ورزش ایران

برنامه جدید تیرانداز المپیکی برای تحقق آرزویش
تمرین در اردو، مسابقه در بوندس لیگا
مهری رنجبر/دختر تیرانداز المپیکی، با تکرار سهمیه المپیک، حالا برای تحقق آرزویش و رفتن روی سکو گام برمی‌دارد. هانیه رستمیان برنامه جدیدی برای آمادگی دارد که شامل مسابقه در بوندس لیگا و تمرین در اردوی تیم ملی می‌شود. محسن نصر اصفهانی، سرمربی تیم ملی تپانچه لژیونرشدن شاگردش در آلمان را به فال نیک می‌گیرد. او درباره رستمیان می‌گوید: «هانیه از باشگاه آلمانی پیشنهاد داشت و برای همین به این کشور رفته اما هنوز قراردادش قطعی نشده است. اگر به توافق برسد، فرصت خیلی خوبی برای اوست.» رستمیان چهار روز پیش در صفحه شخصی‌اش، با انتشار عکس و ویدیو، خبر حضورش در تیم آلمانی Walther Arena را داد؛ هرچند او در عکسی که منتشر کرده، لباس تیم آلمانی را نپوشیده بود اما حضورش در این تیم به نظر قطعی شده است. رستمیان که با پنجمی در ماده ۲۵ متر تپانچه قهرمانی جهان مصر، اولین سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را برای کاروان ایران گرفته، با امضای قرارداد، اولین تیرانداز لژیونر ایرانی می‌شود. البته او هنوز هیچ صحبت رسمی درباره لژیونری‌اش در بوندس لیگا نکرده اما نصر اصفهانی معتقد است، این اتفاق خوبی برای اوست تا برای المپیک آماده شود: «اگر باشگاهش در مسابقه خوب از هانیه استفاده کند، برنامه خیلی خوبی برای آمادگی او تا المپیک پاریس محسوب می‌شود. البته باشگاهش قول داده تا از تیراندازان مطرح استفاده کند.»
سرمربی تیم ملی تپانچه تأکید کرد، رستمیان با حضور در بوندس لیگا، تا المپیک دیگر مشکلی به نام فشنگ تست شده ندارد: «یکی از سیاست‌های ما همین بود که هانیه به تجهیزات و فشنگ تست شده دسترسی داشته باشد.»البته نصر اصفهانی یادآور شد، قرار نیست این تیرانداز المپیکی در اردوی تیم ملی نباشد: «ما برای رستمیان برنامه داریم. او جدای از اینکه در باشگاه آلمانی‌اش تمرین می‌کند و مسابقه می‌دهد تا در شرایط مسابقه بماند، با حضور در اردوی تیم ملی، کنار بقیه ملی‌پوشان هم تمرین می‌کند.»
او معتقد است رستمیان با حضور در بوندس لیگا راه بقیه تیراندازان را باز می‌کند: «لژیونری رستمیان در آلمان به تیراندازی کشور کمک می‌کند. در واقع او با حضورش در بوندس لیگا راه را برای بقیه تیراندازان ایران باز می‌کند، بالاخره تیراندازان ایرانی با این اتفاق بیشتر به چشم می‌آیند و می‌توانند بهتر کار کنند.»
 
شروع خوب جادوگر لیگ بسکتبال
پری پتی، جادوگر لیگ برتر بسکتبال نخستین حضورش را در مهرام خوب شروع کرد.او سه روز قبل به تهران آمد و با مهرامی‌ها به آبادان رفت و برای این تیم درهفته نهم لیگ برابر نفت آبادان 14 امتیاز کسب کرد.مهرامی‌ها با نتیجه ۹۸ بر ۸۹ مغلوب میهمان قدرتمند خود شدند.تیم‌های آورتا ساری، کاله مازندران و مس کرمان نیز برابر حریفان خود در هفته نهم به پیروزی دست یافتند.دیروز هم طبیعت میزبان ذوب آهن بود و فولاد هرمزگان فردا پذیرای شهرداری گرگان است.
 
زارعی در فینال روئینگ آسیا
کیمیا زارعی در روئینگ تک‌نفره سبک‌وزن زیر ۲۳ سال آسیا در گروه اول مقدماتی با حریفانی از ویتنام، تایلند و مالزی رقابت کرد و با زمان ۸:۱۳.۶۷ دقیقه به عنوان قایق اول مستقیماً راهی فینال شد. در این رقابت نمایندگان ویتنام و تایلند به ترتیب دوم و سوم شدند. فینال این ماده امروز برگزار می‌شود. امیررضا عبدالی در روئینگ تک‌نفره جوانان در گروه اول مقدماتی با حریفانی از قزاقستان، تایلند، ویتنام و عربستان رو‌به‌رو شد و با زمان ۷:۴۶.۷۸ دقیقه به عنوان قایق دوم به نیمه‌نهایی راه یافت تا دوباره امروز به آب بزند.

هافبک ایرانی سرمایه برنتفورد
نشریه «گاردین» انگلیس در گزارشی به 10 نکته مهم لیگ برتر انگلیس در هفته هفدهم پرداخت که در یکی از آنها نوشت سامان قدوس «سرمایه ارزشمند» باشگاه برنتفورد به شمار می‌آید. او نشان داده که یکی از مهره‌های کلیدی توماس فرانک سرمربی تیم است. عملکرد خوب قدوس باعث شده تا مدیران باشگاه برنتفورد برای ماندگاری او در فصل آینده هم به تکاپو بیفتند. هافبک ایرانی در جریان دیدار هفته گذشته برنتفورد مقابل شفیلدیونایتد برای صدمین بار با لباس تیم انگلیسی به میدان رفت و این باشگاه به همین بهانه پوستری ویژه برای هافبک ایرانی‌اش طراحی کرد. قدوس در ۱۰۰ بازی (۳۵۳۹ دقیقه) برای برنتفورد به میدان رفته، شش بار گلزنی کرده و ۹ پاس گل داده است.

عزت‌اللهی بین بهترین‌های دانمارک
سازمان لیگ برتر فوتبال دانمارک در لیستی به معرفی بهترین‌های سال 2023 در این لیگ پرداخت که در این میان، سعید عزت‌اللهی هافبک ملی‌پوش کشورمان با درخشش در وایله جزو بهترین هافبک‌های سال 2023 لیگ دانمارک قرار گرفت. هافبک ملی‌پوش ایرانی از دو سال قبل برای این تیم دانمارکی بازی می‌کند. او تاکنون برای تیم اروپایی 73 بازی انجام داده و هشت گل به ثمر رسانده است.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی