صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

آغاز برداشت هندوانه شب یلدا در جاسک
بندرعباس - مدیرجهاد کشاورزی شهرستان جاسک گفت: برداشت هندوانه شب یلدا در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش لیردف این شهرستان آغاز شد.
حسین شرفی، افزود: میزان تولید محصول در هر هکتار ۳۵ تن است و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۷۰ هزار تن هندوانه از این اراضی برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.
وی علت افزایش برداشت این محصول را استفاده از ارقام هیبرید، توسعه‌های فنی و ترویجی و مدیریت صحیح مزارع دانست و عنوان کرد: برداشت هندوانه در لیردف از اوایل آذرماه تا اواخر دی‌ماه انجام می‌شود. مهم‌ترین نمونه‌های کشت شده هندوانه در این منطقه کریمسون سوئیت و چارلستون گری است که بیشتر مناطق سطح کشت در دهستان سورک قرار دارد.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان جاسک مطرح کرد: محصول تولید شده هندوانه در بخش لیردف جاسک، ضمن تأمین نیاز بازار استان به استان‌های تهران، اصفهان، همدان و یزد و همچنین کشور عراق نیز ارسال می‌شود.

تولید چوب در 300 هزار هکتار اراضی خوزستان
اهواز- استاندار خوزستان با اشاره به تکمیل زنجیره زراعت، صنعت، دانشگاه و بازار چوب در قالب زنجیره ارزش در استان، گفت: امیدواریم با کاشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان طی چهار سال، برای هر ۲۰ هزار هکتار، یک کارخانه چوب در استان فعال کرده و این کار را در همه ابعاد پیش ببریم.
«علی‌اکبر حسینی‌محراب» در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور اظهار کرد: در خوزستان به دلیل صنعتی بودن بخش وسیعی از استان، اندکی قصور در بحث محیط زیست داشته‌ایم اما امیدوارم با حرکتی که دولت در بحث کاشت یک میلیارد درخت آغاز کرده است، بتوانیم در استان به نحو مطلوبی عمل کنیم.
وی افزود: عملیات کاشت درخت و زراعت چوب در استان آغاز و در این زمینه سطح زیر کشت، تأمین آب و دیگر اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی به صورت همزمان انجام شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی