پرسپولیس 1- هوادار صفر

طلسم سرخ‌ها شکسته شد


پرسپولیس و هوادار از ساعت 15:30 دیروز، برگزارکننده یکی از بازی‌های هفته دوازدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی تهران بودند. یحیی گل‌محمدی در این مسابقه تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سعید صادقی، مهدی ترابی، محمد عمری و نبیل باهویی به میدان فرستاد تا باتوجه به محرومیت شهاب زاهدی، مهاجم سوئدی از ابتدا به میدان برود. ضمن اینکه عمری هم با حضور در ترکیب اصلی جایگزین سروش رفیعی شده بود. محمود فکری هم هوادار را با ترکیب علیرضا حقیقی، فریبرز گرامی، صائب محبی، مهدی عبدی، محسن سفیدچقایی، مرتضی منصوری، محمد چهارمحالی، مهدی گودرزی، داریوش شجاعیان، محمد عباسی و عبدالکریم اسلامی به میدان فرستاد. سرخپوشان پایتخت که شش مسابقه پیاپی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را بدون برد پشت سر گذاشته بودند، به پیروزی در این بازی نیاز مبرمی داشتند.
 در دقیقه سه، اولین خطر بازی از سوی پرسپولیس توسط عمری با حرکت سریعش از سمت راست به دست آمد که تبدیل به کرنر شد و پس از آن ضربه سر نعمتی روی سانتر از نقطه کرنر توسط چهارمحالی از روی خط دور شد. باهویی که در این مدت انتقادهای زیادی نسبت به جذب او مطرح شده، در دقیقه هشت، فرصت گلزنی پیدا کرد ولی شوت پای راست او به تیرک دروازه خورد تا در گلزنی ناکام بماند. با این حال، پرسپولیس در دقیقه 20 به آنچه می‌خواست رسید و حرکت در عرض صادقی با دخالت عبدی به ترابی در محوطه رسید و شوت ستاره سرخ‌ها از زاویه بسته سمت راست محوطه پس از برخورد به محبی درون دروازه جای گرفت. علی میرزابیگی کارشناس داوری اعلام کرد این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.در ادامه، بازی در میانه میدان درجریان بود تا اینکه دقیقه 42 سانتر خطرناک شجاعیان از نقطه کرنر با مشت بیرانوند دور شد. در دقیقه 45 هم شلیک سنگین سرلک با اختلاف از کنار دروازه حقیقی بیرون رفت تا نیمه اول با برتری قرمزها به پایان برسد.
 با شروع نیمه دوم و در دقیقه 49 حرکت پرسپولیس از سمت راست با شوت بی‌دقت عمری به کنار دروازه هوادار خورد. دقیقه 67 هم حمله خطرناک پرسپولیس با حرکت صادقی و پاس کات‌بک به باهویی به گل تبدیل شد اما داور گل را به دلیل اوت شدن مردود اعلام کرد. گل‌محمدی در دقیقه 81 رفیعی را به جای صادقی به میدان فرستاد.
در دقیقه ۸۲ موقعیت ایستگاهی چسبیده به محوطه با خطا روی عمری برای پرسپولیس به دست آمد که ضربه محکم کنعانی پس از برخورد به دیوار دفاعی به کرنر رفت. در دقیقه 89 هم میلاد سورگی و فرشاد فرجی به جای ترابی و باهویی به میدان آمدند. در دقیقه ۳+۹۰ هم با حمله فوق‌العاده پرسپولیس، سورگی اسماعیلی‌فر را راه انداخت و با پاس خوب او عمری در موقعیت گلزنی قرار داشت اما تکل عمری توپ را به چهارچوب خالی هوادار نرساند تا این بازی با نتیجه 1-0 به پایان برسد و طلسم نبردن‌های پرسپولیس شکسته شود.
پرسپولیس با این برد 20 امتیازی شد و در رده چهارم جدول قرار گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی