صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت - ۰۲ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت - ۰۲ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

یک مربی اسپانیایی دیگر در لیگ برتر ایران

آلکاراس سرمربی نساجی شد

پس از شکست سنگین نساجی برابر استقلال، سید مهدی رحمتی از سرمربیگری سرخپوشان قائمشهری کناره‌گیری کرد که این بار باشگاه نساجی با آن موافقت کرد. پس از این اخباری در خصوص اینکه چه کسی هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت مطرح شد اما رسانه رسمی باشگاه نساجی اعلام کرد: «در پی تصمیم مدیریت باشگاه در سمت سرمربیگری، ضمن قدردانی از زحمات آقای رحمتی و با توجه به توافقی که با ایشان صورت گرفت، بررسی‌های جامع و دقیقی از چند مربی داخلی و خارجی به‌عنوان گزینه‌های مطرح به عمل آمد. در نهایت با توجه به زمان محدود اما با بیشترین دقت و جزئی‌نگری، «لوکاس آلکاراس» مربی 56 ساله اسپانیایی با دارا بودن رزومه مناسب و سابقه طولانی در اولویت گزینه‌ها قرار گرفت و پس از مذاکرات اولیه، حضور وی در ایران به‌مدت یک‌ونیم فصل قطعی شد. آلکاراس از 29 سالگی حضور در سطح اول اسپانیا را در جرگه مربیگری تجربه کرده و آلمیرا، لوانته، الچه، گرانادا، زاراگوزا و المپیاکوس قبرس از مطرح‌ترین تیم‌هایی است که در کارنامه او به‌عنوان مربی و سرمربی دیده می‌شود. همچنین در سطح ملی نیز سرمربیگری تیم ملی الجزایر در سوابق او وجود دارد. با عنایت به توافقات صورت‌گرفته، تغییر شرایط تیم و همچنین بهبود جوانب کلی در تمامی رده‌ها و ترمیم زیرساخت‌های فنی کلیه باشگاه، به‌عهده و زیرنظر آلکاراس خواهد بود. به‌منظور ‌درخواست عمده هواداران، دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و برخی اتفاقات ناگوار دامنگیر، سیاست باشگاه نساجی در زمینه انتخاب سرمربی، درمان ریشه‌ای عیوب و کمبودها بوده، به‌همین دلیل انتخاب یک مربی باتجربه و با دانش فنی بالا که سال‌های متمادی در لالیگا و دیگر سطوح مطرح فوتبال دنیا در عرصه مربیگری فعالیت داشته، عاقلانه‌ترین تصمیم ممکن بوده است. امید است با حمایت و همدلی هواداران پرشور و فهیم و تلاش‌های آلکاراس، باشگاه نساجی مازندران به شرایط ایده‌آل بازگردد.»
آلکاراس‌ طبق هماهنگی‌های انجام شده، هفته پیش رو به ایران خواهد آمد تا هدایت تیم شهر خسته را برعهده بگیرد. این مربی اسپانیایی، دو دستیار و دو بازیکن هموطن خود را به ایران خواهد آورد. آلکاراس، پیش از انتخابش به عنوان سرمربی نساجی، سه بازی گذشته این تیم مقابل الهلال، استقلال خوزستان و استقلال را دیده است و تا حدودی با شرایط تیم و بازیکنان نساجی آشناست. ضمن اینکه نساجی به دنبال این خواهد بود تا در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل یک مهاجم و هافبک ایرانی هم به خدمت بگیرد.
 آلکاراس: هیجان‌زده‌ام
در همین رابطه آلکاراس اولین واکنش خود به مربیگری در ایران را نشان داد و در مصاحبه با سایت «granadadigita»، گفت: «نساجی تیم بزرگی در ایران است و برای مربیگری در این باشگاه هیجان‌زده هستم. نساجی اکنون عملکرد ضعیفی در لیگ ایران داشته اما در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، چون در فصل گذشته قهرمان جام حذفی ایران شده بود.»
 
باسابقه‌ترین سرمربی اسپانیا در ایران!
انتخاب لوکاس آلکاراس به عنوان سرمربی جدید نساجی واکنش‌ رسانه‌های اسپانیا را نیز به همراه داشت و روزنامه AS در این خصوص نوشت: «این سرمربی گرانادایی که بیشترین حضور را در فوتبال حرفه‌ای اسپانیا دارد، هدایت نساجی را برعهده خواهد داشت که این فصل در لیگ قهرمانان آسیا با الهلال و نیمار هم‌گروه بود. پاکو خمس و خوان ایگناسیو مارتینز هم‌اکنون در ایران سرمربیگری می‌کنند. آلکاراس با سابقه‌ای بسیار طولانی و 806 حضور در رده‌های مختلف فوتبال اسپانیا بین لالیگا (274)، لالیگا دو (358) و سطح سوم (143)، علاوه بر 53 بازی جام حذفی (او یک‌بار فینالیست شد)، هدایت نساجی را برعهده خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی