صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

ایسنا

عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در آیین افتتاح هر مدرسه، یک نهالستان در دبیرستان ماندگار البرز از تولید بیش از ۳۰۰ میلیون اصله نهال طی سال گذشته در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد. وی با اشاره به چاپ حدود ۱۵۳ میلیون کتاب در سال برای دانش‌آموزان، از وزارت آموزش و پرورش درخواست کرد: پشت جلد کتب درسی یک صفحه سفید است. خواسته ما به عنوان یک جنگلبان این است که جهت فرهنگسازی برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کشور، در این صفحه سفید محتواهایی را تولید و آن را استفاده کنیم.

 

ایرنا

سعید توانا، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان رشتخوار گفت: تاکنون وجود هشت قلاده پلنگ در این شهرستان خراسان رضوی بر اساس اظهارات عینی و مشاهدات اهالی و دوستداران محیط زیست گزارش شده‌ است. البته به دلیل استتار فوق‌العاده این گربه‌سان ارزشمند و کمیاب، تاکنون امکان تصویربرداری از آنها تحقق نیافته‌ است. در عین حال تاکنون گزارش یا مشاهده‌ای از هر گونه اتلاف این گربه‌سان به دست ما نرسیده‌ است.

 

میراث آریا

 محمدجواد ســــــــــــــاوری مدیــــرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به ارائه توضیحاتی درباره ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی پرداخت و ضمن عذرخواهی از محیط‌بان گلستانی، گفت: علت آنچه در تنها جزیره شمال کشور و دریای خزر رخ داده است، گره ۲۵ ساله‌ای است که از زمان استان شدن گلستان این مشکل تبدیل به گره ناگشودنی شده وتاکنون هیچ دولتی قادر به حل و گشودن این گره و مشکل بین دو استان گلستان و مازندران نبوده است.

 

ایرنا

سعید یوسف‌پور، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری از آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت‌شده استان از روز شنبه با همکاری محیط‌بانان و جوامع محلی استان و همچنین محیط‌بانان و جوامع محلی اصفهان و یاسوج خبر داد و گفت: در این طرح ۳۰ نیروی سازمان حفاظت محیط‌ زیست و جوامع محلی در قالب هفت گروه، سرشماری حیات وحش را از منطقه حفاظت‌شده سبزکوه و از هفت مسیر آغاز کردند. این طرح به صورت سنتی و براساس مشاهده مستقیم از طریق پیمایش خطی با اولویت چارپایان و با هدف سرشماری جمعیت موجود علف‌خواران شاخص، وضعیت زیستگاه‌ها و کمبودها، تنوع پستانداران، عوامل تهدید حیات وحش اجرا می‌شود.

 

ایرنا

 احمد احمدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته هفت شکارچی غیرمجاز حین شروع به شکار پرندگان مهاجر در زیستگاه‌های آبی شهرستان شناسایی و دستگیر شدند. وی با اشاره به ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر به منظور جلوگیری از شیوع آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان برای چهارمین سال متوالی در زیستگاه‌های آبی شهرستان از جمله تالاب‌های بین‌المللی آلماگل، آلاگل و آجی‌گل، افزود: مأموران همچنین سه قبضه اسلحه شکاری را به همراه پنج دستگاه موتورسیکلت از این متخلفان کشف و ضبط کردند.

 

مهر

با گذشت سه روز از رهاسازی آب از بند رودشتین به سمت تالاب گاوخونی، جز ۵۰ لیتر پساب فاضلاب جنوب اصفهان آبی از زاینده‌رود به این تالاب نرسیده است. سد رودشتین تا تالاب بین‌المللی گاوخونی حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد و به رغم آنکه‌ به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان زهاب رهاسازی شده با دبی حدود ۲۵ متر مکعب بر ثانیه به سمت تالاب جاری شد تا به مدت سه روز حقابه‌ای برای محیط‌ زیست توزیع شده باشد؛ اما پس از گذشت سه روز تا عصر جمعه، آب حتی به شهر ورزنه در ۲۰ کیلومتری تالاب نرسیده است.

جستجو
آرشیو تاریخی