صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

اتفاق باورنکردنی در لیگ امیدهای کشور

چاقوکشی در زمین فوتبال!

گاهی در فوتبال ایران حواشی و اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که به هیچ عنوان قابل باور نیست و نظایر آن را تنها می‌شد در فیلم‌فارسی‌های قدیم دید اما حالا آن را در لیگ امیدهای ایران مشاهده کردیم! رفتارهایی که با روح ورزش کاملاً در تضاد است و منجر به ثبت شدن صحنه‌هایی بسیار دلخراش شد. ماجرا از این قرار است که پنجشنبه و در هفته ششم لیگ یک امیدهای کشور و در دیدار گل‌گهر و فجرسپاسی، در حالی ‌که بازی تا دقیقه ۹۰ به سود سیرجانی‌ها در جریان بود، در دقایق پایانی درگیری درمیانه زمین بین بازیکنان رخ داد. دراین میان و بنابرگفته فجری‌ها، کادرفنی گل گهر با چاقو به سمت بازیکنان فجرسپاسی حمله‌ور شدند و در ادامه کادرفنی شیرازی‌ها برای جلوگیری از حمله آنها وارد زمین مسابقه شدند که توسط شخصی که منتسب به باشگاه میزبان بود مورد ضربه چاقو قرار گرفتند که بشدت آسیب دیدند و راهی بیمارستان شدند. اتفاقی که صفحه اینستاگرام باشگاه فجر سپاسی از آن با عنوان: «میهمان‌نوازی سیرجانی‌ها با چاقو از امیدهای فجرشهید سپاسی» یاد کرده است! در فیلمی که از این آشوب بزرگ منتشر شده شخصی با لباس سفید با چاقو به سمت فجری‌ها حمله می‌کند و در این لحظه بسیاری از بازیکنان فقط در حال فرار هستند و افراد نزدیک به ضارب مورد آسیب قرار گرفتند که باعث شد محسن نیسانی مربی فجر و دیگر عوامل آسیب‌دیده این تیم راهی بیمارستان شوند. البته به گزارش طرفداری، پلیس بلافاصله بعد از این درگیری‌ها وارد عمل شد و فرد خاطی را دستگیر کرد. بازیکنان و مربیانی که قمه خورده بودند هم شکایات خود را از این فرد اعلام کرده‌اند و این فرد هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

مدیر فجرسپاسی: ممکن بود 2 نفر کشته شوند
حسین عمادی مدیر تیم بزرگسالان فجر سپاسی، درباره این اتفاق رخ داده به فارس گفت: «متأسفانه یکی از تماشاگران منتسب به گل‌گهر با چاقو وارد زمین شد و شروع به چاقوکشی کرد. این اتفاق زشت و لکه ننگ بود. ما که بازی را باخته بودیم و از نظر نتیجه مشکلی نبود اما برای باشگاه گل‌گهر که تیم بزرگسالانش در لیگ‌برتر حضور دارد، این رفتارها اصلاً زیبنده نیست که یک تماشاگر منتسب به این باشگاه با چاقو وارد زمین فوتبال شود. احتمال داشت دو نفر کشته شوند چون در فیلم‌هایی که موجود است این فرد چاقو را به سمت صورت و بدن افراد پرتاب می‌کند.»
او ادامه داد: «بازیکنان از دست این فرد چاقوکش فرار کردند اما دو نفر از عوامل باشگاه برای اینکه بازیکنان آسیب نبینند مقابل این فرد قرار گرفتند که یکی از آنها با آمبولانس دیشب به شهر شیراز اعزام شد و مورد جراحی قرار گرفت. یکی دیگر از عوامل ما هم دستش بیش از 26 بخیه خورده است. نتیجه هیچ مسابقه‌ای در فوتبال ارزش آن را ندارد که خونی از دماغ کسی بیاید چه برسد به اینکه در زمین شاهد چاقوکشی باشیم. ورزشگاه قرار است محیطی فرهنگی و ورزشی باشد.»
عمادی عنوان کرد: «مسئولان باشگاه گل‌گهر می‌گویند یکی از مربیان خود را به خاطر اتفاقات دیروز اخراج کرده‌اند و فرد چاقوکش هم دستگیر شده اما چنین رفتارهایی را هیچ‌کس نمی‌تواند تأیید و توجیه کند. ما سه بر صفر از حریف عقب بودیم و بازی را هم که باخته بودیم چرا باید این اتفاقات زشت و زننده رخ بدهد، اتفاقاتی که حتی در مسابقات محلات هم رخ نمی‌دهد چه برسد به لیگ کشوری.»
 
بیانیه گل‌گهر در مورد درگیری
باشگاه گل‌گهر درخصوص درگیری پیش آمده بیانیه‌ای داده که در قسمتی از آن آمده: «در حالی‌که بازی تا دقایق پایانی به نفع گل‌گهر در جریان بود، مسابقه با حرکت زشت دروازه‌بان فجرسپاسی که با مشت یکی از بازیکنان گل‌گهر را مصدوم کرد، به تنش کشیده شد. برخلاف روایت باشگاه فجرسپاسی، شروع‌کننده درگیری، دروازه‌بان این تیم بوده است. متأسفانه بعد از این اتفاق، دو نفر از همراهان تیم فجرسپاسی با یکی از تماشاگران و یکی از اعضای کادرفنی گل‌گهر درگیرشده و سبب می‌شوند، درگیری‌ها شدت پیدا کند. باشگاه گل‌گهر، صراحتاً اعلام می‌کند که این تماشاگر‌ بر خلاف ادعای باشگاه فجرسپاسی که او را منتسب به گل‌گهر کرده، هیچ ارتباط کاری با باشگاه گل‌گهر ندارد و بعد از درگیری هم توسط پلیس بازداشت شده است. عضو کادرفنی تیم امید گل‌گهر نیز به‌خاطر شرکت در درگیری‌ها، بلافاصله از سوی باشگاه گل‌گهر اخراج و به کمیته انضباطی معرفی شده است.»
 
محرومیت گل‌گهر از تماشاگر
در پی این اتفاق تلخ، سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام کرد، حسب گزارش مقام رسمی تخلفی از سوی تماشاگران تیم گل‌گهر منعکس گردیده و از آنجایی‌که تخلف حادث شده با توجه به نوع آن که عبارت از عدم رعایت ماده ۷۱ مقررات انضباطی مبنی بر اظهارات علیه داور مسابقه، در خور صدور قرار دستور موقت می‌باشد، لذا به استناد ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی و تا صدور رأی مقتضی تیم مربوطه از هرگونه ورود تماشاگر به داخل استادیوم در کلیه مسابقات خانگی محروم است. باشگاه گل‌گهر باید دفاعیه کتبی خود را ظرف مهلت ۴۸ ساعت به کمیته انضباطی فدراسیون ارسال کند. رأی صادره ظرف مهلت دو روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف فدراسیون است.

جستجو
آرشیو تاریخی