صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت - ۰۲ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت - ۰۲ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

مرگ تلخ کشتی‌گیر فرنگی‌کار اندیمشکی به همراه پدرش

غروب ستاره جوان

هفته گذشته برای کشتی ایران با انتشار یک خبر تلخ تمام شد. خبری که از خوزستان تا مازندران را تحت‌تأثیر خود قرار داد و به یکباره فضای مجازی و واقعی فرنگی‌کاران را سیاه‌پوش کرد. در خوزستان انتخابی استانی برای کشتی فرنگی قهرمانی کشور برگزار می‌شد و در مازندران اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برپا بود اما هر دو به یکباره عزادار خبر درگذشت امید پایدار شدند.
 امید پایدار قهرمان نوزده ساله تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان که در جهانی 2021 مجارستان دوبنده تیم ملی را به تن کرده بود، به همراه پدرش مشغول کشاورزی در زمین بودند اما هنگام استراحت در چادر، دچار گازگرفتگی شدند و هر دو با هم فوت کردند. مرگی تلخ و دردآور که حالا جان یک ستاره آینده‌دار کشتی ایران را گرفت. اندیمشک مهد کشتی فرنگی است؛ سرزمینی غنی در استعداد و مایه‌دار در کشتی فرنگی اما فقیر در امکانات و دارایی. گواه این تناقض؛ همین خانواده پایدار است. در یک سو امید پایدار جان خود را به دلیل فقر از دست داد و ابوالفضل به خاطر داشتن استعداد ذاتی در کشتی به عنوان نفر اول انتخابی خوزستان برای قهرمانی کشور انتخاب شد. امید از خانواده‌ای ورزشی به تیم ملی کشتی فرنگی رسید؛ خانواده‌ای پنج نفره که دو نفرشان در کشتی فرنگی حرف برای گفتن دارند اما حالا همین خانواده ورزشی از هم پاشیده است. پدر و یک پسر رفته‌اند و یک مادر به همراه یک دختر و یک پسر دیگر مانده‌اند.
پسر دیگر خانواده هم در مسیر رسیدن به تیم ملی کشتی فرنگی بود و شاید اگر انتخابی کشتی خوزستان نبود، ابوالفضل هم رفته بود.ابوالفضل در انتخابی قهرمانی کشور خوزستان کشتی گرفت و در فینال هم با غلبه بر رامین طاهری به عنوان قهرمانی رسید اما وقتی کشتی تمام شد، دنیا هم برای او تمام شد؛ نمی‌دانست خوشحال از انتخابش برای قهرمانی کشور باشد یا غصه دار از دست دادن پدر و برادرش. امید در نوجوانان جهان که به میزبانی مجارستان  برگزار شد هشتم دنیا شد اما شاید اگر جبر روزگار او را به زمین کشاورزی نمی‌کشید این هشتمی با قهرمانی جهان و المپیک همراه می‌شد. روزنامه ایران این ضایعه را به خانواده این مرحومان و علاقه مندان به کشتی تسلیت می گوید.

جستجو
آرشیو تاریخی