اخبار
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
در فضای مجازی خلأ محتوایی وجود دارد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در فعالیتهای دیجیتالی و فضای مجازی خلأ محتوایی داریم تأکید کرد که نیروهای انقلابی باید با هدف حفظ انقلاب اسلامی جهاد در فضای مجازی را دنبال کنند.
به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجتالاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج پایتخت با بررسی این رویداد از زوایای مختلف اظهار کرد: در فعالیتهای دیجیتالی و فضای مجازی خلأ محتوایی داریم و دشمن مدام در حال تولید انواع محتوای انیمیشن، پویانمایی، فیلم و سریال است و فضای مجازی را پوشش حداکثری قرار داده اما این رویدادها کمک میکند تا با مبانی انقلاب اسلامی و بنیانهای اسلام محتوایی را تولید کنیم که اثربخش باشد و انسان معاصر را که گرفتار بحرانهای متعدد روانشناختی و اجتماعی است، نجات دهد. وی با اشاره به حضور نوجوانان دراین رویداد تأکید کرد: نوجوانان با رویدادهای اینچنینی رشد پیدا میکنند و به انسانهای فرهیختهای تبدیل میشوند که نظام اسلامی به آنها نیازمند است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج پایتخت را مصداق بارز جهاد تبیین با ابزار مدرن دانست و گفت: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که اکنون دوران جهاد تبیین است، جهاد تبیین با ابزار رسانهای است که میتواند مخاطب را جذب کند و برگزاری این رویداد جای تقدیر دارد چراکه توانسته جوانان و نوجوانان را از محلات مختلف جمع کند و چهره انقلابی و ایمانی پایتخت را نشان دهد.
وزیرارتباطات خبر داد
ایجاد زیرساختهای پردازشی برای کارهای گرافیکی سنگین
وزیرارتباطات گفت: تلاش میکنیم در آینده زیرساختهای پردازشی لازم را برای کارهای گرافیکی سنگین در راستای تولید محتوا در فضای مجازی فراهم کنیم تا فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیتهایی که این زیرساختها ایجاد میکنند و با استفاده ازهوش مصنوعی کارهای بزرگتری را انجام دهند.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارعپور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج پایتخت در سه رشته پویانمایی، نرمافزارهای تلفن همراه و بازیهای ویژه تلفن همراه گفت: ظرفیتهای خوبی برای آموزش دانشآموزان در محلات مختلف تهران در بسیج ایجاد شده است تا بتوانند در تولید محتوای فاخر نقش داشته باشند و به جای مصرف کننده محتواهای تولید شده در فضای مجازی به تولیدکننده دراین فضا تبدیل شوند.