صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر

فرزامی امیدوار به گرنداسلم
ماندگار فرزامی، تنیسور جوان کشورمان در مسابقات تورجهانی تنیس کنیا پنج عنوان نایب‌قهرمانی کسب کرد و امیدوار است با عملکرد خوب در مسابقات هند به گرنداسلم استرالیا راه پیدا کند. او در جایگاه 286 دنیا قرار دارد و باتوجه به اینکه در سال جدید میلادی برخی تنیسورها 18 سال‌شان تمام می‌شود و به رده سنی بزرگسال می‌روند، فرزامی می‌تواند جایگاه بهتری در رده‌بندی کسب کند. تنیسور جوان ایرانی با شرکت در تور جهانی هند این فرصت را دارد که تا رده‌های 120 و 130 دنیا ارتقاء پیدا کند و به مسابقات گرنداسلم استرالیا برسد. مسابقات تور جهانی هند از روز دوشنبه آغاز می‌شود. مسابقات سطح 3 جهان خیلی سخت است، اما فرزامی در سید دو جدول مسابقات امیدوار به کسب عنوان قهرمانی است.
 
 
تاتاری در الوصل امارات ماندنی شد
امیرحسین تاتاری یک فصل دیگر با تیم بسکتبال باشگاه الوصل امارات تمدید کرد. بازیکن تیم‌های جمله فرش و آویژه صنعت پارسا مشهد، شهرداری گرگان و نفت آبادان سال گذشته به دبی مهاجرت و در تمرینات تیم الوصل شرکت کرد که منجر به قرارداد یک ساله این بازیکن با باشگاه اماراتی شد. حال برای دومین فصل پیاپی قراردادش تمدید شد.


کمانداران ریکرو در اردو
اردوی کمانداران ریکرو دیروز در سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی تمرینات‌شان را از سر گرفتند. محمدحسین گلشنی، محمدرضا عرب عامری، سعید میرشکار، رضا شبانی، صادق اشرفی، فائز محمدی، ارشک فاضل، فرهاد زارع، مهتا عبداللهی، مریم حیدری، ریحانه زارع، مبینا فلاح، زهرا آخوندی، یسنا پورماهانی، حوریه حاجی حسینی و مبینا جعفری 16 کمانداری هستند که بعد از انتخابی تیم ملی به اردو دعوت شده‌اند. کمانداران به‌مدت 19 روز در سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی زیر نظر سونگ چیل هونگ و مهسا بدخشان تمرین می‌کنند.


شرایط نامشخص دختران وزنه‌بردار در دوحه
باقری: شرایط مهیا باشد وزنه می‌زنند
وزنه‌زدن دو دختر وزنه‌بردار ایران در مسابقات گزینشی المپیک قطر کاپ هنوز مشخص نیست و بستگی به شرایط بدنی آنها دارد.
مسابقات وزنه‌برداری قطر کاپ که گزینشی المپیک پاریس است از امروز آغاز می‌شود. تیم مردان ایران هفت نماینده دارد و باتوجه اعلام نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی، نمایندگان ایران در این مسابقات تنها وزن‌کشی می‌کنند و وزنه نمی‌زنند. طبق قوانین کسب سهمیه المپیک، وزنه‌برداران برای حضور در المپیک پاریس در پنج مسابقه گزینشی المپیک باید شرکت کنند که در سه مسابقه حتماً باید وزنه بزنند و در دو مسابقه می‌توانند فقط وزن‌کشی کنند. در تیم زنان ایران هم فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی در گروه C دسته ۷۱ کیلوگرم حضور دارند که رقابت این گروه یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود که هنوز مشخص نیست در قطرکاپ وزن‌کشی می‌کنند یا وزنه می‌زنند. کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران در این مورد برنامه تیم زنان در قطرکاپ به ایسنا گفت: اگر شرایط مهیا باشد وزنه می‌زنند و بنا داریم وزنه بزنند چون برایشان بهتر است اما نکته این است که زمان مسابقه آنها ۹ صبح است از این‌رو بستگی به وضعیت بدنی وزنه‌برداران و شرایط مسابقه دارد که به چه صورت است. اگر شرایط آنها خوب باشد در قطرکاپ وزنه می‌زنند. رکورد ورودی ریحانه کریمی ۲۰۵ و فاطمه کشاورز ۲۰۱ کیلوگرم در گروه C دسته ۷۱ کیلوگرم است.


امیر حسینی:
کار واجبی داشتم که تهران ماندم
امیر حسینی سرمربی تیم والیبال سایپا، دلیل غیبتش در اردکان در هفته نهم لیگ برتر را کار واجبش در تهران می‌داند. با اینکه از هفته هشتم لیگ برتر شایعه جدایی امیر حسینی از تیم سایپا دهان به دهان می‌چرخد و حتی نرفتن او به اردکان برای بازی تیمش مقابل ایفاسرام را دلیل قطعی برای قطع همکاری امیر حسینی با تیمش می‌دانند اما خودش به «ایران ورزشی» گفت: «من به خاطر کار واجبی که داشتم در تهران مانده‌ام و استعفایی در کار نیست.» سرمربی تیم والیبال سایپا اصلاً نگران تیمش هم نیست: «من نگرانی ندارم و حتماً کار واجبی داشتم که در تهران مانده‌ام.»

جستجو
آرشیو تاریخی