دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی:

مصوبه شورا دست مافیای کنکور را قطع کرد

غزل رضایی ثانی
خبرنگار


دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در نشست سی و نهمین سالگرد تشکیل شورایعالی انقلاب فرهنگی که در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، گفت: مصوبه کنکور تغییر نخواهد کرد و قطعاً کنکور براساس همان مصوبه شورا برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار «ایران»، عبدالحسین خسروپناه با اعلام اینکه در این فرایند، نمره دبیرستان و تأثیر سوابق تحصیلی بر کنکور لحاظ خواهد شد، افزود: به این ترتیب ما توسط این مصوبه حیات مجددی به کتاب‌های درسی دبیرستان و جایگاه معلمی خواهیم داد.
وی گفت: کسانی که می‌گویند عدالت آموزشی در این مصوبه نیست اشتباه می‌کنند. پشت صحنه، مافیای کنکور میلیاردی هزینه کرد و شورا با این مصوبه دست مافیای کنکور را قطع کرد.

شناسایی ۸۵ رصدخانه‌ علم و فرهنگ و تعلیم و تربیت در کشور
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در این نشست با اشاره به اقدامات اخیر این شورا خاطر نشان کرد: سند تحول شورای عالی توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد، ما در این دوره سند تحول را عملیاتی کردیم و ذیل آن چهار ستاد با عناوین علم و فناوری، ستاد تعلیم و تربیت، ستاد فرهنگی و اجتماعی و ستاد خانواده و زنان تشکیل شد.
 در ستاد خانواده و زنان برنامه‌های زیادی خواهیم داشت و بیانیه گام دوم انقلاب در آن اجرا خواهد شد.
 همچنین حدود صد میز کاری در این چهار ستاد فعال است و فعالیت‌های راهبردی، راهبری، راه‌سنجی و راه‌بینی در این ستادها انجام می‌شود.
وی افزود: ما در این مدت مرکز رصد را هم راه‌اندازی کردیم. همچنین ۸۵ رصدخانه‌ علم و فرهنگ و تعلیم و تربیت در کشور شناسنایی شد که در ارتباط وسیعی با شورایعالی انقلاب فرهنگی هستند. این رصدخانه‌ها ارزیابی‌های خود را در اختیار ستادها قرار می‌دهند.
تولید چادر دو برابر شد
خسروپناه، در پاسخ به سؤال  یکی از خبرنگاران درباره هدایت‌های فرهنگی و جهت‌دهی به حجاب گفت: طبق مصوبه شورا، وظیفه راهبری و هدایت‌گری درباره حجاب به عهده وزارت کشور است. در بعد راهبری عفاف و حجاب کار لازم انجام نشده از این‌رو یک قرارگاه عفاف و حجاب شکل گرفت که در این مورد به‌عنوان اتاق فکر به وزارت کشور کمک کند.وی افزود: اکنون دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی به موارد ایجابی حجاب ورود کرده‌اند. مثلاً تولید چادر دوبرابر شده است. یک عده در فضای مجازی منکرات را ترویج می‌کنند اما کار فرهنگی و ایجابی مهم است و باید از مدارس شروع کنیم.

نام دستگاه‌هایی را که همکاری نمی‌کنند منتشر می‌کنیم
وی با اشاره به توسعه سامانه نظارتی گفت: مجموعه IT شورایعالی انقلاب فرهنگی، سامانه نظارتی شورا را به‌روز کرد و اکنون این سامانه فعال است. تا چهارپنج ماه آینده دستگاه‌هایی که در بحث نظارت مصوبات همکاری نمی‌کنند، بدانند دبیرخانه شورایعالی در این دوره تسامح نخواهد کرد و گزارش تمام دستگاه‌ها را با نام و نشان به خبرگزاری‌ها خواهیم داد. امروز شورا تعامل وسیعی با تشکل‌های مردمی دارد و بخش زیادی از میزهای ما در اختیار تشکل‌های مردمی است، بی‌شک یکی از مأموریت‌های این میزها موضوع نظارت است.
خسروپناه، با اشاره به گزارش یک‌سال اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: شورایعالی انقلاب فرهنگی در این یک سال ۱۸ جلسه و ۵۳ مصوبه داشته است، همچنین ما یک شورای معین هم داریم که در کنار شورایعالی انقلاب فرهنگی کار می‌کند. در این یک سال ۶۴ جلسه دیگر هم توسط شورای معین برگزار شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی