صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و دو - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

سردار 15 تا 20 روز دور از میادین

آزمون تا جام ملت ها آماده می شود؟

دیدار رم مقابل فیورنتینا در هفته پانزدهم سری A ایتالیا که در ورزشگاه المپیکو با تساوی 1-1 با پایان رسید، با اتفاق‌هایی تلخ برای جالوروسی و علاقه‌مندان به فوتبال ایران همراه بود.
در این مسابقه، سردار آزمون که از ابتدا روی نیمکت گرگ‌ها نشسته بود، پس از مصدومیت پائولو دیبالا در دقیقه 25 جایگزین ستاره آرژانتینی رم شد، اما خود آزمون در دقیقه 61 دچار مصدومیت شد.مهاجم تیم ملی ایران نتوانست به بازی ادامه دهد و در دقیقه 62 جای خود را به استفان الشعراوی داد.
 آزمون که در هفته‌های اخیر به یک بازیکن کلیدی در ترکیب رم تبدیل شده بود، در شرایطی بعد از مصدومیت زودهنگام دیبالا وارد زمین شد که در مدت زمان حضور در زمین جزء بازیکنان خوب رم بود تا اینکه در دقیقه ۵۶ دچار مصدومیت شد. او ابتدا دقایقی بیرون از زمین مشغول درمان آسیب‌دیدگی‌اش شد و در حالی‌که به نظر می‌رسید همان‌ موقع باید تعویض شود، با اصرار خودش به بازی برگشت.با این حال همان‌طور که از نوع مصدومیت او مشخص بود، سردار نتوانست به بازی ادامه دهد و دقیقه ۶٢ تعویض شد.
در همین رابطه، سایت «Roma Press» که اخبار تیم رُم را پوشش می‌دهد، به نقل از آنجلو مانگیانته خبرنگار اسکای اسپورت نوشت: «مصدومیت آزمون در مقایسه با دیبالا نسبتاً جدی به نظر می‌رسد و ممکن است حدود 15 تا 20 روز از میادین دور باشد که باعث خواهد شد او بازی‌های آتی رم با بولونیا، ناپولی و یوونتوس را از دست بدهد.»
نکته امیدوارکننده در مورد سردار اینکه اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و ریکاوری این بازیکن مطابق انتظار پیش برود او حداکثر سه هفته دیگر به میادین باز می‌گردد و طبیعتاً مشکلی برای همراهی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا نخواهد داشت. در این شرایط، کادر پزشکی تیم ملی ایران نیز با توجه به اهمیت آسیب‌دیدگی این بازیکن با او ارتباط گرفت تا در جریان شدت آسیب‌دیدگی‌اش قرار بگیرد.  با این حال، باید دید او  با توجه به زمان کمی که  از پایان مصدومیتش  تا  شروع جام ملت‌ها  وجود دارد، به آمادگی مطلوب دست  پیدا می کند یا خیر!
گفتنی است، رم این بازی را 9 نفره به پایان رساند چراکه نیکولا زالفسکی و روملو لوکاکو با کارت قرمز داور از زمین اخراج شدند.
لوکاکو در شرایطی برای اولین بار در یک بازی اخراج شد که این مهاجم بلژیکی تا قبل از دیدار با فیورنتینا در 377 بازی از پنج لیگ معتبر اروپایی به میدان رفته بود، اما در بازی شماره 388 خود برای اولین بار کارت قرمز گرفت و بیرون رفت. حالا با نبودن لوکاکو و مصدومیت دیبالا و آزمون، دست ژوزه مورینیو برای انتخاب بازیکنان در خط حمله رم بسته شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی