صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پنجاه و یک - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

شانا

 سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از دلایل مهم آلودگی هوای تهران آتش زدن زباله‌هاست، گفت: بر اساس نظر کارشناسان، زباله‌سوزی سهم قابل‌ توجهی از منابع ثابت در آلودگی هوای تهران را به خود اختصاص می‌دهد. ۲۳ دستگاه در زمینه آلودگی هوا نقش دارند که مجلس شورای اسلامی برابر وظایف نظارتی خود بر عملکرد این دستگاه‌ها و نتایج اجرای قانون نظارت می‌کند.

 

ایسنا

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه تالاب انزلی همچنان‌ مهم‌ترین زیستگاه زمستان‌گذرانی انواع پرندگان آبزی زمستان‌‌گذران است، گفت: هر ساله بیش از ۱۰۰ هزار پرنده آبزی در این تالاب زمستان‌گذرانی می‌کنند. در روزهای اخیر اولین دسته از پلیکان‌های سفید مهاجر برای زمستان‌گذرانی در تالاب بین‌المللی انزلی فرود آمدند.

 

میراث آریا

 آرمین نجف‌پور، دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم که از سوی علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز قدردانی شده است، توانست با بهره‌مندی از هوش مصنوعی و بارگذاری ترجمه صوتی به زبان مادری کشورهای مختلف منطبق با متون، تصاویر و عکس‌های جاذبه‌های گردشگری ایران، محتوای تبلیغاتی مؤثر به منظور ارائه به سفارتخانه‌ها، عرضه در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری و نیز استفاده در نشست‌های مشترک با کشورهای هدف و نیز مخاطبان حوزه بازاریابی گردشگری را تهیه و عرضه کند.

 

ایرنا

داوود میرشکار، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: با توجه به مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان تاکنون از سه شرکت نیشکر بی‌توجه نسبت به رعایت مصوبات، شکایت شده و به مراجع قضایی معرفی شدند. سه شرکت در اطراف اهواز قرار دارند که با آنها برخورد قضایی خواهد شد و در حال حاضر منتظر رأی دادگاه هستیم.

 

ایرنا

 رومینا گوادالوپه پرز راموس، سفیر بولیوی در جمهوری اسلامی ایران درباره سوغاتی مورد علاقه خود از فرهنگ ایرانی گفت: تابلوهای مینیاتوری شاید خیلی برای من جذاب باشد.
 

تسنیم

بر اساس مطالعات آژانس فضایی اروپا، حدود یک میلیون قطعه زباله فضایی با سرعت‌های بسیار زیاد به دور زمین می‌چرخند! زباله‌های فضایی یکی از معضلات حوزه فضاست و کشورهایی را که حضور فعالی در این عرصه دارند با چالش‌هایی مواجه کرده‌ است. زباله‌های فضایی شامل ماهواره‌های قدیمی، اجزای موشک استفاده‌شده و قطعاتی هستند که در اثر برخوردها و انفجارهای مداری ایجاد شده است.
 

ایسنا

قاسم محمدی، مدیر باغ وحش ارم با بیان اینکه وزن «مایسا» - بچه‌فیل باغ وحش ارم- به حدود ۶۵۰ کیلوگرم رسیده است، از ساخت جایگاه جدید برای شامپانزه‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر «مایسا» حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ کیلوگرم وزن و ۲.۵ سال سن دارد. تغذیه و وزن‌گیری آن کاملاً طبیعی است. به پدر نیز معرفی شده است و مشکلی ندارد. «میهری» - مادر مایسا- با توجه به اینکه پیش از این برنامه‌ریزی‌هایی برای بارداری مجدد او انجام شده بود، تا زمانی که مایسا به ۳.۵ تا 4 سال برسد، نباید باردار شود.

جستجو
آرشیو تاریخی