گزارش و خبر

پورصمیمی «پرویز خان» شد
فیلمبرداری فیلم سینمایی «پرویزخان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی و تهیه کنندگی عطا پناهی با حضور سعید پورصمیمی در نقش پرویز دهداری سرمربی فقید و اسبق تیم ملی فوتبال ایران در تهران ادامه دارد. به گزارش ایسنا، این فیلم سینمایی که محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است درخصوص پرویز دهداری یکی از متفاوت‌ترین مربیان بزرگ تیم ملی فوتبال ایران است که روزهای پایانی فیلمبرداری خود را می‌گذراند.
 

سرمربی تراکتور در راه لالیگا
سرمربی اسپانیایی تراکتور، به گزینه اصلی مالک باشگاه آلمریا برای سرمربیگری این تیم قعرنشین لالیگا تبدیل شده است. سایت «El Gol» اسپانیا درباره شرایط آلمریا، مطلبی با تیتر «پاکو خمز؛ ناجی آلمریا برای نجات از سقوط» منتشر کرد و نوشت: «مدیریت باشگاه آلمریا بر این باور است که راه‌حل خروج این باشگاه از شرایط فعلی، تغییر سرمربی خواهد بود. آلمریا یکشنبه میزبان تیم مایورکا بود و به امید پیروزی وارد زمین شد اما این بازی به تساوی انجامید و شرایطی ایجاد شد که نام خمز در دستور کار سفید و قرمزپوشان قرار گرفت. آلمریا تاکنون تنها 5 امتیاز از 51 امتیاز ممکن را در لالیگا به دست آورده و به نظر می‌رسد اعتماد ترکی الشیخ مالک این باشگاه به گایزکا گاریتانو (سرمربی آلمریا) به پایان رسیده است. مالک باشگاه آلمریا از مدیر ورزشی خود درخواست کرده است تا مذاکره با سرمربی سابق رایووایکانو (خمز) را آغاز کند. این مربی اکنون هدایت تیم تراکتور را در لیگ حرفه‌ای ایران بر عهده دارد و قراردادش با این باشگاه در دسامبر سال 2024 به پایان می‌رسد. بنابراین آلمریا برای اینکه بدون پرداخت مبلغی برای فعال‌سازی بند جدایی خمز بتواند او را به خدمت بگیرد، ابتدا باید با مدیریت باشگاه ایرانی مذاکره کند. مهم‌ترین نکته این است که خمز تمایل دارد به اسپانیا بازگردد.» این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که خمز بعد از برد تراکتور از شرایط بدی که در لیگ ایران تجربه می‌کند، صحبت کرد و گفت: «خسته شده‌ام، شاید خیلی زود به اسپانیا بازگردم.» این در شرایطی است که تراکتور در این فصل هم وضعیت خوبی با سرمربی اسپانیایی دارد و اکنون با 24 امتیاز بعد از استقلال و سپاهان تیم سوم جدول است و باید دید زنوزی مالک تراکتور به جدایی او رضایت می‌دهد یا خیر.


ورود حراست وزارت ورزش به ادعای جعل
شکایت پرسپولیس از خطیر
هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال چندی پیش در نامه‌ای مدعی شده بود که باشگاه استقلال بدون آگاهی او از سربرگ و امضایش برای ارسال نامه‌ای به فیفا بابت‌طلب دستیاران ساپینتو استفاده کرده است. پس از این موضوع علی خطیر مدیرعامل استقلال، ممبینی را به غرض‌ورزی متهم کرد اما درباره اینکه سربرگ چگونه در اختیار باشگاه قرار گرفته است و همچنین اتهام جعل توضیحی نداد. حالا اما حراست وزارت ورزش و جوانان به این موضوع ورود کرده و به مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال اعلام کرده است [اسناد و] توضیحات خود را در این باره ارسال کنند تا این اتفاق را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهد. اتفاق دیگری که در این بین رخ داد این بود که خطیر پس از دیدار استقلال برابر نساجی به خبرنگاران گفت: «نامه دبیرکل فدراسیون در مورد ادعای جعل نامه در باشگاه استقلال را عوامل پرسپولیس منتشر کرده‌اند.» پس از این ادعا، باشگاه پرسپولیس اعلام کرد؛ طی شکایتی از مدیر عامل باشگاه استقلال، پیگیر اتهامات او خواهد شد. او که انتشار نامه فدراسیون فوتبال را به عوامل باشگاه پرسپولیس نسبت داده، قطعاً باید در محاکم قضایی پاسخگوی اتهامات خود باشد. در بیانیه پرسپولیس علیه خطیر آمده: «مدیر عامل استقلال مدعی شده که باشگاه پرسپولیس فشار زیادی برای رسیدگی پرونده آنها به ارکان قضایی فدراسیون می‌آورد در صورتی که در جایی دیگر از صداقت و وفاداری و قانونمداری ریاست و ارکان فدراسیون صحبت می‌کند!  نکته جالب‌تر اینکه ایشان نظر ارکان انضباطی، باشگاه‌ها و اصحاب رسانه را به مواردی دیگر و ۲۰۰ نامه محرمانه دیگر حساس‌تر کرد. مدیر عامل باشگاه استقلال نگران چه چیزی است و چرا باشگاه پرسپولیس را محکوم به فشار روی فدراسیون و ارکان قضایی می‌کند؟! باشگاه پرسپولیس نیازی ندارد که به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فشار وارد کند، چرا که مدارک و اسناد مشهود، واضح و حاضر است. البته اگر فشار باشگاه استقلال این مدارک را تحت تأثیر و تحریف قرار ندهد.

جستجو
آرشیو تاریخی