رئیس سازمان بهزیستی در جلسه شورای شهر خواستار شد

ورود شهرداری به موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌ها

در جلسه دیروز شورای شهر، طرح دوفوریتی ممنوعیت فروش مجوز طرح ترافیک در روزهای آلوده تصویب شد

رئیس سازمان بهزیستی که به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران حضور داشت، گفت: بر اساس آمایش‌ها ممکن است ۱۰ درصد از جمعیت هر جامعه‌ای معلول باشند که باید ائتل­اف جمعی بین مردم و دولت شکل بگیرد تا بتوان خدمات‌رسانی به معلولان را مدیریت کرد.
به گزارش شهر، علی‌محمد قادری با بیان اینکه ۹۵۰ خانوار دارای عضو معلول مشمول مستمری دولت بودند، گفت: در کمتر از ۲ سال بیش از ۵۰۰ هزار خانوار به آمار قبلی اضافه شده و تعداد خانواده‌های معلول تحت پوشش از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار عبور کرده‌ است. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دنیا پارک‌هایی برای معلولان ایجاد شده اما در تهران شاهد احداث چنین پارک‌هایی نیستیم و تقاضا داریم این ظرفیت در پایتخت ایجاد شود.
 قادری اظهار کرد: اسامی ساختمان‌های نامناسب برای معلولان را اعلام می‌کنیم و درخواست داریم شهرداری وارد شود. وی با بیان اینکه سالانه ۶۰ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای به جمعیت معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی اضافه می‌شوند، تصریح کرد: ما به بحث معلولیت پیش از تولد و در حوزه ژنتیک وارد شده‌ایم و تا دوران سالمندی نیز به افراد و پس از فوت به خانواده‌ها خدمات ارائه می‌دهیم.
قادری با تأکید بر اینکه برای اولین‌بار استانداردسازی خودروها برای معلولان مصوب شده است، یادآور شد: خودروسازان در جریان نبودند که باید چه الزاماتی را برای معلولان در خودروها ایجاد کنند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور خواستار توجه به مناسب‌سازی و حمایت از معلولان در لایحه‌نگاری شورا شد.
رئیس شورای شهر تهران: نیروگاه‌های مازوت‌سوز پلمب شده‌اند
رئیس شورای شهر تهران گفت: تا جایی که می‌دانم دستگاه‌هایی که مازوت‌سوزی می‌کنند پلمب شده‌اند البته بنده از استان تهران خبر دارم و از سایر استان‌ها بی‌خبرم.
به گزارش فارس، مهدی چمران در صد‌ونودوهفتمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا یک موضوع دائمی شده است، درباره گازوئیل مصرفی در شرکت واحد گفت: بر اساس اعلام شرکت نفت این گازوئیل استاندارد است.
وی در خصوص بنزین مورد استفاده در شهر گفت: بالاخره سوخت آلودگی‌هایی دارد. تا وقتی این همه اتومبیل در شهر حرکت کنند قطعاً آلودگی به قوت خود باقی است. تعطیلی مدارس در کاهش آلودگی تأثیری ندارد. موضوع ‌آلودگی را هم نمی‌توان یک‌شبه حل کرد. اگر واگن‌ها وارد شوند قدری مشکلات حل می‌شود.
چمران درباره ورود اتوبوس‌های برقی گفت: قرار است 2 هزار دستگاه اتوبوس برقی وارد شود که البته هزینه‌اش بالاست. کار نهایی نشده است اما شرکت‌های چینی می‌توانند روزی 400 دستگاه اتوبوس بسازند. اگر این اقدامات انجام شود، می‌توان آلودگی هوا را تاحدودی کم کرد. البته بازهم این موضوع نیازمند همکاری مردم است که کمتر از اتومبیل شخصی استفاده کنند.
وی افزود: شهرداری و شورا نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند و شورا یک‌سوم اعتبارات را به حمل‌ونقل اختصاص داده که این بی‌نظیر است. شهرداری هم قراردادی بسته است که اتوبوس‌سازان داخلی نمی‌توانند بیشتر از 50 اتوبوس تحویل دهند و این چاره کار نیست.
آلودگی هوای 1400
رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر در جلسه روز گذشته شورا گفت: بر اساس گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در سال 1400، 6398 نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادند.
مهدی پیرهادی با بیان اینکه قانون هوای پاک در سال 96 به تصویب مجلس رسیده است، گفت: در این گزارش تمام موارد عدم اجرای قانون هوای پاک آسیب‌شناسی شده است. به گفته پیرهادی، سازمان بازرسی هم در خصوص بررسی تکالیف قانون هوای پاک گزارشی تهیه کرده است.
تصویب ممنوعیت فروش مجوز طرح ترافیک در روزهای آلوده
اعضای شورای شهر تهران طرح دوفوریتی ممنوعیت فروش طرح ترافیک در روزهای آلوده هوا در پایتخت را تصویب کردند.
به گزارش ایسنا، جعفر شربیانی گفت: با  توجه به مخاطرات آلودگی هوا بر سلامت شهروندان و تأثیر تردد خودروها بر تشدید آلایندگی هوا، شهرداری موظف است در روزهایی که از سوی کمیته اضطرار آلودگی هوا، مدارس مقطع ابتدایی تعطیل یا غیرحضوری می‌شود، از فروش آرم طرح ترافیک روزانه ممانعت به عمل آورد و بدیهی است رفع محدودیت منوط به دایر شدن مجدد مراکز آموزشی یاد شده است.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران درواکنش به انتقاد برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه عدم فروش طرح ممکن است بر میزان تحقق درآمدها تأثیر بگذارد، گفت: در روزهای آلوده پلیس و کمیته اضطرار هم به عدم فروش تأکید دارند و وقتی ما بودجه را تنظیم می‌کنیم، به این موضوع توجه کرده و در سال جاری این مهم در نظر گرفته شده است.
 ۱۷ عضو شورای شهر تهران با رأی مثبت، طرح دوفوریتی ممنوعیت فروش طرح ترافیک در روزهای آلوده هوا را تصویب کردند. مقرر شد شهرداری برای بودجه سال آینده پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشد تا در بودجه دچار مشکل نشود.

جستجو
آرشیو تاریخی