صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۴ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و شش - ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

باشگاه خبرنگاران

احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: مسئولیت اجرای قانون هوای پاک با سازمان حفاظت محیط زیست است، اما یکی از موضوعاتی که در دستور کار وزارت کشور قرار دارد حمل‌ و نقل عمومی است. برای حمل‌ و نقل عمومی از سال گذشته اقدام کردیم و متناسب با ظرفیتی که تولیدکنندگان داخلی دارند برای حمل‌ و نقل عمومی چه از حیث اتوبوس، واگن و مترو تلاش شده که الان دولت با منابع خوبی که اختصاص داده، کمک می‌کند تا مترو‌ها راه بیفتد.

 

ایسنا

جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در واکنش به درگیری لفظی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان با محیط‌بان جزیره آشوراده با تأکید بر اینکه محیط‌بان‌ها ضابط قضایی و مجری قانون هستند، گفت: مسئولان استانی و مقامات قضایی باید مسأله مربوط به آنها را پیگیری و با عامل درگیری برخورد کنند.
 

ایرنا

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: کتیبه «نادری» شهر کلات نادر این استان به شماره ۳۳۹۷۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
 

 

ایلنا

 احسان نورانی، معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین درباره دستور قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی برای جمع‌آوری داربست‌های مسجد جامع عتیق قزوین، بعد از گذشت نیم قرن، می‌گوید: جمع‌آوری داربست‌ها به معنای اتمام کار مطالعاتی است و برای این مهم نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار هستیم چرا که هنوز فاز مطالعاتی این مسجد به اتمام نرسیده است.
 

 

ایرنا

 محمود محضرنیا، مجری سد «آبریز» و نیروگاه سد چمشیر گفت: بنا بر بررسی‌های دریافتی شرکت مدیریت منابع آب ایران، سد «آبریز» مشکل خاص محیط زیستی ندارد اگرچه مطالعات آن نیازمند بازنگری است. البته مطالعات سد کامنت‌ها و دغدغه‌های محیط زیستی داشت ولی سازمان محیط زیست مخالفتی با احداث سد ندارد بلکه برای جبران گونه‌های محدودی که زیر آب می‌روند دغدغه جایگزینی آنها را دارد.

 

ایسنا

دانش‌آموزان کاشان، ۱۷ سالگی طرح محیط یار را جشن گرفتند و بر حفاظت از محیط زیست و جانداران آن تأکید کردند. ناهید عسگری، کارشناس آموزش اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: طرح‌های محیط یار و محیطبان به منظور ارائه آموزش‌های زیست‌محیطی، نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست و توسعه مسئولیت‌پذیری گروه‌های هدف در مدرسه، دانشگاه و اجتماع اجرا می‌شود. طرح ملی محیط یار از سال ۱۳۸۴ به پیشنهاد اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان ارائه شد و از سال ۱۳۸۵ در کاشان اجرا می‌شود که امسال نیز با مشارکت ۲۰ هزار دانش‌آموز در ۱۵۰ واحد آموزشی آغاز شده است.
 

 

پاد

نورالله مرادی، سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مجمع خیران محیط زیست، بنیان محکمی برای حفاظت از محیط زیست کشور است، گفت: حفظ محیط زیست وظیفه همه و هر کار کوچکی برای محیط زیست، مصداق عمل صالح است. وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست مظلوم‌ترین دستگاه کشور است و هر دستگاهی کم‌کاری خودش را گردن سازمان ما می‌اندازد. این در حالی است که همکاران خدوم و مخلص بنده در سازمان با تلاش مضاعف و شبانه‌روزی خود، محیط زیست را چون فرزند خویش دوست دارند و برای بهسازی و ارتقای وضعیت آن تلاش می‌کنند.

 

میراث آریا

ملیکا قربانی دبیر انجمن علمی دانشجویی مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی از برگزاری وبینار گردشگری در دسترس خبر داد و گفت: این نشست تخصصی همزمان با ۱۲ آذرماه روز جهانی افراد دارای معلولیت برگزار شد.
 

صدا و سیما

محسن حسینی سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: تونل جنگ جهانی دوم در محوطه راه آهن اهواز در صورت داشتن شرایط ثبت ملی می‌شود. در سال ۱۳۹۸ بخشی از کف بیمارستان رازی ریزش می‌کند که در بررسی‌ها مشخص شد در زیر این بیمارستان تونلی قرار دارد. وی افزود: اخیراً یکی از دوستداران میراث فرهنگی به اداره کل میراث مراجعه و اعلام کرد ادامه این تونل در محوطه راه آهن اهواز امتداد دارد و در حال پیگیری و کارشناسی این موضوع هستیم.

جستجو
آرشیو تاریخی