فولاد صفر - استقلال صفر

آبی‌ها در اهواز زمینگیر شدند


فولاد و استقلال از ساعت 17:45 دیروز، آخرین دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر را در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برابر هم برگزار کردند. خوان ایگناسیو مارتینز سرمربی اسپانیایی فولاد در این دیدار، تیمش را با ترکیب کریستوفر کنت، موسی کولیبالی، محمد علی‌نژاد، سینا مریدی، شاهین توکلی، محمد خادمی‌منفرد، علی شجاعی، جفرسون سیلوا دوسانتوس، محمد عسکری، عادل ارغند و ساسان انصاری به میدان فرستاد و جواد نکونام هم استقلال را با ترکیب سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، امید حامدی‌فر، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، گوستاوو بلانکو و مهرداد محمدی روانه میدان کرد که مهم‌ترین تغییر آبی‌ها در این ترکیب، حضور حردانی به جای کوین یامگا در ترکیب بود.
استقلال که می‌خواست در این بازی خارج از خانه به پیروزی برسد، بازی را هجومی آغاز کرد. در دقیقه 13 جلالی در سمت چپ وارد محوطه جریمه حریف شد و در شرایطی که فرصت ارسال نیز داشت ولی تصمیم گرفت ضربه‌اش را روانه دروازه کند که توپ او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 21 ارسال مهدی‌پور روی دروازه با ضربه سر ایمان سلیمی همراه شد که توپ پس از برخورد به مدافع فولاد دور شد. دقیقه 25 ارسال جلالی از سمت چپ در دهانه دروازه به مهدی‌پور رسید که توپ روی پای این بازیکن جفت و جور نشد و نتوانست ضربه‌اش را روانه دروازه فولاد کند. دقیقه 38 شوت محکم رضاوند از پشت محوطه جریمه را کنت با واکنشی بموقع راهی کرنر کرد. ارسال کرنر مهدی‌پور به تیر یک با ضربه روی پای بلانکو همراه شد و کنت توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و راهی کرنر کرد. دقیقه 41 و با مصدومیت سلیمی، یامگا به جای او به میدان آمد تا حردانی یک خط عقب‌تر برود. فولاد که چشم به ضدحمله داشت، در دقیقه 1+45 صاحب یک ضربه کاشته شد که شوت زمینی شجاعی با واکنش تماشایی حسینی دفع شد و کاپیتان آبی‌ها دروازه تیمش را نجات داد. دقیقه 3+45 هم یامگا پس از دریافت پاس حامدی فر، از سمت راست وارد محوطه جریمه شد که شوت وینگر فرانسوی با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
با شروع نیمه دوم، استقلال حملات خود را به روی دروازه فولاد افزایش داد. دقیقه 50، محمدی در گوشه محوطه جریمه با یک چرخش دیدنی، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که شوت این بازیکن بین راه با برخورد به باهیا راهی کرنر شد. محمدی در دقیقه 51 هم از پشت محوطه جریمه با شوتی محکم دروازه فولاد را تهدید کرد که شوت او را کنت دفع کرد. دقیقه 67 ارسال خطرناک مهدی پور با ضربه سر آرمین سهرابیان به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 72 هم بلانکو در محوطه جریمه صاحب یک توپ شد که شوت چکشی این بازیکن را کنت دفع کرد. دقیقه 74 نکونام دو تعویض انجام داد و سعید مهری و آرمان رمضانی به جای مهدی پور و محمدی وارد زمین شدند. در دقیقه 85 هم زبیر نیک نفس و جعفر سلمانی به جای مهدی پور و جلالی به میدان آمدند اما تغییری در نتیجه حاصل نشد تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد. استقلال با این نتیجه 24 امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند.

جستجو
آرشیو تاریخی