از بارش لیزر و پرتاب بطری و سنگ تا مصاحبه‌های جنجالی

ارسال گزارش تخلفات دربی به کمیته انضباطی

فرشته معتمدی/ دربی ۱۰۲ پایتخت که با تساوی 1-1 به پایان رسید، حواشی مختلفی داشت و در شرایطی که انتظار می‌رفت استفاده از VAR برای اولین بار در یک بازی لیگ برتری سبب کاهش اعتراض ۲ تیم به داوری شود اما باز هم این موضوع تکرار شد و پرسپولیسی‌ها که با گل دقیقه 77 امید عالیشاه پیش افتاده بودند، با پنالتی دقیقه ۹۷ کوین یامگا پیروزی در این بازی را از دست دادند تا انتقادات تندی را به داوری و VAR مطرح کنند. به هرحال، حسن نوشه‌ور ناظر بازی گزارش خود در این بازی را آماده کرده تا کمیته انضباطی درباره آنها نظر دهد. البته ظاهراً خود کمیته انضباطی با توجه به انتشار این صحبت‌ها، به این ماجرا ورود می‌کند. پرتاب بطری آب، سنگ و همچنین لیزر انداختن هواداران دو تیم درجریان بازی جزو مهم‌ترین موارد این گزارش است که بزودی برای سازمان لیگ و کمیته انضباطی ارسال می‌شود. نوشه ور درباره اینکه برخی بازیکنان پرسپولیس و حتی گل‌محمدی مدعی شده‌اند بنیادی‌فر کار را برای استقلال درآورده و در سوی مقابل آبی‌پوشان هم اعتقاد دارند از وجود VAR خوشحال هستند زیرا سبب شد حریف امتیاز مفت نگیرد، به فارس گفت: «چنین صحبت‌هایی نیست. خودم در این دو روز با داوران بودم و حتی خودم داوران عراقی را تحویل گرفته و در هتل مستقر کردم. هیچ کس داوران این بازی را توجیه نکرده بود. طبیعی است معمولاً وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد یا از تصمیم داور ضرر دیده اعتراض می‌کند اما داور بازی برمبنای عدالت و احترام برای ۲ تیم قضاوت می‌کند‌.»
او در خصوص اینکه سرخابی‌ها در مصاحبه‌ها و بیانیه‌های شان عملاً داور و همدیگر را متهم کردند، چنین نظر داد: «این صحبت‌ها در رسانه پخش شده و اعضای کمیته انضباطی دیده‌اند. من هم می‌بینم و اگر به موردی برسم، قطعاً گزارش کامل و جامعی برای سازمان لیگ و کمیته انضباطی می‌فرستم. هر تصمیمی بنیادی‌فر گرفت مطابق مشورت با VAR بود.»
نوشه ور درمورد نقل قول منتشر شده از داور عراقی مستقر در اتاق VAR مبنی براینکه پنالتی استقلال درست نبود و بنیادی‌فر نیز نمی‌خواست صحنه برخورد رضاوند و نعمتی را پنالتی بگیرد و در شرایطی که داوران VAR نیز چنین تصمیمی نگرفته بودند فشار از بیرون عامل این اتفاق شد، گفت: «شک نکنید داور عراقی چنین مصاحبه‌ای نکرده و اصلاً و ابداً اجازه ندادم کسی به اتاق VAR نزدیک شود. اگر او مصاحبه کرده باشد، این تخلفات را به عنوان ناظر بازی به AFC می‌فرستم. این صحبت‌ها را تکذیب می‌کنم. اگر کسی مدعی است او چنین مصاحبه‌ای کرده فیلم یا صدایش را منتشر کند. فقط هماهنگ‌کننده سیستم VAR و یک مسئول فنی که کار برق را انجام می‌داد، در اتاق حضور داشتند و هیچ کس نمی‌توانست وارد شود. آن مسئول فنی هم فوتبالی نیست که بخواهد چنین کاری انجام بدهد. به حراست گفتم اگر بجز این دو نفر حتی خود من هم خواستم وارد شوم، راه ندهید.»

 

هاشمی‌نسب
چرا آسیب دید؟

پس از پایان دربی، خبری در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد که تقریباً همه را به اشتباه انداخت و شایعه شده بود مهدی هاشمی‌نسب مربی استقلال از سوی هواداران پرسپولیس مجروح شده است اما به گزارش طرفداری، بعداً مشخص شد در شادی پس از گل با آرمین سهرابیان سر به سر شده و این اتفاق برای او رقم خورده است.

جستجو
آرشیو تاریخی