صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــــار

پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول

برگزاری نشست جمع‌بندی طرح‌های سفر استانی به استان البرز

 

جلسه بررسی و جمع‌بندی موضوعات و طرح‌های دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان البرز بعدازظهر دیروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و طرح‌های دور دوم سفر به این استان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت. مخبر در این جلسه با بیان اینکه مسائل استان البرز در ابعاد مختلف به دلیل تنوع جمعیتی، موقعیت جغرافیایی، مهاجرپذیری و... با سایر استان‌های کشور تفاوت‌هایی دارد، تأکید کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های دولت سیزدهم و استانداری البرز و تخصیص کامل منابع لازم برای توسعه و آبادانی این استان، به کاهش فاصله بین استان البرز و سایر استان‌ها در حوزه‌های آموزش، بهداشت و درمان و رفاهی کمک شایان توجهی خواهد شد.
در این جلسه که معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزرای ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مسئولان دستگاه‌های دولتی، استاندار البرز و برخی از مقامات ارشد استانی حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های پیشنهادی و اولویت‌دار استان البرز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وزارت امور خارجه

هشدار درباره کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها

یک روز بعد ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی به غزه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت‌وگو کردند. رئیس دستگاه دیپلماسی در این تماس تلفنی ضمن هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین خود، ریشه وضعیت فعلی را ناشی از اشغال و تجاوزگری رژیم صهیونیستی خواند و افزود: «در صورت عدم توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری، امکان گسترش عمیق دامنه جنگ در منطقه وجود دارد.» رژیم صهیونیستی جمعه گذشته پس از آتش‌بس موقت که چند بار تمدید شد، دور جدید حملاتش به غزه را از سر گرفت که بر اثر آن حدود ۲۰۰ نفر شهید و نزدیک به ۶۰۰ نفر دیگر در یک روز مجروح شدند. وزیر امور خارجه  گفت: «ضروری است در اسرع وقت حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه متوقف شده و امکان ارسال کمک‌های بشر دوستانه فراهم شود.» امیرعبداللهیان پیش از این نیز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی با اشاره به سفر اخیرش به بیروت گفت که در این سفر از رهبران مقاومت شنیده در صورت از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی، پاسخ مقاومت پشیمان کننده و سخت‌‌تر از قبل خواهد بود. در همین حال ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ‏«حدود ۲۰۰ شهید و ۶۰۰ زخمی، نتیجه ۲۴ ساعت حملات نظامی وحشیانه رژیم صهیونیستی به ‎غزه پس از اقدام رژیم در پایان دادن به آتش‌بس ۷ روزه است؛ حملاتی که مجدداً با چراغ سبز امریکا آغاز شده تا بر جنایت هولناک کشتار بیش از
۱۶ هزار فلسطینی طی ۴۸ روز، فهرست بلند دیگری از جنایات جنگی، کودک‌کشی و نسل‌کشی اضافه شود.» او این را یک رسوایی بزرگ اخلاقی برای دولت امریکا خواند که چهره حقیقی ‎حقوق بشر امریکایی را نشان داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی