صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

شهردار دربندسر اعلام کرد

اصلاح طرح هادی در اولویت شهرداری دربندسر

شهردار شمشک دربندسر با بیان اینکه برای اصلاح طرح هادی منطقه درخواست داده‌ایم گفت: اگرچه ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه بسیار اندک است اما اگر روند ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه مجاز همچنان ادامه پیدا کند شمشک دربندسر، آینده خوبی نخواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر شمشک دربندسر؛ مهدی ساوه شمشکی، شهردار شمشک دربندسر در گفت‌و‌گویی با اشاره به تازه تأسیس بودن شهر شمشک دربندسر گفت: شمشک دربندسر در آبان ۱۳۹۱ به شهر تبدیل شد و شهرداری این شهر در بهمن همان سال استقرار یافت. این شهر از شش روستای شمشک بالا، شمشک پایین، دربندسر، سفیدستان، درود و جیرود تشکیل شده است.
 او با اشاره به اینکه پیست اسکی دربندسر امکانات خوبی دارد و بیشتر مسابقات بین‌المللی در این پیست برگزار می‌شود اما دستگاه‌های پیست اسکی شمشک قدیمی و مربوط به سال ۱۳۳۷ است گفت: پیست اسکی شمشک سال‌هاست به علت عدم بازسازی دستگاه‌های بالابر آن ۳ تا ۴ سال است که تعطیل شده است.
 وی از وزیر ورزش و جوانان درخواست کرد پیست اسکی شمشک به مردم واگذار شود و اظهار داشت: همان‌طور که پیست اسکی دربندسر را مردم راه‌اندازی کرده و اداره می‌کنند همین اتفاق برای پیست اسکی شمشک بیفتد. با توجه به اینکه بخش زیادی از زمین‌های این پیست برای اهالی این منطقه است باید این پیست به مردم واگذار شود که در کنار شهرداری آن را در قالب تعاونی توسعه دهند چون این پیست به هویت‌های مردم شمشک وابسته است. باید بپذیرند دستگاه‌های بالابر غیر استاندارد این پیست پاسخگوی برگزاری ورزش اسکی نیست.
شهردار شمشک دربندسر با تأکید بر همکاری و دید مثبت وزیر ورزش برای ساماندهی پیست شمشک گفت: دولت مشکلاتی دارد و نمی‌تواند در این منطقه سرمایه‌گذاری کند بنابراین بهتر است این پیست به مردم واگذار شود. بیش از نیمی از مربیان اسکی کشور در شمشک دربندسر هستند و این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم از این سرمایه به خوبی استفاده کنیم.
 ساوه شمشکی در ادامه با بیان اینکه بر اساس آمار سال ۹۵ جمعیت ثابت شمشک- دربندسر حدود ۳۴۰۰ نفر است گفت: بسیاری از امکانات به دلیل پایین بودن جمعیت به این شهر داده نمی‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی