سلامت

 جذب ۲۵ هزار نیروی جدید وزارت بهداشت تا پایان سال
مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه تلاش وزارت بهداشت این است که تا قبل از پایان سال، ۲۵ هزار نیروی جدید مشغول به کار شوند و اسامی واجدان شرایط استخدامی پس از انجام مصاحبه و با احتساب نمره کتبی آزمون، اعلام و سایر مراحل اداری و گزینش برای آنها طی می‌شود.
به گزارش وبدا، سیف‌الله مرادی اظهار داشت: آزمون کتبی استخدامی وزارت بهداشت برای به کارگیری ۲۵ هزار نیروی جدید، ۲۸ مهر برگزار و یک ماه بعد، نتایج اولیه آن اعلام شد.
وی افزود: در یک فرصت ۲۰ روزه، اطلاعات داوطلبان مانند تأهل، مدارک تحصیلی، شرایط احراز و امتیاز کرونا، بررسی و پس از آن، سه برابر ظرفیت قطعی، برای مصاحبه دعوت می‌شوند. با مذاکراتی که با سازمان امور اداری و استخدامی کشور داشته‌ایم، مقرر شد که پس از انجام مرحله اول آزمون، برای دومین مرحله و استخدام ۲۵ هزار نفر دوم از مجموع ۷۵ هزار نفر، با هماهنگی این سازمان، فراخوان داده شود.

ثبت اطلاعات اولیه سلامت ۸۵ میلیون ایرانی
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه اطلاعات اولیه سلامت ۸۵ میلیون ایرانی در پرونده الکترونیک سلامت ثبت است، گفت: این موضوع اصلاً به معنای تکمیل بودن پرونده هر فرد نیست چراکه پرونده الکترونیک سلامت ۴ ورودی دارد که برای کامل شدن آن لازم است اطلاعات به شکل کامل از هر ۴ مبدأ به ثبت برسد؛ موضوعی که هنوز به شکل ۱۰۰ درصد محقق نشده است.به گزارش ایسنا، دکتر سیدرضا مظهری با تأکید بر اینکه پرونده سلامت الکترونیک شهروندی، یک خروجی از یک فرایند بلند‌مدت است، تصریح کرد:  مبدأ ورودی اول آن دسته اقداماتی است که در حوزه سرپایی شامل نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی اتفاق می‌افتد.

توضیح وزارت بهداشت درباره بازدید وزیر و خبرنگار از اتاق عمل جراحی در بیمارستان فردیس
تصویر نوزاد با رضایت خانواده پخش شد
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حضور وزیر بهداشت در اتاق عمل جراحی بیمارستان فردیس کرج، در روز افتتاح این بیمارستان، با رعایت ضوابط شرعی و
شیوه نامه‌های بهداشتی بوده است. بیمارستان شهید سلیمانی فردیس کرج پس از ۱۲ سال روز جمعه - ۱۷ آذرماه - در جریان سفر استانی رئیس جمهور به استان البرز افتتاح شد؛ در جریان افتتاح این بیمارستان، وزیر بهداشت در یکی از اتاق‌های جراحی بیمارستان حضور یافت و گزارشگر صدا و سیما نیز اقدام به تهیه گزارش کرد.
برخی رسانه‌ها این اقدام را خلاف ضوابط بهداشتی و رعایت حقوق و حریم بیمار قلمداد و انتشار چهره نوزاد را مغایر با حقوق کودک دانستند.
روابط عمومی وزارت بهداشت در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد. در این اطلاعیه آمده است: بازدید و حضور یاد شده در اتاق عمل جراحی (و نه اتاق زایمان) با رعایت کامل ضوابط شرعی و شیوه نامه‌های بهداشتی پس از اتمام عمل جراحی سزارین و وقوع تولد نوزاد صورت گرفته است. به تصویر کشیدن نوزاد از سوی خبرنگار، با اخذ رضایت قبلی از خانواده بیمار بوده است و در حین بازدید و تصویر برداری، هیچ گونه مواجهه‌ای با مادر نوزاد صورت نگرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی