صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و نه - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و نه - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــــار

مخبر در دیدار وزیر بین‌الملل
کمیته مرکزی حزب کمونیست چین:
تهران و پکن می‌توانند به مرکز تأمین محصولات در منطقه تبدیل شوند

معاون اول رئیس جمهور پنجشنبه گذشته در دیدار «لیو جیان چائو» وزیر بین‌الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، با تأکید بر اراده جدی مسئولین جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های اقتصادی گفت: ایران و چین می‌توانند با سرمایه‌گذاری و تولید مشترک، به یک نقطه مرکزی برای تأمین برخی محصولات مورد نیاز کشورهای منطقه تبدیل شوند.
محمد مخبر در این دیدار با اشاره به حضور و فعالیت شرکت‌های چینی در ایران اظهارکرد: ایران آمادگی دارد بستر فعالیت و سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر را فراهم و زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور را مهیا کند. وی با یادآوری ظرفیت‌های گسترده کشورمان نظیر منابع نفت و گاز، وجود معادن بزرگ و موقعیت جغرافیایی استثنایی برای توسعه ترانزیت اضافه کرد: عملیاتی کردن موافقتنامه همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین می‌تواند زمینه مناسبی را برای تأمین منافع دو کشور با بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها فراهم آورد. مخبر با اشاره به ذخایر نفت و گاز و میعانات قابل استحصال در ایران افزود: مجموع این میزان ذخایر در دنیا اول است که این موضوع ظرفیت و فرصت بزرگی برای سرمایه‌گذاری مشترک میان ایران و چین به شمار می‌رود.
همچنین نخست وزیر سوریه روز گذشته به دعوت معاون اول رئیس جمهور وارد تهران شد و امروز مورد استقبال رسمی مخبر قرار می گیرد.

 

همدلی و جدیت
هر دو قوه برای مبارزه با فساد

سخنگوی دولت اظهارات رئیس قوه قضائیه را مؤید گزارش دستگاه‌های نظارتی دولت در پرونده فساد در واردات چای دانست و گفت: همان‌طور که از ابتدا گزارش شد برکناری ۶۰ مدیر منحصر به پرونده فساد چای نبوده است. علی بهادری جهرمی در اظهاراتی با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای درباره پرونده فساد چای، گفت: سخنان رئیس قوه قضائیه تأییدکننده گزارش کشف فساد پرونده واردات چای در بخش‌های نظارتی دولت در سال گذشته و نشان‌دهنده همدلی و جدیت هر دو قوه برای مبارزه با فساد و ریشه‌های آن است.
وی یادآور شد: همان‌طور که در دانشگاه امیرکبیر گفتم برکناری ۶۰ مدیر در دو سال گذشته مربوط به عملکرد گشت ارشاد مدیران است و منحصر به این پرونده خاص یا به معنای فساد یا ارتکاب جرم همه افراد برکنار شده نیست. بلکه در دولت حتی سوءمدیریت و تخلفاتی که حقوق مردم را به هرنحو ضایع کند نیز پذیرفته نمی‌شود. دبیر هیأت دولت همچنین تأکید کرد: مواردی که از سوی دولت با عنوان مجرمانه احراز شده باشد به قوه قضائیه ارجاع شده و با سایر موارد تخلف یا سوءمدیریت هم با جدیت برخورد شده است.
گفتنی است که روز پنجشنبه هفته گذشته حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا، در ارتباط با پرونده فساد چای دبش گفته بود: «واجا» به موضوع وجود مقدار قابل توجهی چای در گمرک حساس شد همچنین گزارشی نیز از اتحادیه مرتبط با چای‌کاران و واردکنندگان چای ناظر بر ارزهای تخصیصی به یک شرکت خاص به معاون اول رئیس‌جمهور واصل شد و وی با حساسیت تمام مسئولان مربوطه در ستاد مقابله با مفاسد اقتصادی را مسئول رسیدگی به موضوع کرد.

 

مشهد آماده تشییع پیکر مطهر
 ۱۲ شهید گمنام

پیکر مطهر ۱۲شهید گمنام دفاع مقدس صبح پنجشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شد و مورد استقبال مسئولین، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و جمعی از خانواده‌های شهدا قرار گرفت. قرار است پیکرهای شهدای گمنام دفاع مقدس در روز شهادت حضرت فاطمه (س) در مشهد تشییع شود و پیش از این نیز پیکرهای مطهر شهدا در شهرستان‌های خراسان رضوی تشییع خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی