آنها نشده است. گفتنی است هوادار آخرین تیمی بود که شجاعی فصل گذشته برای آن به میدان رفت. او سابقه سرمربیگری موقت تراکتور را نیز در کارنامه خود دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی