درپی درگذشت امیر فقید دولت کویت، امیرعبداللهیان به این کشور سفر کرد

ابلاغ پیام تسلیت رئیس‌جمهور ایران به امیر جدید کویت

شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» با ابلاغ سلام خدمت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان، از پیام تسلیت و همدردی جمهوری اسلامی ایران تشکر و تأکید کرد به وزیر خارجه و سایر اعضای دولت کویت مأموریت داده‌ام تا گسترش همه جانبه روابط را در دستور کار قرار دهند.

با اعلام دیوان امیری دولت کویت، شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر این کشور روز شنبه گذشته در سن ۸۶ سالگی درگذشت و هیأت وزیران کویت، بعدازظهر شنبه طی بیانیه‌ای رسمی «مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد 83 ساله این کشور را به عنوان جانشین امیر متوفای کویت و امیر جدید این دولت تعیین کرد. در همین راستا، دولت کویت عزای عمومی اعلام کرد و پرچم‌های این کشور را به مدت ۴۰ روز نیمه افراشته نگه می‌دارد. همچنین ادارات دولتی به مدت ۳ روز تعطیل خواهند بود.  پس از اعلام این اخبار بود که دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان با تسلیت درگذشت شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر فقید کویت به شیخ مشعل‌الاحمد الجابر الصباح امیر جدید این کشور، آل صباح و دولت و ملت مسلمان و برادر کویت، از خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.
 
خاکسپاری امیر فقید و استقبال امیر جدید از امیرعبداللهیان
مراسم تشییع پیکر نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت نیز روز گذشته برگزار شد. بنا بر گزارش رسانه‌های عربی، پیکر امیر فقید کویت به قبرستان «الصلیبیخات» منتقل و طی مراسمی خصوصی در آنجا به خاک سپرده شد. علیرغم اعلام دیوان امیری کویت مبنی بر اینکه مراسم تسلیت‌گویی دوشنبه برگزار خواهد شد اما روز گذشته امیر جدید دولت کویت از وزیر امور خارجه کشورمان که به این کشور سفر کرده بود، استقبال و با وی دیدار کرد. «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه به نمایندگی از آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران به منظور ابراز تسلیت و همدردی با دولت و مردم کویت به مناسبت درگذشت امیر فقید شیخ نواف الاحمد الصباح روز گذشته تهران را به مقصد کویت ترک کرد.
حسین امیرعبداللهیان بلافاصله پس از ورود به کویت، در دیدار با امیر جدید این کشور ضمن ابلاغ مراتب تسلیت و همدردی رئیس جمهور و ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، انتخاب امیر جدید کویت را تبریک گفته و حمایت جمهوری اسلامی ایران از این کشور را مورد تأکید قرار داد. امیرعبداللهیان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه هرچه بیشتر مناسبات تأکید کرد. شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» نیز با ابلاغ سلام خدمت
مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان، از پیام تسلیت و همدردی جمهوری اسلامی ایران تشکر و تأکید کرد به وزیر خارجه و سایر اعضای دولت کویت مأموریت داده‌ام تا گسترش همه جانبه روابط را در دستور کار قرار دهند.
جستجو
آرشیو تاریخی