صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و هفت - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فضای‌مجازی

سالگرد نلسون ماندلا با گرامیداشت یاد شهدای غزه
سهیل اسعد، فعال فرهنگی آرژانتینی-لبنانی در توئیترش نوشت: «فردا دهمین سالگرد درگذشت نلسون ماندلا است. خانواده او و پارلمان آفریقای‌جنوبی این مراسم را با گرامیداشت یاد شهدای غزه و مردم مظلوم فلسطین برگزار خواهند کرد. مردم این کشور بیش از هر جای دیگری در دنیا، رنج زندگی تحت حکومت یک رژیم آپارتاید را درک می‌کنند.»
 
ماهیت ضد بشری صهیونیسم موجب مشروعیت بیشتر مقاومت
الله‌ کرم مشتاقی، فعال حوزه دیپلماسی در توئیترش نوشت: «در دیداری که با دکتر یحیی غدار دبیرکل «التجمع العالمی لدعم خیار المقاومه» داشتم؛ گفت: ماهیت ضد بشری صهیونیست‌ها در جنگ علیه فلسطین، موجب مشروعیت بیشتر «مقاومت» در اذهان مردم جهان شده. او پیش‌بینی می‌کند اسرائیل و «متحدانش» در روزهای آینده با ضربات سنگین‌تری مواجه شوند.»

توقف اجرای قانون حذف تیک‌تاک از اپ‌استورها در مونتانا
محمد کشوری، فعال حوزه ارتباطات که پیشتر ماجرای اعتراض کاربران به ممنوعیت اپلیکیشن تیک‌تاک در ایالت مونتانای امریکا را در توئیترش دنبال و تشریح کرده بود، دیروز در توئیترش درباره نتیجه نهایی دادگاه این اپلیکیشن نوشت: «بالاخره حکم اولیه دادگاه بدوی شکایت تیک‌تاک از ایالت مونتانا برای ممنوعیت در این ایالت (که قرار بود از اول سال 2024 اعمال شود) آمد: توقف اجرای قانون حذف تیک‌تاک از اپ‌استورها به دلیل نقض متمم اول قانون اساسی امریکا.»

زندگی خصوصی‌تان را اکران نکنید
محمد پدرام طلبه و فعال فرهنگی در توئیترش نوشت: «زندگی خصوصی، عکس خصوصی، اتفاقات خاص یا حتی طرز فکر خاصی اگر دارید اکران نکنید و در معرض قضاوت قرار ندید و اگر کردید، از قضاوت‌ها شاکی نشید! تو که نمی‌تونی جلوی هزار نفر رو بگیری و بگی قضاوت نکنید، اما جلوی خودت رو که می‌تونی بگیری و این چیزها رو عمومی نکنی! هان؟»

ضرورت کار ایجابی در حوزه موسیقی کودکان
محمد رستم‌پور فعال رسانه‌ای در توئیترش نوشت: «بهترین پاسخ به ساسی، کار ایجابی در تولید سرود و شعر و ترانه برای کودکان است. همچنان که نمونه‌های ارزشمندی در سال‌های اخیر داشته‌ایم. از «عزیزم حسین» و «مداد رنگی» گرفته تا «مسابقه هماهنگ» و کارهای ارزشمند عمو پورنگ و حتی ترانه‌ها و داستان‌های کودکانه نویسندگان ایرانی.»

کارگردانی که پیش از مرگ به قولش وفا کرد
سعید مستغاثی، منتقد فیلم در اینستاگرامش به بهانه بیست‌وهفتمین سالگرد درگذشت علی حاتمی نوشت: «روزهای آخر آبان سال 1375 بود که برای دیدار و تهیه گزارشی از پشت صحنه پروژه «جهان پهلوان تختی» به کارگردانی مرحوم علی حاتمی برای مجله هفتگی سینما به همراه همکارم یوسف آذری که سر میهماندار هواپیمایی بود و البته علاقه‌مند به سینما راهی شهرک سینمایی شدیم. البته نمی‌دانستیم که آن روز آخرین روز فیلمبرداری جهان پهلوان تختی و در واقع آخرین روز کارگردانی مرحوم علی حاتمی خواهد بود. ما به روال معمول با عوامل فیلم شروع به گفت‌وگو کردیم از مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس و مرتضی و مصطفی شایسته تهیه‌کنندگان فیلم گرفته تا تورج منصوری مدیر فیلمبرداری و بازیگران و عوامل فنی و... اما به خود مرحوم حاتمی که رسیدیم، متوجه شدیم حالش برای مصاحبه اصلاً خوب نیست ولی قول داد که به جای مصاحبه یادداشتی برایمان بنویسد. فردای آن روز که پیگیر یادداشت حاتمی شدیم دریافتیم همان شب حالش بد شده و راهی بیمارستان گردیده اما قولی را که داده بود فراموش نکرد و از روی تخت بیمارستان برایمان یادداشت را نوشت که منشی صحنه فیلم (ناهید طلوع) آن را از پشت تلفن برایم خواند و من هم نوشتم. گزارش یاد شده به همراه یادداشت علی حاتمی که در واقع آخرین نوشته او شد در شماره همان هفته مجله هفتگی سینما به چاپ رسید و چند روز بعد علی حاتمی به سفر ابدی‌اش رفت.»

خبر خوب دعوت و کمک به معلولین برای زیارت امام رضا(ع)
زینب حسنی، فعال رسانه‌ای درتوئیترش نوشت: «بین خبرهایی که چند روز پیش می‌خوندم، دعوت و کمک به معلولین برای زیارت امام رضا(ع) خیلی برام دل انگیز بود. آدم‌هایی که دل هاشون صاف تره واحتمالاً به‌خاطر شرایطشون جزو اقشار کم درآمد هستند با کمک آستان قدس به پابوس امام رئوف رفتند... حس و حال خوبشونو ببینید، توی عکس با آدم حرف میزنه.»

جستجو
آرشیو تاریخی