صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

«منچرز» یک بازی گروهی نوستالژیک

یکی از بازی‌های گروهی که بیشتر ما تجربه جالبی از آن داریم، «منچ» است. این بازی‌ رومیزی و دورهمی در گذشته طرفداران زیادی داشت اما این روزها با توسعه اینترنت و علاقه‌مندی بیشتر ما به گشت و‌گذار در فضای مجازی، از آن غفلت شده است. این روزها گوشی‌های موبایل گوی رقابت را از بسترهای فیزیکی ربوده‌اند و از بازی‌های متفاوت در سبک‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند.
 بازی منچ هم دقیقاً یکی از همان مواردی است که نمی‌توان ساده از کنارش عبور کرد. اگر بخواهید به شکل آنلاین با دوستان خود یک رقابت چند نفره جذاب از این بازی خاطره‌انگیز و رومیزی را تجربه کنید، «منچرز»، این بازی ایرانی بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید سراغش بروید.
درواقع «منچرز» همان بازی نوستالژیک منچ است که به صورت آنلاین اجرا می‌شود. یکی از ویژگی‌های این بازی این است که با نصب آن، می‌توانید با رقبایتان در تمام نقاط ایران چت کنید و از راه دور به صورت آنلاین منچ بازی کنید.
«منچرز» میزهای مختلفی دارد که بازیکنان با انتخاب آنها وارد بازی می‌شوند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. هر کدام از این میزها ویژگی‌های متفاوتی دارند که بازی را برای شما جذاب‌تر می‌کند. بازیکنان باید سه بار در میز مبتدی بازی کنند تا منچرز حرفه‌ای شوند و بتوانند در میز حرفه‌ای رقابت کنند.
در بعضی میزها مانند میز لوکس، بازی دوستانه و رویداد تیمی لوکس، امکان چت آزاد وجود دارد و بازیکنان می‌توانند در طول بازی با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند. اگر از بازیکنانی باشید که پیش از این منچ را تجربه کرده‌اید، می‌دانید که چهار بازیکن به شکل همزمان در بازی حضور دارند و هرکدام از آنها چهار مهره یک رنگ را کنترل می‌کنند.
هر بازیکنی که زودتر بتواند وارد زمین شود و تمام مهره‌هایش را به خانه اصلی برساند برنده این بازی هیجان‌انگیز خواهد بود.  در این بازی به همراه سه نفر به یک صفحه بازی می‌پیوندید و در صورت برنده شدن، سکه‌هایتان افزایش می‌یابد. اگر هم تعداد شما به حد نصاب نرسید می‌توانید از هوش مصنوعی و روبات‌های بازی کمک بگیرید.
برنامه‌نویسی بازی در قسمت بات‌ها (Bot) قابل قبول است و آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به بازی آسیبی نرسد.مهره‌های جذاب با قابلیت شخصی‌سازی و گرافیک و صداگذاری بازی از نقاط قوت بازی منچرز است. موسیقی دلنشین و لذتبخش این بازی سعی می‌کند آرامش را در ذهن شما حکمفرما کند و با تم اصلی بازی هماهنگ شود. این بازی را می‌توانید به صورت رایگان از کافه بازار یا مایکت بارگذاری کنید.
جستجو
آرشیو تاریخی