صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت - ۰۲ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت - ۰۲ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

این سهمیه فقط مختص من نیست

برخورداری: برای بهترین خودم به پاریس می‌روم

فائزه زمانی
خبرنگار

مهران برخورداری دومین سهمیه تکواندو ایران را در مسابقات گرنداسلم ووشی به نام خود سند زد، موفقیتی که می‌توانست در مسابقات گرندپری منچستر رقم بخورد اما به خاطر عدم صدور بموقع ویزای تیم ملی از جانب انگلیسی‌ها اتفاق نیفتاد تا برخورداری از پرواز منچستر جا بماند.
 او بعد از این اتفاق در حالی که به گفته خودش فشار زیادی تحمل می‌کرد، عزمش را جزم کرد تا هر جور شده از آخرین شانسش قبل از مسابقات کسب سهمیه قاره‌ای استفاده کند و رؤیای بچگی‌اش را که حضور در المپیک بود، در آغوش بگیرد. برخورداری که حالا برای حضور در شیاپ چانگ پاریس ذوق زده است، کارش را سخت می‌داند اما معتقد است اگر بتواند بهترین خودش باشد، نتیجه‌ خوبی در پاریس رقم خواهد زد.
او حالا بعد از گرفتن این سهمیه می‌گوید:«مسابقات گرنداسلم آخرین فرصت برای کسانی بود که می‌خواستند قبل از مسابقات قاره‌ای، سهمیه بگیرند.همین هم باعث شده بود تیم‌ها با تمام قدرت و تمامی نفرات خود در این مسابقات حضور پیدا کنند تا با سهمیه کامل از شیاپ چانگ گرنداسلم خارج شوند. قبل از این مسابقات هم فینال گرندپری منچستر برگزار شد و به‌رغم اینکه رنکینگم زیر 16 بود، شانس خوبی برای گرفتن سهمیه داشتم اما متأسفانه با شیطنت انگلیسی‌ها ویزاها دیر آمد و تنها شانسم برای گرفتن سهمیه از طریق رنکینگ پرید، همین موضوع فشار و استرس کسب سهمیه را برایم دو برابر کرد. خدا را شکر با برد مبارزاتم به فینال رسیدم، در مبارزه نهایی، سهمیه یا باید برای من یا حریفم می‌شد که خوشبختانه بازی را بردم تا بلیت پاریس به من برسد.»
برخورداری معتقد است زمان کافی برای آمادگی و حضور در المپیک دارد:« در زمان مناسبی این سهمیه را گرفتم و با توجه به وقت باقی مانده تا شروع مسابقات المپیک، می‌توانم برنامه‌ریزی خوبی داشته باشم. حدوداً 7 ماه پیش که این مسیر را شروع کردم رنکینگم صد و خورده‌ای بود اما از همان ابتدای مسیر با ایمان به گرفتن سهمیه، در اردوها تلاش ‌کردم. خدا را شکر همه چیز خوب پیش رفت و از رنکینگی که داشتم به زیر 10 رسیدم و حالا مسافر پاریس هستم.»
  حالا ملی‌پوش تکواندو به گفته خودش برای بهترین عملکرد پا در المپیک پاریس خواهد گذاشت: «حضور در المپیک رؤیای بچگی‌ام بود و از روزی که پا روی شیاپ چانگ گذاشتم، فقط  به المپیک فکر کردم.
 خدا را شاکرم که شانس زندگی کردن رؤیایم را به من داد. پیش‌بینی مدال در ورزش حرفه‌ای خصوصاً تکواندو که بازی ثانیه‌هاست، کار سختی است. در این مدت با خیلی از رقبای اصلی‌ام مبارزه کرده و آنها را برده‌ام. من برای بهترین عملکردم در پاریس تلاش می‌کنم و مطمئنم اگر بتوانم بهترین خودم باشم نتیجه هم به دنبال آن خواهد آمد.»

جستجو
آرشیو تاریخی