صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

توضیح نبی در مورد جزئیات سفر به قطر

تیم ملی امتیاز منفی گرفت اما جایگاهش تکان نخورد

پس از فیفادی ماه نوامبر که با برگزاری دو بازی نخست مقدماتی جام جهانی در آسیا و چند قاره دیگر همراه بود، فیفا رنکینگ خود را به‌روز‌رسانی کرد و مشخص شد دو جایگاه نخست همچنان در اختیار آرژانتین و فرانسه است. این در شرایطی است که انگلیس توانسته به رتبه سوم برسد و جای برزیل را بگیرد. همچنین تیم هلند یک رتبه صعود کرده و به جایگاه ششم رسیده است. در بین ۲۰ تیم برتر دنیا نام یک تیم آسیایی به چشم می‌خورد. ژاپن با نتایج درخشان در جام جهانی و پس از آن حالا به رتبه هفدهم صعود کرده و در یک‌قدمی تیم آلمان قرار دارد و هیچ بعید نیست تا پایان جام ملت‌ها، مانشافت را پشت سر بگذارد. تیم ملی ایران هم با توقف مقابل ازبکستان امتیاز منفی گرفته اما همچنان تیم ۲۱ جهان محسوب می‌شود. این برای سومین ماه متوالی است که ایران در جایگاه بیست‌و‌یکم قرار دارد و با حاشیه امنیت مناسب نسبت به اوکراین و کره جنوبی، به نظر می‌رسد همچنان ایران در این جایگاه باقی خواهد ماند. کره جنوبی و استرالیا دو تیم دیگر آسیایی که در بین ۵۰ تیم برتر دنیا قرار دارند، جایگاه ۲۳ و ۲۵ را به‌دست آوردند. عربستان و قطر هم این ماه صعود کردند و در رتبه ۵۶ و ۵۸ قرار گرفته‌اند. نکته جالب اینکه عراق بالاتر از امارات قدرت ششم آسیا محسوب می‌شود و ازبکستان، عمان و چین در رده‌های بعدی هستند.
گفتنی است مهدی محمد نبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال و مدیر تیم ملی فوتبال، در مورد آخرین وضعیت برگزاری بازی‌های دوستانه تیم ملی پیش از جام ملت‌های آسیا گفت: «بازیکنان از ۱۱ یا ۱۲ دی به اردوی تیم ملی می‌آیند. ۱۹ دی پشت درهای بسته با تیم ملی اندونزی در قطر، یک بازی تدارکاتی برگزارمی‌کنیم‌. درصدد هستیم در صورت امکان قبل از اعزام به قطر یک بازی تدارکاتی در تهران داشته باشیم که هنوز قطعی نیست.»
او درمورد سفر اخیر خود با مهدی خراطی و سعید الهویی به قطر نیز عنوان کرد: «نشستی را با منصور، مسئول ستاد برگزاری مسابقات جام ملت‌ها داشتیم و در کنارش از محل اقامت و تمرین تیم ملی بازدید کردیم. مسائل مورد نیاز تیم برای حضور دردوحه را بررسی کردیم که ان‌شاءالله به استانداردها نزدیک شود تا بتوانیم فضای تمرینی و اقامتی خوبی را برای بچه‌های تیم ملی فراهم کنیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی