مرور

وزیر کشور در ستاد ملی هماهنگی و فرماندهی عملیات
 پاسخ به بحران اعلام کرد
فرونشست زمین از بدترین حوادث قابل وقوع در کشور است
وزیر کشور گفت: فرونشست زمین از بدترین حوادثی است که می‌تواند در کشور رخ دهد و در صورت وقوع قابل برگشت نیست.
به گزارش ایرنا، احمد وحیدی، در ستاد ملی هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: باید از هم‌اکنون برای مقابله با فرونشست زمین آماده بود، اگر توان علمی کافی در کشور وجود دارد باید برای اقدامات پیشگیرانه از ظرفیت مراکز تحقیقاتی داخلی و در غیر این صورت از توان مراکز بین‌المللی استفاده شود.
وی با بیان اینکه اقداماتی که تاکنون انجام شده، کفایت مقابله و پیشگیری از وقوع فرونشست زمین را نمی‌کند، یادآورشد: بحث فرونشست یک موضوع جدی است و استان اصفهان از مهمترین استان‌ها در این زمینه به شمار می‌آید.
وحیدی اظهارکرد: برای مقابله با فرونشست زمین که یک بحث بحرانی است، نمی‌توان با سازکار عادی فعالیت‌ها و برنامه‌ها را دنبال کرد، باید با اولویت پیگیر تأمین منابع مورد نیاز پیش‌بینی شده در این زمینه بود و به سرعت اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.
وزیر کشور با اشاره به لزوم راه‌اندازی ستاد مدیریت بحران در هر سازمان گفت: باید بر اساس وظایف و مسئولیت‌های نهادها و سازمان‌های مختلف سناریوهای مناسب مدیریت بحران داشت و بر اساس آن تمرین کرد و آموزش داد.
وی تأکید کرد: مدیریت بحران از پیچیده‌ترین کارها در حوزه مدیریت است چون باید در جا تصمیم‌گیری و عمل شود. مدیران این بخش از نظر شخصی باید قدرت لازم برای تصمیم‌گیری در لحظه را داشته باشند، از همین رو در انتصاب افراد باید شایستگی آنها مد نظر قرار گیرد.


مدارس ابتدایی و متوسطه اول تهران
امروز هم غیرحضوری شد
آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد امروز دوشنبه ۱۳ آذر، کلاس‌های مقطع ابتدایی، متوسطه اول و مدارس استثنایی تهران بجز فیروزکوه غیرحضوری است.
به گزارش ایرنا، در اطلاعیه آموزش و پرورش شهر تهران آمده است: با توجه به تشدید آلودگی هوای پایتخت و براساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران، کلاس‌های آموزشی همه مقاطع تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) در ۲ نوبت صبح و عصر همچنین کودکستان‌ها (مهدکودک‌ها و مراکز پیش دبستانی)، مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول آموزش و پرورش در همه مناطق شهر تهران، امروز دوشنبه ۱۳ آذر غیرحضوری و به‌صورت مجازی در شاد دایر است.
در بخشی دیگر از اطلاعیه آمده است: فعالیت‌های ورزشی در فضای باز برای مقطع متوسطه دوم ممنوع است.
کودکستان‌ها کودکان والدین شاغل را بپذیرند
سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره نگهداری کودکان در مهدهای کودک اعلام کرد: براساس ماده (۴۱) شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان‌ها، آموزش‌های حضوری، غیرحضوری و ترکیبی در وضعیت قرمز آلودگی هوا، تمامی کودکستان‌ها (مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی) باید تعطیل شوند. در این شرایط به‌منظور خدمت‌رسانی به والدین شاغل بویژه شاغلین حوزه‌های خدمات عمومی، کودکستان‌ها می‌توانند درصورت تقاضای ایشان و با اخذ اجازه از اداره آموزش و پرورش ناحیه/منطقه و شهرستان، صرفاً کودکان این والدین را بدون اخذ وجه اضافه پذیرش کنند.
همچنین، با توجه به آلودگی هوا توصیه شده است افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

ورزشکاران و مربیان می‌توانند «بیمه» شوند
سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد همه ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، مربیان و سایر فعالان حوزه‌های ورزشی می‌توانند حسب مورد در قالب بیمه‌شده اجباری یا خویش‌فرما و پرداخت حق بیمه مقرر، از خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی برخوردار شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی به‌منظور تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای، بیمه فعالان حوزه‌های ورزشی اعم از ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، قهرمانان ملی، مربیان و کمک مربیان، داوران، مشاوران ورزشی، سرپرستان تیم‌های ورزشی، باشگاه‌داران، امور خدمات، حمل‌ونقل و اشخاصی که به هر صورت با باشگاه‌های ورزشی ارتباط شغلی دارند و در عین حال فاقد پوشش بیمه‌ای نزد سایر صندوق‌های بازنشستگی باشند مورد توجه قرار گرفته است.
براساس این دستور اداری، چنانچه ورزشکاران دارای رابطه کاری و مزدبگیری با کارفرما باشند، از مصادیق بند الف ماده ۴ قانون تأمین‌اجتماعی تلقی می‌شوند که در این صورت با توجه به ماهیت این نوع بیمه (اجباری) کارفرمایان مربوطه مکلفند برای ارسال لیست و پرداخت حق بیمه افراد موردنظر اقدام کنند. امکان پذیرش و بیمه‌پردازی سایر فعالان حوزه ورزش نیز که فاقد رابطه کاری و مزدبگیری با کارفرمایی مشخص هستند در قالب بیمه‌های اختیاری و به‌صورت گروهی (توافقی) یا انفرادی (صاحبان حرف و مشاغل آزاد و ادامه بیمه به طور اختیاری) فراهم است و ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی با همکاری باشگاه‌های ورزشی ملزم به پیگیری جدی توسعه پوشش بیمه به گروه‌های مختلف ورزشکاران و فعالان این حوزه هستند.
برای بیمه خویش‌فرمایی ورزشکاران و فعالان حوزه ورزش و تربیت‌بدنی، دو نرخ ۱۴ درصد دستمزد مبنای کسر حق بیمه با خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و ۱۸ درصد با خدمات بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نیز ازکارافتادگی پیش‌بینی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی