صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

گزارش و خبر

امشب، جدال جذاب منچستر  و بایرن‌مونیخ؛
90 دقیقه تا احتمال بقای شیاطین سرخ
منچستریونایتد تیم آخر گروه A لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23:30 امشب میزبان بایرن‌مونیخ صعود کرده به‌عنوان صدرنشین گروه است. هر دو تیم در هفته اخیر رقابت‌های داخلی، باختی تحقیرآمیز را تجربه کردند. شیاطین سرخ در خانه با سه گل به بورنموث باختند و شاگردان توماس توخل متحمل شکست شوکه‌کننده 5-1 در زمین آینتراخت فرانکفورت شدند. اما حالا خیلی چیزها باید دست به دست هم بدهد تا تیم اریک تن هاخ به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کند. بازی‌های پرگل، ویژگی این فصل شیاطین سرخ در رقابت‌های اروپایی بوده و سفر دو هفته قبل به استانبول هم مستثنی نبود اما یک سقوط فاجعه‌بار دیگر باعث شد یونایتد برتری 2-0 و 3-1 مقابل غول ترک را با تساوی 3-3 عوض کند و کارش را برای بازی آخر به نهایت سختی بکشاند. این تیم از پنج بازی خود تنها چهار امتیاز گرفته و در انتهای گروه قرار دارد. حالا فقط باید بایرن‌مونیخ را شکست دهند و امیدوار باشند کار کپنهاگن و گالاتاسرای در بازی دیگر گروه به تساوی بکشد تا به مرحله بعد صعود کنند در غیراین‌صورت باید به لیگ اروپا بروند یا به طور کامل از رقابت‌های اروپایی حذف شوند که روحیه تیم بیش از پیش به‌هم خواهد ریخت. یونایتد با برد مقابل چلسی روحیه خوبی پیدا کرده بود اما نمایش درخشان بورنموث در تئاتر رؤیاها همه چیز را به هم زد و تیم یونایتد آنقدر ضعیف بود که مربی هلندی اعتراف کرد تیمش به اندازه کافی برای مبارزه مستمر در میان بزرگان خوب نیست. البته تن هاخ می‌تواند با توخل همدردی کند چون قهرمان 11 فصل اخیر بوندس لیگا نخستین شکست این فصل خود را در یک بازی عجیب تجربه کرد. گل زیبای یاشوا کیمیش تنها نقطه تسلی‌بخش  بایرن در این بازی در کامرزبانک آره‌نا بود. البته تا آن زمان از بازی، باواریایی‌ها سه گل خورده بودند اما مانوئل نویر دو بار دیگر مجبور شد توپ را از درون دروازه‌اش بیرون بیاورد. این شکست 5-1 نخستین بازی بایرن بعد از تساوی بدون گل مقابل کپنهاگن بود. اما این تیم چهار بازی ابتدایی خود در لیگ قهرمانان را برده و بازی امشب در اولدترافورد فقط برای اعاده حیثیت و روحیه گرفتن است. بایرن می‌خواهد شکست‌ناپذیری خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در خارج از خانه را به 20 بازی برساند، در هشت تای آخر برنده بوده‌اند و این دو آمار در اروپا رکورد محسوب می‌شود.


 پرتغالی‌ها علاقه‌مند جذب مورایس
ژوزه مورایس سرمربی سپاهان چندی پیش در گفت‌و‌گو با یک رسانه پرتغالی از تمایلش برای سرمربیگری بنفیکا صحبت کرد. با این حال، یکی از مسئولان باشگاه سپاهان در گفت‌وگو با تسنیم هرگونه دریافت پیشنهاد رسمی از سایر باشگاه‌ها برای ژوزه مورایس را رد کرد اما با وجود این شنیده می‌شود دو باشگاه پرتغالی ویکتوریا گیمارش و فارنسی که در رده پنجم و هفتم لیگ برتر پرتغال قرار دارند، مورایس را زیر نظر دارند و باید دید آیا علاقه‌مندی آنها به سرمربی پرتغالی سپاهان به مرحله مذاکره خواهد رسید یا خیر. مورایس یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد و در صورت تمایل به جدایی باید رضایت باشگاه سپاهانی را به دست بیاورد.
 

تاریخ‌سازی گوگلی رونالدو
نشریه «سان» انگلیس خبر داد کریستیانو رونالدو اسطوره پرتغالی النصر عربستان در سال 2023 در گوگل رکوردی بزرگ به نامش ثبت کرده است. در آستانه پایان سال 2023 نام رونالدو در موتور جست‌و‌جوی گوگل بیش از 200 میلیون بار سرچ شده و از این حیث او مشهورترین ورزشکار دنیا به شمار می‌آید.
 

واکنش پرسپولیس به نوتیس ها
پس از اینکه اخباری مبنی بر نوتیس‌ دادن (هشدار) گئورگی گولسیانی، وحدت حنانوف بازیکنان خارجی و اوسمار ویرا مربی پرسپولیس به این باشگاه درباره پرداخت نشدن مطالبات شان منتشر شد، باشگاه پرسپولیس در مورد پرداختی به بازیکنان و کادرفنی بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت: «بازیکنان و مربیان خارجی و در کل اعضای تیم در مواجهه با مشکلات مالی باشگاه تا حد امکان خویشتنداری نموده‌اند و با وجود این شرایط ارزشمند است که در تمام مدت، نهایت تلاش و توان خود را در تمرینات و مسابقات به کار گرفته‌اند و هر تصوری غیر از این بی‌انصافی و غرض‌ورزانه است. متأسفانه از ابتدای فصل جاری در پرداخت به اعضای تیم بویژه مربیان و بازیکنان خارجی تیم دچار مشکل بوده‌ایم ولی در صدد حل بخشی از آن در روزهای آتی هستیم. باشگاه به دنبال تأمین اعتبار مالی است تا در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت‌هایی را به این عزیزان داشته باشد و بخشی از تعهدات خود را ادا نماید. بابت این تأخیر در پرداخت‌ها، همچنین از خانواده‌های مربیان و بازیکنان تیم به جهت تنگنای مالی که در آن قرار گرفته‌اند عذرخواهی می‌کنیم. اتفاقی که درباره پرسپولیس افتاد این بود که بعد از سه‌گانه قهرمانی در فصل گذشته نه تنها بابت این عناوین پاداش و مشوقی نصیب پرسپولیس و هواداران آن نشده بلکه بسیاری از راه‌های درآمدزایی روی این باشگاه و هواداران بسته شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی